
Επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει η ΕΕ μέχρι το 2030 για να καταφέρει το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται χρηματοδότηση ύψους 13 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή καυσίμων από υδρογόνο μέχρι το 2030, ώστε αυτά να αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών ναυτιλιακών μέχρι την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια μη κυβερνητική οργάνωση που ανήκει στο περιβαλλοντικό λόμπι.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντα προωθούσαμε την υιοθέτηση του 5% ή 6% των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα είναι σε μια πορεία εφικτή με τη Συμφωνία του Παρισιού, αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση με δηλώσεις στελεχών της στη Lloyd’s List.
Την ανάγκη αυτή αναγνώρισε η ΕΕ η οποία προέβλεψε κονδύλια ύψους έως και 1,8 δισ. ευρώ για τον ναυτιλιακό τομέα από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας εκπομπών (EU ETS), όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα νωρίτερα φέτος. Η ΕΕ θα δεσμεύει 20 εκατ. δικαιώματα του ETS, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ με τις σημερινές τιμές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ice Exchange, η τιμή των δικαιωμάτων της ΕΕ έφτασε τα 90 ευρώ ανά τόνο στις 14 Ιουνίου, γράφει η Loyd’s List. H EE θα παράσχει τα κεφάλαια αυτά στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του Ταμείου Καινοτομίας, με σκοπό την εκκίνηση της οικονομίας του υδρογόνου στα κράτη – μέλη.
Το Ταμείο Καινοτομίας είχε ζητήσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς όπως υποστήριξε χωρίς επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα δύσκολα μπορεί να ελπίζει ο κλάδος στην πράσινη μετάβαση.
Η διάθεση μέρους των εσόδων από το ΣΕΔΕ για τη ναυτιλία αποτελεί νίκη για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η ειδική στήριξη μέσω του Ταμείου Καινοτομίας είναι πράγματι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα είχε τονίσει ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών ECSA, όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση του Ταμείου και η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Ισοι όροι
H Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι το Ταμείο Καινοτομίας πρέπει κατά προτεραιότητα να στηρίξει την ανάπτυξη και διάθεση εναλλακτικών και ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων σε προσιτές τιμές. Την ίδια στιγμή, είναι ανάγκη να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού και ισότιμη πρόσβαση στο Ταμείο για τις πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είχε δηλώσει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες στη ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ο πρόεδρος της Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος του κλάδου και πρόσθεσε ότι μπορεί ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει μεγάλη πρόοδο μέσω επενδύσεων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όμως η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί με τη συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων. Τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον. Δυστυχώς, όμως, συμπλήρωσε, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
Τα πιθανά μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα με την υιοθέτηση καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο περιλαμβάνουν σταθερό τίμημα που θα καταβάλλεται για τις ποσότητες υδρογόνου που παράγονται, καθώς και συμβόλαια που θα στοχεύουν στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των εναλλακτικών καυσίμων που θα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει η Lloyd’s List. Ορισμένα από τα πρώτα έργα για την παραγωγή καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου, όπως η ηλεκτρονική αμμωνία και η ηλεκτρονική μεθανόλη, στοχεύουν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας