
Μπορεί το κριτήριο της τιμής να καθορίζει πλέον τις αγοραστικές συνήθειες ενός μεγάλου τμήματος του καταναλωτικού κοινού, ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχουν προϊόντα που περνούν κάτω από το «ραντάρ» της γενικευμένης μείωσης των δαπανών. Και μάλιστα χωρίς να περιλαμβάνονται στον στενό κύκλο των ειδών πρώτης ανάγκης.
Σούπερ μάρκετ: Πού βάζουν «σταυρό» προτίμησης οι καταναλωτές
Μία τέτοια περίπτωση είναι το αυγοτάραχο, με τον κο Ζαφείρη Τρικαλινό, πρόεδρο της Trikalinos, να αποκαλύπτει ότι το 2023 θα είναι μία από τις καλύτερες χρονιές για την εταιρεία.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στο πλαίσιο χθεσινής συνάντησης που είχε με δημοσιογράφους το προϊόν «τρέχει» στο πρώτο πεντάμηνο αύξηση πωλήσεων της τάξης του 11% μέσα από την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ με αντίστοιχους ρυθμούς τρέχει και στον Σκλαβενίτη.
Το όνειρο των εξαγωγών
Εκπρόσωπος της τέταρτης γενιάς της οικογένειας που ασχολείται με το αυγοτάραχο από το 1856 και με την πέμπτη γενιά, τον γιο του, να είναι ήδη μέσα στην επιχείρηση, ο Ζαφείρης Τρικαλινός στοχεύει («είναι το όνειρό μου» λέει ο ίδιος) οι εξαγωγές της εταιρείας να ξεπεράσουν το 50% μέχρι τις αρχές του 2025 από 40-42% που είναι σήμερα.
Σήμερα η Trikalinos κάνει εξαγωγές σε 42 χώρες. Από τη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν έως τη Γαλλία (που αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη αγορά για την εταιρεία), την Ιταλία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και πρόσφατα το Ισραήλ.
Ένας από τους μεγάλους οπαδούς του ελληνικού αυγοτάραχου είναι ο διάσημος Ισπανός σεφ Φεράν Αντριά, ένας από τους καλύτερους στον κόσμο, ο οποίος το συμπεριέλαβε στα 30 Καλύτερα Προϊόντα του κόσμου στο βιβλίο του «The Fragile Feast, Routes to Ferran Adria».
Εκτίναξη πωλήσεων
Σύμφωνα με τον κο Τρικαλινό η καλύτερη μέχρι στιγμής οικονομική χρήση σε επίπεδο μεγεθών ήταν το 2021, ενώ η δυναμική των εσόδων του 2022 ήταν «στάσιμη».
Ο συνολικός τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 2 εκατ. ευρώ. Φέτος όμως η πορεία των πωλήσεων κινείται πολύ πιο ανοδικά γεγονός που προσδίδει αισιοδοξία για το μέλλον.
Η εταιρεία, η οποία διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Δάφνη, στην Αττική, μετά από παραίνεση του αείμνηστου Γεράσιμου Βασλόπουλου, εκτός από το παραδοσιακό αυγοτάραχο, παράγει αυγοτάραχο τρίμμα, αυγοτάραχο «ψυχή», μελίχλωρο αυγοτάραχο, καθώς επίσης φυσικό θαλασσινό αλάτι, αφρίνα, γαύρο μαρινάτο και φιλέτο και μαρινάτη σαρδέλα φιλέτο.
Τα όχι στα funds
Η Trikalinos δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους ξένους και Έλληνες επενδυτές.
Το 2004 η εταιρεία ιαπωνικών συμφερόντων Mitsui προσέγγισε την ελληνική εταιρεία με στόχο να αναπτυχθεί μια στρατηγική συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ έχουν ακολουθήσει κι άλλες προτάσεις εξαγοράς από funds, όπως το επενδυτικό κεφάλαιο Impala, που έχει στον έλεγχό του την κρητική αλλαντοβιομηχανία Creta Farms.
«Συνεχώς μας προσεγγίζουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Με τιμά και με κολακεύει το ενδιαφέρον για την Trikalinos ωστόσο δεν εξετάζω αυτό το ενδεχόμενο και αυτό θα επιθυμούσα να κάνει και η επόμενη γενιά που θα αναλάβει τα ηνία της εταιρείας» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Τρικαλινός.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς