Το «εγκαταλελειμμένο» superyacht Alfa Nero μήκους 81,3 μέτρων, που ήταν στα αζήτητα σε λιμάνι της Αντίγκουα εδώ και μήνες βρήκε τελικά αγοραστή. Σύμφωνα με ανακοίνωση της λιμενικής αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, της νησιωτικής χώρας της Καραϊβικής, το mega yacht βγήκε στο σφυρί έναντι 67.000.677 δολαρίων.
Ο νέος ιδιοκτήτης του φέρεται να είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ.
Ο διευθυντής της Λιμενικής Αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, Ντάργουιν Τέλεμακ, σημείωσε ότι εάν ο νέος ιδιοκτήτης δεν ολοκληρώσει την αγορά μέσα σε επτά ημέρες, η προσφορά πώλησης θα μεταφερθεί στον δεύτερο πλειοδότη.
Το πλοίο – φάντασμα αξίας 120 εκατ. δολαρίων που κανείς δε θέλει
Σημειώνεται ότι λίγες ώρες πριν από την οριστικοποίηση της δημοπρασίας, το Εφετείο της Ανατολικής Καραϊβικής απέρριψε αίτηση της τελευταίας στιγμής για ανακοπή του πλειστηριασμού.
Το γιοτ περιήλθε στην κυβέρνηση της Αντίγκουα τον περασμένο Απρίλιο. Η μεταβίβαση της κυριότητας ήταν το τελευταίο κεφάλαιο μιας μακράς ιστορίας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022, όταν το σκάφος εμποδίστηκε να φύγει από το λιμάνι της Αντίγκουα, μέχρι να διαπιστωθεί εάν ο κάτοχός του περιλαμβανόταν στους διεθνείς καταλόγους κυρώσεων, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Στη συνέχεια, το γιοτ θεωρήθηκε «εγκαταλελειμμένο» και η ειδοποίηση για την πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το σκάφος δημοσιοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πλοίο έλαβε καύσιμα αξίας άνω των πεντακοσίων χιλιάδων δολαρίων κατά τη διάρκεια της παραμονής της στην Αντίγκουα. Τα κεφάλαια από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή του καπετάνιου και του πληρώματος του γιοτ καθώς και άλλων πιστωτών που παρείχαν καύσιμα και προμήθειες.
Το «πλοίο-φάντασμα» και η σχέση με τους Αγγελόπουλους
Το Alfa Nero είχε κατασκευαστεί αρχικά για τον Έλληνα επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο, ο οποίος σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα το πούλησε το 2011. Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές από το 2014, το σκάφος είχε περιέλθει στην ιδιοκτησία του Ρώσου μεγιστάνα Αντρέι Γκουρίεβ έναντι 120 εκατ. δολαρίων, κάτι που ο ίδιος είχε αρνηθεί, υποστηρίζοντας ότι κατά καιρούς ναύλωνε το γιοτ αλλά ποτέ δεν το αγόρασε.
Το Alfa Nero ελλιμενίστηκε στην Αντίγκουα το 2022, αποτελώντας ένα πλοίο-φάντασμα του πολέμου στην Ουκρανία, σε μια απόσταση 5.500 ναυτικών μιλίων μακριά. Λίγο καιρό αφότου τα ρωσικά στρατεύματα πέρασαν τα σύνορα με την Ουκρανία, το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλε κυρώσεις στον υποτιθέμενο ιδιοκτήτη του, τον δισεκατομμυριούχο λιπασμάτων Αντρέι Γκουρίεφ.
Οι ΗΠΑ ακολούθησαν τον Αύγουστο, στέλνοντας πράκτορες του FBI να ερευνήσουν το σκάφος σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου.
Ένας δικηγόρος του Γκουρίεφ δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την Alfa Nero «κατά καιρούς» από το 2014. Κατασκευάστηκε στο ολλανδικό ναυπηγείο Oceanco το 2007, και μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμο προς ενοικίαση για περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα.
Το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης ήταν σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστεί από τα δημόσια αρχεία, δεδομένης της δαιδαλώδους διαδικασίας που χρησιμοποιούν οι υπερπλούσιοι τους πλανήτη για να κρύψουν τον πλούτο και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία στις αρχές του 2022, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν επιβάλει κυρώσεις κατά δεκάδων πλούσιων Ρώσων για να τιμωρήσουν τον Πούτιν και τους φιλικά προσκείμενους σε αυτόν ολιγάρχες της χώρας. Στην πορεία, τα πολυτελή γιοτ που συνδέονται με ρώσους μεγιστάνες έχουν μετατραπεί από «παιχνίδια» στα χέρια δισεκατομμυριούχων σε σύμβολα της αυξανόμενης εχθρότητας μεταξύ Ρωσίας και Δύσης. Περισσότερα από 24 πλοία αξίας περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν κατασχεθεί σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Το πλήρωμα
Το κανονικό πλήρωμα των 44 ατόμων έχει μειωθεί σε έξι άτομα. Είκοσι πέντε μέλη έχουν προβεί σε μηνύσεις για να καταφέρουν να λάβουν 2,1 εκατομμύρια δολάρια σε απλήρωτους μισθούς, σύμφωνα με τον Κρεγκ Τζάκας, έναν τοπικό δικηγόρο που τους εκπροσωπεί.
«Ο στόχος των πελατών μας είναι απλώς να εξασφαλίσουν όσα νομίμως τους οφείλονται», είπε ο Τζάκας.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη