![Πλοία: Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/e13fdbba90f3c53eb96278729b8a8cca_XL-1.jpg)
Επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει η ΕΕ μέχρι το 2030 για να καταφέρει το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται χρηματοδότηση ύψους 13 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή καυσίμων από υδρογόνο μέχρι το 2030, ώστε αυτά να αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών ναυτιλιακών μέχρι την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια μη κυβερνητική οργάνωση που ανήκει στο περιβαλλοντικό λόμπι.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντα προωθούσαμε την υιοθέτηση του 5% ή 6% των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα είναι σε μια πορεία εφικτή με τη Συμφωνία του Παρισιού, αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση με δηλώσεις στελεχών της στη Lloyd’s List.
Την ανάγκη αυτή αναγνώρισε η ΕΕ η οποία προέβλεψε κονδύλια ύψους έως και 1,8 δισ. ευρώ για τον ναυτιλιακό τομέα από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας εκπομπών (EU ETS), όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα νωρίτερα φέτος. Η ΕΕ θα δεσμεύει 20 εκατ. δικαιώματα του ETS, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ με τις σημερινές τιμές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ice Exchange, η τιμή των δικαιωμάτων της ΕΕ έφτασε τα 90 ευρώ ανά τόνο στις 14 Ιουνίου, γράφει η Loyd’s List. H EE θα παράσχει τα κεφάλαια αυτά στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του Ταμείου Καινοτομίας, με σκοπό την εκκίνηση της οικονομίας του υδρογόνου στα κράτη – μέλη.
Το Ταμείο Καινοτομίας είχε ζητήσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς όπως υποστήριξε χωρίς επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα δύσκολα μπορεί να ελπίζει ο κλάδος στην πράσινη μετάβαση.
Η διάθεση μέρους των εσόδων από το ΣΕΔΕ για τη ναυτιλία αποτελεί νίκη για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η ειδική στήριξη μέσω του Ταμείου Καινοτομίας είναι πράγματι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα είχε τονίσει ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών ECSA, όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση του Ταμείου και η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Ισοι όροι
H Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι το Ταμείο Καινοτομίας πρέπει κατά προτεραιότητα να στηρίξει την ανάπτυξη και διάθεση εναλλακτικών και ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων σε προσιτές τιμές. Την ίδια στιγμή, είναι ανάγκη να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού και ισότιμη πρόσβαση στο Ταμείο για τις πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είχε δηλώσει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες στη ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ο πρόεδρος της Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος του κλάδου και πρόσθεσε ότι μπορεί ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει μεγάλη πρόοδο μέσω επενδύσεων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όμως η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί με τη συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων. Τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον. Δυστυχώς, όμως, συμπλήρωσε, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
Τα πιθανά μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα με την υιοθέτηση καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο περιλαμβάνουν σταθερό τίμημα που θα καταβάλλεται για τις ποσότητες υδρογόνου που παράγονται, καθώς και συμβόλαια που θα στοχεύουν στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των εναλλακτικών καυσίμων που θα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει η Lloyd’s List. Ορισμένα από τα πρώτα έργα για την παραγωγή καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου, όπως η ηλεκτρονική αμμωνία και η ηλεκτρονική μεθανόλη, στοχεύουν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023