Μπορεί το κριτήριο της τιμής να καθορίζει πλέον τις αγοραστικές συνήθειες ενός μεγάλου τμήματος του καταναλωτικού κοινού, ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχουν προϊόντα που περνούν κάτω από το «ραντάρ» της γενικευμένης μείωσης των δαπανών. Και μάλιστα χωρίς να περιλαμβάνονται στον στενό κύκλο των ειδών πρώτης ανάγκης.

Σούπερ μάρκετ: Πού βάζουν «σταυρό» προτίμησης οι καταναλωτές

Μία τέτοια περίπτωση είναι το αυγοτάραχο, με τον κο Ζαφείρη Τρικαλινό, πρόεδρο της Trikalinos, να αποκαλύπτει ότι το 2023 θα είναι μία από τις καλύτερες χρονιές για την εταιρεία.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στο πλαίσιο χθεσινής συνάντησης που είχε με δημοσιογράφους το προϊόν «τρέχει» στο πρώτο πεντάμηνο αύξηση πωλήσεων της τάξης του 11% μέσα από την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ με αντίστοιχους ρυθμούς τρέχει και στον Σκλαβενίτη.

Το όνειρο των εξαγωγών

Εκπρόσωπος της τέταρτης γενιάς της οικογένειας που ασχολείται με το αυγοτάραχο από το 1856 και με την πέμπτη γενιά, τον γιο του, να είναι ήδη μέσα στην επιχείρηση, ο Ζαφείρης Τρικαλινός στοχεύει («είναι το όνειρό μου» λέει ο ίδιος) οι εξαγωγές της εταιρείας να ξεπεράσουν το 50% μέχρι τις αρχές του 2025 από 40-42% που είναι σήμερα.

Σήμερα η Trikalinos κάνει εξαγωγές σε 42 χώρες. Από τη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν έως τη Γαλλία (που αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη αγορά για την εταιρεία), την Ιταλία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και πρόσφατα το Ισραήλ.

Ένας από τους μεγάλους οπαδούς του ελληνικού αυγοτάραχου είναι ο διάσημος Ισπανός σεφ Φεράν Αντριά, ένας από τους καλύτερους στον κόσμο, ο οποίος το συμπεριέλαβε στα 30 Καλύτερα Προϊόντα του κόσμου στο βιβλίο του «The Fragile Feast, Routes to Ferran Adria».

Εκτίναξη πωλήσεων

Σύμφωνα με τον κο Τρικαλινό η καλύτερη μέχρι στιγμής οικονομική χρήση σε επίπεδο μεγεθών ήταν το 2021, ενώ η δυναμική των εσόδων του 2022 ήταν «στάσιμη».

Ο συνολικός τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε πέρυσι  στα 2 εκατ. ευρώ. Φέτος όμως η πορεία των πωλήσεων κινείται πολύ πιο ανοδικά γεγονός που προσδίδει αισιοδοξία για το μέλλον.

Η εταιρεία, η οποία διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Δάφνη, στην Αττική, μετά από παραίνεση του αείμνηστου Γεράσιμου Βασλόπουλου, εκτός από το παραδοσιακό αυγοτάραχο, παράγει αυγοτάραχο τρίμμα, αυγοτάραχο «ψυχή», μελίχλωρο αυγοτάραχο, καθώς επίσης φυσικό θαλασσινό αλάτι, αφρίνα, γαύρο μαρινάτο και φιλέτο και μαρινάτη σαρδέλα φιλέτο.

Τα όχι στα funds

Η Trikalinos δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους ξένους και Έλληνες επενδυτές.

Το 2004 η εταιρεία ιαπωνικών συμφερόντων Mitsui προσέγγισε την ελληνική εταιρεία με στόχο να αναπτυχθεί μια στρατηγική συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ έχουν ακολουθήσει κι άλλες προτάσεις εξαγοράς από funds, όπως το επενδυτικό κεφάλαιο Impala, που έχει στον έλεγχό του την κρητική αλλαντοβιομηχανία Creta Farms.

«Συνεχώς μας προσεγγίζουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Με τιμά και με κολακεύει το ενδιαφέρον για την Trikalinos ωστόσο δεν εξετάζω  αυτό το ενδεχόμενο και αυτό θα επιθυμούσα να κάνει και η επόμενη γενιά που θα αναλάβει τα ηνία της εταιρείας» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Τρικαλινός.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ξεκινά ο διαγωνισμός Innovation Challenge από το Elevate Greece και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα- HDB
Επιχειρήσεις |

Ξεκινά ο διαγωνισμός Innovation Challenge από το Elevate Greece και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα- HDB

Η έναρξη του 4ου Innovation Challenge ανακοινώθηκε σε ειδική εκδήλωση παρουσία πλήθους εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας «Κωνσταντίνος Μίχαλος» του ΕΒΕΑ