
Εμπλοκή προέκυψε στο project που δρομολογεί η Εκκλησία της Ελλάδας στην περιοχή του Σχιστού. Ένα σύνθετο έργο real estate που φιλοδοξεί να μεταμορφώσει ολόκληρη την Δυτική Αττική.
Παρά τη βούληση που εκφράζεται για την υλοποίηση του έργου, πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει διάσταση απόψεων όσον αφορά στη συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο με την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει προβλέπεται να αναλάβει την ωρίμανση του project.
Κύκλοι προσκείμενοι στην Εκκλησία που γνωρίζουν την υπόθεση επισημαίνουν πως πράγματι υπάρχει διαφωνία όσον αφορά στους επιμέρους όρους της σύμβασης με το Ταμείο, τονίζοντας πως οι νομικές υπηρεσίες εργάζονται για την εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης.
Ξεκαθαρίζουν πως δεν τίθεται θέμα ακύρωσης ή παγώματος της επένδυσης, και εμφανίζονται αισιόδοξοι για την επίλυση του προβλήματος που προέκυψε με το Ταμείο στις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις. Αναγνωρίζουν ωστόσο πως το χρονοδιάγραμμα έχει πάει πιο πίσω, καθώς η σύμβαση ήταν προγραμματισμένο να υπογραφεί μέσα στον Μάρτιο και πλέον διανύουμε τον Ιούνιο.
Στην αντίπερα όχθη, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ υπογραμμίζουν πως από την πλευρά του Ταμείου δεν υπάρχει κανένα ζήτημα όσον αφορά στην υπογραφή της σύμβασης, πλην της νόμιμης αποζημίωσης που πρέπει να λάβει το Ταμείο. Και η οποία όπως σπεύδουν να τονίσουν προβλέπεται από την νομοθεσία.
Η επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ ως τεχνικός σύμβουλος δεν ήταν τυχαία αλλά συνειδητή, αφού η Εκκλησία θεωρεί πως θα βοηθήσει με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει στην ωρίμανση απαιτητικών project.
«The Green Σχιστό»: Πώς προχωρά το «ιερό» project που θα μεταμορφώσει την Δυτική Αττική
Η συνάντηση Ιερώνυμου – Μητσοτάκη
Υπενθυμίζεται πως το θέμα της επένδυσης στο Σχιστό και τα εμπόδια που υπήρχαν βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου στις αρχές του τρέχοντος έτους είχαν ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος μιλώντας πρόσφατα για τη συμφωνία της ΕΚΥΟ με το ΤΑΙΠΕΔ στο project του Σχιστού ανέφερε πως ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους, με φιλόδοξους στόχους αλλά και απτά αποτελέσματα στην καθημερινότητα του πολίτη.
Υπογράμμισε πως το έργο «θα ενδυναμώσει την χώρα μας, θα ωφελήσει το λαό μας, θα ενισχύσει την τοπική κοινωνία και την εθνική μας οικονομία, θα αφήσει για τις επόμενες γενεές ένα πράσινο αειθαλές αποτύπωμα…».
Η ακτινογραφία του «The Green Σχιστό»
Με διακριτικό τίτλο «The Green Σχιστό», η επένδυση αφορά στην αξιοποίηση κτήματος συνολικής έκτασης 3.200 στρεμμάτων στην περιοχή του Σχιστού – Σκαραμαγμά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει την κατασκευή ενός σύγχρονου κέντρου logistics, οικιστικών χώρων και γραφείων, αλλά και τη δημιουργία περιβαλλοντικού πάρκου (το 85% της έκτασης θα καλύπτεται από πράσινο).
Στο σχέδιο περιλαμβάνεται δάσωση γυμνών τμημάτων του κτήματος, πύκνωση και ενίσχυση του πρασίνου και η δημιουργία ενός περιβαλλοντικού πάρκου 700.000 τ.μ. στο οποίο θα έχει πρόσβαση το κοινό, χωρίς κόστος για τους Ο.Τ.Α. αλλά με δαπάνες συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης του επενδυτή.
Κοινωνικός αντίκτυπος
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους της Εκκλησίας της Ελλάδος και εκτιμάται να λειτουργήσει σε περίπου τέσσερα χρόνια από σήμερα. Η ΕΚΥΟ ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αφού η εκκλησία δεν έχει σκοπό να μεταβιβάσει την κυριότητα του ακινήτου σε τρίτο, αλλά μόνον το δικαίωμα επιφανείας για 99 έτη.
Η συγκεκριμένη έκταση δεν έχει διεκδικήσεις ενώ υπάρχουν κάποιες μισθώσεις που λήγουν και κάποιες που ανανεώνονται με μικρούς χρήστες, κυρίως μεταφορικές. Βρίσκεται σε κομβική θέση, καθώς συνορεύει νοτιοανατολικά με τον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και βόρεια με την περιοχή του Σκαραμαγκά, τονίζει.


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»