![Πλοία: Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/e13fdbba90f3c53eb96278729b8a8cca_XL-1.jpg)
Επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει η ΕΕ μέχρι το 2030 για να καταφέρει το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται χρηματοδότηση ύψους 13 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή καυσίμων από υδρογόνο μέχρι το 2030, ώστε αυτά να αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών ναυτιλιακών μέχρι την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια μη κυβερνητική οργάνωση που ανήκει στο περιβαλλοντικό λόμπι.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντα προωθούσαμε την υιοθέτηση του 5% ή 6% των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα είναι σε μια πορεία εφικτή με τη Συμφωνία του Παρισιού, αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση με δηλώσεις στελεχών της στη Lloyd’s List.
Την ανάγκη αυτή αναγνώρισε η ΕΕ η οποία προέβλεψε κονδύλια ύψους έως και 1,8 δισ. ευρώ για τον ναυτιλιακό τομέα από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας εκπομπών (EU ETS), όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα νωρίτερα φέτος. Η ΕΕ θα δεσμεύει 20 εκατ. δικαιώματα του ETS, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ με τις σημερινές τιμές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ice Exchange, η τιμή των δικαιωμάτων της ΕΕ έφτασε τα 90 ευρώ ανά τόνο στις 14 Ιουνίου, γράφει η Loyd’s List. H EE θα παράσχει τα κεφάλαια αυτά στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του Ταμείου Καινοτομίας, με σκοπό την εκκίνηση της οικονομίας του υδρογόνου στα κράτη – μέλη.
Το Ταμείο Καινοτομίας είχε ζητήσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς όπως υποστήριξε χωρίς επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα δύσκολα μπορεί να ελπίζει ο κλάδος στην πράσινη μετάβαση.
Η διάθεση μέρους των εσόδων από το ΣΕΔΕ για τη ναυτιλία αποτελεί νίκη για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η ειδική στήριξη μέσω του Ταμείου Καινοτομίας είναι πράγματι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα είχε τονίσει ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών ECSA, όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση του Ταμείου και η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Ισοι όροι
H Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι το Ταμείο Καινοτομίας πρέπει κατά προτεραιότητα να στηρίξει την ανάπτυξη και διάθεση εναλλακτικών και ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων σε προσιτές τιμές. Την ίδια στιγμή, είναι ανάγκη να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού και ισότιμη πρόσβαση στο Ταμείο για τις πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είχε δηλώσει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες στη ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ο πρόεδρος της Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος του κλάδου και πρόσθεσε ότι μπορεί ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει μεγάλη πρόοδο μέσω επενδύσεων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όμως η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί με τη συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων. Τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον. Δυστυχώς, όμως, συμπλήρωσε, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
Τα πιθανά μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα με την υιοθέτηση καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο περιλαμβάνουν σταθερό τίμημα που θα καταβάλλεται για τις ποσότητες υδρογόνου που παράγονται, καθώς και συμβόλαια που θα στοχεύουν στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των εναλλακτικών καυσίμων που θα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει η Lloyd’s List. Ορισμένα από τα πρώτα έργα για την παραγωγή καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου, όπως η ηλεκτρονική αμμωνία και η ηλεκτρονική μεθανόλη, στοχεύουν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του