Στη «μάχη» για τη φετινή τουριστική σεζόν έχουν ριχτεί οι έλληνες ξενοδόχοι.
Οι προβλέψεις και οι πρώτες ενδείξεις είναι, σύμφωνα με παράγοντες του τουρισμού, αισιόδοξες μέχρι και σήμερα, χωρίς ωστόσο να λείπουν οι ανησυχίες για το υπόλοιπο της σεζόν.
Στο επίκεντρο επανέρχεται η συζήτηση για την ποιότητα των τουριστών που έρχονται στην χώρα μας. Ειδικά τώρα που αρχίζουμε να συμβιβαζόμαστε με την ιδέα μιας μέτριας σεζόν.
Τουρισμός: Πώς θα κινηθεί το φετινό καλοκαίρι – Οι εκτιμήσεις
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Ιούνιο η κίνηση σε κορυφαίους προορισμούς, όπως για παράδειγμα είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη δεν είναι η αναμενόμενη.
Οι υψηλές τιμές, τα ακριβότερα τουριστικά πακέτα, οι πληθωριστικές πιέσεις, το ενεργειακό κόστος, η μείωση της όρεξης για ταξίδια, και ο ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία, θεωρούνται αιτίες αυτής της αλλαγής πλεύσης του τουριστικού ρεύματος.
Η μπύρα πάει… περίπατο
H μπύρα αποτελεί ένα προϊόν που παραδοσιακά σχετίζεται άμεσα με την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα όμως το καλοκαίρι τόσο για την μπύρα όσο και για τα αναψυκτικά αποτελεί την κατεξοχήν εποχή αύξησης της κατανάλωσης, με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα προϊόντα να καταναλώνονται μεν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ωστόσο και οι δύο κατηγορίες να χαρακτηρίζονται από έντονη εποχικότητα.
Τον Μάιο οι κλάδοι της εστίασης, της μπίρας και των αναψυκτικών είχαν καθίζηση λόγω του… καιρού! Αποτέλεσμα οι πωλήσεις κυρίως στη μπύρα να «φρενάρουν», με τις επιχειρήσεις να χάνουν τη «φόρα» που είχε καταγράψει ο τζίρος τους κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Χειρότερες συγκριτικά με τα αναψυκτικά εκτιμάται ότι ήταν οι πωλήσεις της μπύρας το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου, καθώς η αγορά του HoReCa λόγω του άστατου καιρού δεν «έπιασε» τους αναμενόμενους στόχους. Πέρυσι, αν και η αγορά μπύρας συνολικά σημείωσε διψήφια ανάπτυξη, οι πωλήσεις του κλάδου προς όλα τα κανάλια (λιανική, χονδρεµπόριο, HoReCa) άγγιξαν τα 3,9 εκατ. εκατόλιτρα, χωρίς να φτάσουν στα επίπεδα του 2019, όταν οι πωλήσεις όλων των εταιρειών ανήλθαν σε περίπου 4 εκατ. εκατόλιτρα.
Υπολογίζεται ότι το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου οι πωλήσεις αναψυκτικών σε όγκο υποχώρησαν 10-15%. Σημειώνεται ότι το 2022 οι πωλήσεις σε όγκο στη ζεστή αγορά (σούπερ μάρκετ) αυξήθηκαν περίπου 2% σε σχέση με το 2021 παρά τις ακριβότερες τιμές στο ράφι.
Η αγορά αναψυκτικών στην Ελλάδα προσεγγίζει τα 370 εκατ. ευρώ και αναπτύσσεται -σύμφωνα με εκτιμήσεις- περίπου κατά 5% ετησίως.
Ωστόσο, οι επιχειρηματίες αισιοδοξούν ότι το υπόλοιπο της σεζόν (θα τους αποζημιώσει ελέω και των υψηλών προσδοκιών που έχουν καλλιεργηθεί για τη φετινή τουριστική κίνηση.
Οι αφίξεις
Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 30,0% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 19,9% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022. τα τουριστικά έσοδα άγγιξαν τα 761 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο, από 634 εκατ. το 2022. Τον Απρίλιο του 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ήταν 537 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα, στο τετράμηνο, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 52,5% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 38% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Συγκεκριμένα, στο τουριστικό καλάθι έχουν μπει ήδη 1,494 δισ. ευρώ, όταν στο τετράμηνο πέρσι οι τουριστικές εισπράξεις είχαν ανέλθει σε 1,082 δισ. Την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανέρχονταν σε 1.297 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ο τζίρος σε καταλύματα και εστίαση τον Απρίλιο έτρεξε με ρυθμό 22,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Για τις Περιφερειακές Ενότητες με συνεισφορά στον συνολικό κύκλο εργασιών έτους 2022 μεγαλύτερη από 1%, η μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Απρίλιο 2023 σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2022 παρατηρήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας (60,1%) και η μικρότερη αύξηση (7,3%) καταγράφηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου.
Ειδικά για την περιφέρεια της Μυκόνου, ο τζίρος τον Απρίλιο ήταν 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 5,8 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2022.
Latest News
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα
Ποιους τουρίστες μαγνητίζει η Ευρώπη - Το top5 των χωρών [γραφήματα]
Ο τουρισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα ρεκόρ του 2019 σε ορισμένους από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης
Ανοίγει φτερά για νέες αγορές o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Στο πρώτο δεκαμήνο η επιβατική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 27,5 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 12,9% σε σχέση με το 2023
Ανάσα για την Αθήνα ο Μαραθώνιος - Γίνεται σταδιακά city break προορισμός
Ο 41ος Αυθεντικός Μαραθώνιος που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ φέρνει ώθηση στον τουρισμό της πρωτεύουσας