Οι πωλήσεις ποδηλάτων περιορίστηκαν αισθητά το 2022 στην Ευρώπη έπειτα από μια ισχυρή ανάπτυξη που γνώρισε ο κλάδος τα χρόνια της πανδημίας. Αλλά η μείωση αφορά μόνο τα παραδοσιακά ποδήλατα, που κινούνται χάρη στα πετάλια και στο κουράγιο του ποδηλάτη. Τα ηλεκτρικά, που βοηθούν τόσο το σώμα όσο και το πνεύμα (ηθικό) του ποδηλάτη, συνέχισαν την εκρηκτική τους άνοδο και οι πωλήσεις τους έφθασαν στο επίπεδο-ρεκόρ των 5,5 εκατομμυρίων μονάδων.
Ηλεκτροκίνηση: Απόβαση των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη
Ένα στα τέσσερα ποδήλατα που πωλούνται πλέον στη Γηραιά Ήπειρο είναι ηλεκτρικό, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία της Βιομηχανίας Ποδηλάτου (Conebi). Συγκεκριμένα, το 2022 στις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ συν τη Βρετανία πωλήθηκαν 14,7 εκατ. ποδήλατα δίχως ηλεκτρική υποβοήθηση. Πρόκειται για μια διόλου ευκαταφρόνητη μείωση των πωλήσεων της τάξεως του 9,1% συγκριτικά με τον αντίστοιχο αριθμό πωλήσεων το 2021.
Οι πωλήσεις των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 8,6% την περυσινή χρονιά συγκριτικά με το 2021 και έφθασαν στα 5,5 εκατομμύρια μονάδες. Οι πολυπληθείς Γερμανία και Γαλλία, αλλά και η διάσημη για την αγάπη της προς το ποδήλατο Ολλανδία κυριάρχησαν στις πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων. Στην μεγάλη δημοφιλία του ηλεκτρικού ποδηλάτου συνέβαλαν βεβαίως και τα κίνητρα που υιοθέτησαν για να το ενισχύσουν πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον μεταφορικά μέσα.
Ευεργετική η ηλεκτροκίνηση
Οι πωλήσεις των μη υποβοηθούμενων ποδηλάτων μειώνονται, εκείνες των ηλεκτρικών αυξάνονται, αλλά καθώς η τιμή των ηλεκτρικών είναι πολύ υψηλότερη, ο τζίρος στον κλάδο ποδηλάτου αυξάνεται διαρκώς. Έτσι το 2022 έφθασε στα 21,2 δισ. ευρώ σε παγκόσμια κλίμακα, καταγράφοντας αύξηση 7,4% συγκριτικά με το 2021. Χάρη στην ηλεκτροκίνηση της ποδηλασίας, δηλαδή, ο κλάδος εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη και στην Ευρώπη και παγκοσμίως.
«Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ποδηλάτου εμφάνισε μια αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα το 2022, παρά τη σημαντική μείωση των πωλήσεων παραδοσιακών ποδηλάτων και τα προβλήματα αποθήκευσης και διανομής που εμφανίστηκαν από την αρχή της πανδημίας και επιμένουν, με τις γνωστές εμπλοκές στις αλυσίδες εφοδιασμού πάμπολλων αγαθών», σημείωσε ο πρόεδρος της Conebi, Έρχαρντ Μπούχελ.
380.000 θέσεις εργασίας
Ο Μπούχελ, ο οποίος διευθύνει μια εταιρεία παραγωγής εξοπλισμού για ποδήλατα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για τον κλάδο του ποδηλάτου στην Ευρώπη, ο οποίος απασχολεί 180.000 εργαζομένους στον τομέα της παραγωγής, ενώ στα περίπου 60.000 καταστήματα πωλήσεων ποδηλάτων απασχολούνται άλλοι 200.000 εργαζόμενοι περίπου. Ο ευρύτερος κλάδος παραγωγής και πωλήσεων ποδηλάτων διατηρεί δηλαδή περίπου 380.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
«Το μέλλον παραμένει υποσχόμενο. Είναι ενθαρρυντική η αύξηση της ευρωπαϊκής παραγωγής, όπως και το ότι στη συνείδηση του κόσμου έχει πλέον εδραιωθεί η πεποίθηση ότι το ποδήλατο είναι ένα μεταφορικό μέσο που προάγει τη βιωσιμότητα του πλανήτη και των κατοίκων του», είπε ο Έρχαρντ Μπούχελ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Conebi, ο αριθμός των μη υποβοηθούμενων ποδηλάτων που κατασκευάστηκαν το 2022 στην Ευρώπη υποχώρησε ελαφρώς στα 15,3 εκατομμύρια (-5% σε ένα χρόνο), αλλά ο αριθμός των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση που κατασκευάστηκαν εκτινάχθηκε κατά 19% υψηλότερα και έφθασε τις 5,4% μονάδες.
Εκτινάχθηκαν και οι εξαγωγές
Σύμφωνα με στοιχεία που είχε ανακοινώσει πρόσφατα η Eurostat με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Ποδηλάτου (3 Ιουνίου), το 2022 η αξία των ποδηλάτων (ηλεκτρικών και μη) που εξήγαγε η Ευρώπη σε τρίτες χώρες αυξήθηκε κατά 22% συγκριτικά με το 2021 και έφθασε τα 1,1 δισ. ευρώ, ενώ η αξία των εισαγωγών αυξήθηκε κατά 32% και έφθασε τα 2,5 δισ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα ηλεκτρικά ποδήλατα, οι εξαγωγές από τις χώρες-μέλη της ΕΕ έφθασαν πέρυσι τα 365.000 τεμάχια και ήταν αυξημένες κατά 16%, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν επίσης κατά 16% και έφθασαν τα 5,2 εκατ. τεμάχια.
Τα μη υποβοηθούμενα ποδήλατα που εξήγαγε πέρυσι η Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 31% και έφθασαν στο 1 εκατ. τεμάχια, ενώ αυτά που εισήγαγε εμφάνισαν μείωση 9% στα 5,2 εκατ. τεμάχια. Οι μεγαλύτερες χώρες εξαγωγής ποδηλάτων για την Ευρώπη είναι η Ελβετία, η Βρετανία και οι ΗΠΑ, ενώ οι μεγαλύτερες χώρες εισαγωγής είναι η Καμπότζη, η Ταϊβάν (κυρίως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά) και η Κίνα.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023