Σε 100 δισ. ευρώ αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε ΑΠΕ μέχρι το 2030, μαζί με τα ποσά που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό και την αναβάθμιση των δικτύων.

Σκρέκας: Από ΑΠΕ το 80% της ενέργειας στην Ελλάδα ως το 2030

Αυτό ανέφερε κατά την τοποθέτησή του σε ενεργειακό συνέδριο ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Head of Structured & Shipping Finance της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως ανέφερε, σε ετήσια βάση οι επενδύσεις για τις ΑΠΕ αγγίζουν τα 12,5 δις ευρώ και έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, καθώς συμβάλλουν στην πιστωτική επέκταση των τραπεζών, συντελούν στην στρατηγική για βιώσιμη τραπεζική στο πλαίσιο των αρχών του ESG, είναι απαραίτητες για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και θα βοηθήσουν στην ενεργειακή ασφάλεια και ανεξαρτησία. Ωστόσο, κατά τον ίδιο, αυτές οι επενδύσεις ενέχουν συχνά εμπορικούς κινδύνους που θέλουν ειδική αξιολόγηση, ενώ είναι δύσκολη και η αποδοχή τους από τις τοπικές κοινωνίες.

Ο William Vikatos, COO, EuroEnergy επισήμανε ότι τα νομικά και ρυθμιστικά πλαίσια που έχει εφαρμόσει η Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, ενώ και η κοινωνική σταθερότητα έχει ευνοήσει το οικονομικό περιβάλλον.  Για τον ίδιο, έχουν, πλέον, εγκατασταθεί πολλά φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα μετά από χρόνια στασιμότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η διείσδυση στο δίκτυο, χωρίς όμως αυτό να έρχεται σε συμφωνία και με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης ειδικά σε περιοχές με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Όπως ανέφερε «οι αναβαθμίσεις στα δίκτυα είναι ζωτικής σημασίας, πρέπει, όμως,  να συνάδουν με έξυπνα συστήματα διαχείρισης, όπως τα συστήματα αποθήκευσης μπαταρίας. Οι μπαταρίες θα απορροφήσουν ενέργεια και στη συνέχεια μπορούν να την αποδώσουν στο δίκτυο».

Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης, Partner, Financial Advisory, Energy Industry Leader, Deloitte ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι παραπάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο σε ρυθμό αδειοδοτήσεων ΑΠΕ, όμως υπάρχει ακόμα περιθώριο. Για τον ίδιο, σε αυτή τη διαδικασία, εγείρονται θέματα όπως οι χαμηλές τιμές ρεύματος το μεσημέρι, αλλά και η μεγάλη πολυπλοκότητα και το άνοιγμα επενδύσεων για την ενέργεια. Σε σχέση με τις επενδύσεις που συστήνει στις ΑΠΕ, όπως σημείωσε, η επιλογή για τον επιχειρηματία εξαρτάται από το ρίσκο και τις αποδόσεις που θέλει να έχει σε βάθος χρόνου, με πιο ελκυστικές να παρουσιάζονται αυτές στις μπαταρίες, το υδρογόνο και τα νέα καύσιμα. Εξάλλου, κατά τον κ. Ελευθεριάδη μια επιχειρηματική ευκαιρία που παρουσιάζεται, σε αυτή τη φάση, για την Ελλάδα είναι να παράγει μόνη της τις πρώτες ύλες για την αποθήκευση ενέργειας.

Ακολούθως, ο  Evans Koυράκης, Partner, Head of Energy & Infrastructure, Koutalidis Law Firm αναφέρθηκε στον τρέχοντα διαγωνισμό για τα 1000 MW αποθήκευσης ενέργειας, για τον οποίο υπογράμμισε ότι «είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στις επενδύσεις αυτή τη στιγμή και θα αλλάξει τα δεδομένα». Όπως πρόσθεσε, ο διαγωνισμός εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2022 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει πολλά πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές, με τη χρηματοδότηση ανά ΜW, και παρέχει σε βάθος χρόνου μια σταθερότητα εισοδήματος. Σε αυτό το πλαίσιο, και ο κ. Κουράκης ανέφερε ως σημαντικό το θέμα της χωρητικότητας του δικτύου, το οποίο, όπως τόνισε, είναι κοστοβόρο και χρονοβόρο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Πλημμύρες: Φαινόμενα ανάλογα της Βαλένθια θα εμφανίζονται πολύ συχνότερα – Οι εκτιμήσεις για την Ελλάδα
Green |

Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα

Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή

ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Green |

Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».