Μήνυση κατά της Amazon κατέθεσε την Τετάρτη η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC), κατηγορώντας τον πολυεθνικό κολοσσό ότι εγγράφει εκατομμύρια καταναλωτές στην επί πληρωμή συνδρομητική πλατφόρμα Amazon Prime χωρίς τη συγκατάθεσή τους, και κατόπιν καθιστά δύσκολη την ακύρωση της συνδρομής.
TikTok: Απέναντι από την Amazon στον ανταγωνισμό του online shopping
Στην αγωγή που κατέθεσε η FTC αναφέρεται ότι «η Amazon εξαπάτησε εν γνώσει της εκατομμύρια καταναλωτές ώστε να εγγραφούν εν αγνοία τους στο Amazon Prime». Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε «χειριστικά, εξαναγκαστικά ή παραπλανητικά σχέδια διεπαφής χρήστη, γνωστά ως “σκοτεινά μοτίβα”, για να εξαπατήσει τους καταναλωτές ώστε να εγγραφούν σε αυτόματα ανανεούμενες συνδρομές Prime».
Το Amazon Prime
Το Amazon Prime προσφέρει γρήγορη, δωρεάν αποστολή για εκατομμύρια αντικείμενα, διάφορες εκπτώσεις και πρόσβαση σε ταινίες, μουσική και τηλεοπτικές σειρές, καθώς και άλλα οφέλη. Τα μέλη του Prime στις Ηνωμένες Πολιτείες πληρώνουν 139 δολάρια ετησίως και αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού όγκου πωλήσεων της Amazon. Το Prime έχει περισσότερα από 200 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως.
Η FTC δήλωσε ότι η Amazon παράγει 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από τις συνδρομές Prime ετησίως και ότι «ένας από τους πρωταρχικούς επιχειρηματικούς στόχους της Amazon – και ο πρωταρχικός επιχειρηματικός στόχος του Prime – είναι η αύξηση του αριθμού των συνδρομητών».
Η αγωγή αναφέρει ότι υπό την ουσιαστική πίεση της FTC, η Amazon άλλαξε τη διαδικασία ακύρωσης τον Απρίλιο, αλλά ότι «οι παραβιάσεις συνεχίζονται». Ο οργανισμός ζητά αστικές κυρώσεις και μόνιμη διαταγή για την αποτροπή μελλοντικών παραβιάσεων.
Οι μετοχές της Amazon σημείωσαν πτώση 0,9% στις πρωινές συναλλαγές.
Η έρευνα
Η FTC ερευνά τις διαδικασίες εγγραφής και ακύρωσης για το πρόγραμμα Prime από τον Μάρτιο του 2021.
«Η Amazon ξεγέλασε και παγίδευσε ανθρώπους σε επαναλαμβανόμενες συνδρομές χωρίς τη συγκατάθεσή τους, όχι μόνο απογοητεύοντας τους χρήστες, αλλά και κοστίζοντας τους σημαντικά σε χρήματα», ανέφερε σε δήλωσή της η πρόεδρος της FTC Λίνα Καν.
Οι καταναλωτές που επιχείρησαν να ακυρώσουν το Prime βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλαπλά βήματα για να ολοκληρώσουν πραγματικά το έργο της ακύρωσης. Η καταγγελία της FTC αναφέρει ότι η Amazon χρησιμοποίησε τον όρο «Iliad Flow» για να περιγράψει τη διαδικασία, παραπέμποντας στο επικό ποίημα του Ομήρου για τον δεκαετή Τρωικό πόλεμο.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας