Πριν από μία διετία το e-shopping ήταν «σπορ» μόνο για νέους, αυτό φαίνεται ότι έχει αλλάξει και πλέον περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές ηλικίας άνω των 65 ετών επισκέπτονται τον κόσμο του Διαδικτύου για τις αγορές τους και άλλες καθημερινές συναλλαγές.
Σούπερ μάρκετ: Crash test μεταξύ των online και των φυσικών καταστημάτων
Η τελευταία μελέτη της Focus Bari δείχνει ότι πλέον στο παιχνίδι έχουν μπει οι μεγαλύτερες ηλικίες με το 86% ελλήνων καταναλωτών ηλικίας άνω των 45 ετών να δηλώνουν αρκετά έως και πολύ εξοικειωμένοι με τη δυνατότητα αγορών από το Διαδίκτυο. Η ίδια έρευνα δείχνει επίσης ότι ο ένας στους δύο έλληνες μέσης και άνω ηλικίας δηλώνει ότι συμβουλεύεται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξει ένα προϊόν ή υπηρεσία ενώ δίνει και τη δική του αξιολόγηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζει.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις επηρεάζει πλέον σημαντικά την καταναλωτική εμπειρία των πελατών. Στην πλειονότητά τους οι Ελληνες είναι συμφιλιωμένοι με την τεχνολογία και τη χρησιμοποιούν για να βελτιστοποιούν την εμπειρία τους ως πελάτες ενώ παράλληλα διαβάζουν και κάνουν κριτικές τόσο για προϊόντα όσο και για υπηρεσίες.
Μάλιστα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών δίνει αξιολόγηση για προϊόντα και υπηρεσίες με δική του πρωτοβουλία ενώ πολλοί επιλέγουν να μοιραστούν τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές τους εμπειρίες. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 8-14 Μαΐου 2023 σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18-65 ετών έδειξε ότι όλοι σχεδόν οι Ελληνες (97%) είναι πλέον online όταν το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις στο 20%.
Εξετάζοντας τις ηλικιακές ομάδες από 13 έως 44 ετών, συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο είναι το 100% ενώ, οι 45 έως 54 ετών σε ποσοστό 99%, οι 55-64 κατά 95% και οι 65 έως 74 ετών 85%. Υπολογίζεται ότι συνολικά έως και το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι έλληνες ηλεκτρονικοί καταναλωτές έφτασαν τα 5.258.000 αγοράζοντας μέσω Διαδικτύου τα πάντα. Στις ηλικίες άνω των 45 ετών οι καταναλωτές δηλώνουν σε ποσοστό 30% ότι είναι απολύτως άνετοι με την τεχνολογία και τους εξυπηρετεί στις αγορές τους ενώ το 56% ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι και τα καταφέρνουν όποτε χρειαστεί. Από την ηλικιακή αυτή ομάδα οι τρεις στους δέκα συμβουλεύονται αρκετά συχνά κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία και το 26% δίνουν σπάνια τη δική τους αξιολόγηση για την ηλεκτρονική καταναλωτική τους εμπειρία.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς
Ομολογίες για 11 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο το 2025
Το Δημόσιο θα αντλήσει από την αγορά ομολόγων 11 δισ. ευρώ από 9 δισ. περίπου που προβλέπεται να αντλήσει φέτος, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό
Αγεφύρωτο το επενδυτικό κενό - Γιατί αστόχησαν οι προβλέψεις για νέα κεφάλαια
Ποιες είναι οι προβλέψεις που υπάρχουν στον προϋπολογισμό για το επενδυτικό κενό της επόμενης χρονιάς - Οι εκτιμήσεις για τις επενδύσεις
Με ψαλιδισμένο budget το λίφτινγκ στα διατηρητέα κτίρια – «Καμπανάκι» από φορείς
Συρρικνώθηκε το πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και μαζί το «Διατηρώ» - Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος – Δεύτερη επιστολή διεθνών φορέων στον πρωθυπουργό
Γιάννης Στουρνάρας: Οι 3+2 λόγοι που επηρεάζουν τις προοπτικές ανάπτυξης της ευρωζώνης
Ο Γιάννης Στουρνάρας επισήμανε ότι οι επιχειρηματικές επενδύσεις είναι αναιμικές – Οι παγκόσμιες εξελίξεις
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
Για ποια έργα τα οποία θεωρούνται στρατηγικές συμβάσεις ελήφθησαν αποφάσεις