Την επέκταση της συνεργασίας του με τον ναυπηγικό κολοσσό της Ιταλία Fincantieri S.p.A., ανακοίνωσε ο όμιλος ONEX Shipyards & Technologies. Η νέα συνεργασία περιλαμβάνει μια νέα γραμμή παραγωγής πλοίων παγκόσμιας κλάσης υπό την σκέπη της αμυντικής ναυπηγικής εταιρεία του ομίλου, την ONEX Elefsis Naval & Maritime, που προβλέπει από την κατασκευή κορβέτων μέχρι και των πιο προηγμένων πλοίων επιφάνειας, και δη φρεγατών, προσφέροντας στο Πολεμικό Ναυτικό σύγχρονες, διαλειτουργικές λύσεις υψηλή τεχνολογίας ώστε να αναβαθμίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές του δυνατότητες στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Μνημόνια Συνεργασίας των Fincantieri – Leonardo με εγχώριους προμηθευτές
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η νέα συνεργασία, βασίζεται στη στρατηγική εταιρική σχέση μεταξύ της Fincantieri S.p.A. και του Ομίλου ONEX, η οποία έχει επίσημα εγκαθιδρυθεί με τη Συμφωνία που υπεγράφη στην Αθήνα στις 16 Δεκεμβρίου 2022, και θα παρέχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και οφέλη στην Ελληνική Ναυπηγική και Αμυντική Βιομηχανία, καθώς και στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ):
- προσφορά λύσης – πακέτου (κορβέτες, φρεγάτες κ.λπ.) για το ΠΝ εξασφαλίζοντας υψηλή επιχειρησιακή δυνατότητα και επικράτηση στην Ανατολική Μεσόγειο
- δημιουργία πάνω από 2400 νέων θέσεων εργασίας
- δημιουργία γραμμής παραγωγής για το ΠΝ και άλλους στόλους
- δημιουργία κέντρου αριστείας για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου
«Υπό το πρίσμα όλων των παραπάνω, η FCx30 -μια υπερσύγχρονη, δοκιμασμένη στη θάλασσα κορβέτα με κορυφαίες επιδόσεις σε όλα τα περιβάλλοντα πολέμου- θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό και αποφασιστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του ΠΝ. Παράλληλα, θα καταστεί ορόσημο για την ελληνική οικονομία, καθώς οδηγεί στην αναβάθμιση των δυνατοτήτων της Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας και στη δημιουργία ενός στρατηγικού ναυτικού κόμβου στην Ελευσίνα για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, πάντα σε πλήρη συμμόρφωση με τους στόχους και τις προτεραιότητες που θέτουν τόσο η Ελληνική Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική όσο και η Ελληνική Εθνική Βιομηχανική Στρατηγική.
Ωστόσο, η ουσιαστική μακροχρόνια υποστήριξη του ΠΝ δεν μπορεί να περιοριστεί μόνο σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, χρειάζεται μια μακροχρόνια συνεργασία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι ελληνικές επιχειρησιακές δυνατότητες θα βαίνουν συνεχώς βελτιούμενες, διατηρώντας τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα. Ως εκ τούτου, οι ONEX και Fincantieri επεκτείνουν τη συνεργασία τους, πολύ πέρα από το πρόγραμμα της Ελληνικής Κορβέτας, και σε άλλα προγράμματα που αντιπροσωπεύουν τη νέα εποχή στη ναυπήγηση πλοίων και την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών αιχμής στην Ελλάδα.
Η Fincantieri S.p.A., όντας ένας παγκόσμιος ηγέτης στη ναυπηγική βιομηχανία, συμμετέχει ενεργά στο έργο European Patrol Corvette (EPC) – το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελληνική κυβέρνηση και αποτελεί μέρος των έργων PESCO (Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία), ενώ ο Ιταλικός κολοσσός έχει επίσης αναλάβει την κατασκευή των νέων φρεγατών πολλαπλών αποστολών με κατευθυνόμενους πυραύλους κλάσης Constellation για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, οι οποίες βασίζονται στο δοκιμασμένο σχέδιο της ιταλικής φρεγάτας FREMM.
Τέτοια προηγμένα σχέδια πλοίων ενσωματώνουν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και τεχνικές σε όλα τα επίπεδα (υλικά, τεχνικές κατασκευής, υδροδυναμική κ.λπ.) και μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τις επιδόσεις, την βιωσιμότητα, τις ικανότητες stealth, την αποδοτικότητα καυσίμου και τη συνολική επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα αυτής της κλάσης πλοίων επιφανείας. Παράλληλα, τους δίνουν τη δυνατότητα να μοιράζονται σημαντικές ομοιότητες σε μελλοντικές αναβαθμίσεις των συστημάτων (όπως τα CMS, όπλα και άλλα συστήματα), γεγονός που αυξάνει τη διαλειτουργικότητά τους και μειώνει το συνολικό κόστος συντήρησής τους.
Με βάση την υφιστάμενη συμφωνία μεταξύ των δύο Ομίλων, η Fincantieri S.p.A. αξιολόγησε θετικά τις δυνατότητες των Ναυπηγείων ONEX Elefsis για αυτά τα νέα κατασκευαστικά προγράμματα και MRO (Maintenance, Repair and Overhaul), καθώς και για την δημιουργία ενός κέντρου αριστείας.
Η γνώση και οι δεξιότητες που απαιτούνται για την κατασκευή και παράδοση πολεμικών πλοίων στην Ελλάδα και στα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ, μπορούν να επεκταθούν ακόμη περαιτέρω στο μέλλον μέσω της συνεργασίας με την Fincantieri S.p.A. περιλαμβάνοντας πλοία με διάφορα εκτοπίσματα και δυνατότητες (κανονιοφόρους, περιπολικά, πλοία υλικοτεχνικής υποστήριξης, κ.λπ.).
Με τον τρόπο αυτό, θα βελτιωθεί η δυνατότητα υποστήριξης και η διαθεσιμότητα πόρων δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας, και ένα βελτιωμένο Follow on Support (FOS), έχοντας ως βάση την Ελλάδα και το ισχυρό βιομηχανικό οικοσύστημα που έχει ήδη δημιουργηθεί από τους ομίλους ONEX και Fincantieri S.p.A..
Ως εκ τούτου, η πολυεπίπεδη συνεργασία μεταξύ ONEX και Fincantieri S.p.A. αποτελεί σημείο αναφοράς για τις Ελληνικές αρχές, οι οποίες μπορούν να βασιστούν σε αυτή τη σύμπραξη για τη δημιουργία ενός στρατηγικού οδικού χάρτη για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, του Πολεμικού Ναυτικού, με την εγγύηση ότι η τεχνογνωσία για την απαιτούμενες αναβαθμίσεις θα αναπτυχθεί και θα παραμείνει στην Ελλάδα», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς