
Το ποσό των 125 εκατ. ευρώ ενέκρινε το αμερικανικό Κογκρέσο προκειμένου να χρηματοδοτηθεί μέσω δανεισμού από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Μνημόνια Συνεργασίας των Fincantieri – Leonardo με εγχώριους προμηθευτές
Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του ομίλου ΟΝΕΧ και υπογραμμίζεται ότι το ποσό είναι αυξημένο κατά πολύ από τα 102 εκατ. δολάρια που αρχικά είχε προβλεφθεί, ενώ το δ.σ. της DFC είχε ολοκληρώσει ήδη, από τα μέσα Μαΐου όλες τις εσωτερικές διαδικασίες για την έγκριση της χρηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται πως για να γίνει δυνατή η εν λόγω χρηματοδότηση προ 2 ετών είχε «περάσει» ειδικός νόμος στο Κογκρέσο με στήριξη και του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού κόμματος.
«Σε μια ιστορική απόφαση για την χώρα μας προχώρησε το αμερικανικό Κογκρέσο εγκρίνοντας την εισήγηση της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας – U.S. International Development Finance Corporation (DFC) – να προχωρήσει στη χρηματοδότηση, μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την ONEX Shipyards, για το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι πρόκειται για την πρώτη και μοναδική έως τώρα χρηματοδότηση από τη DFC στην Ελλάδα στην ιστορία των δύο χωρών. «Η απόφαση αυτή πιστοποιεί αφενός την υψηλή αξία και φερεγγυότητα της ΟΝΕΧ και του ιδιοκτήτη Πάνου Ξενοκώστα και την σημαντικότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας για τον αμερικανικό Όμιλο και αφετέρου αναδεικνύει τους ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και τη πολυδιάστατη γεωπολιτική σημασία του εγχειρήματός της ONEX στην Ανατολική Μεσόγειο».
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος του Πάνου Ξενοκώστα έχει ήδη εκκινήσει του πρόγραμμα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου Ελευσίνας, «παραμένοντας προσηλωμένος στην αναζωογόνηση της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, συνεχίζοντας αυτό που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια στη Σύρο».
Όπως αναφέρεται, η χρηματοδότηση, η οποία εγκρίθηκε από το Κογκρέσο και υπογράφηκε από τη DFC, στοχεύει στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αυξάνοντας την ικανότητα εξυπηρέτησης του ναυπηγείου σε έως και 200 πλοία ετησίως.
Όταν λειτουργήσει πλήρως, το ONEX Elefsis εκτιμάται ότι θα είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και θα εξυπηρετεί τον ελληνικό εμπορικό στόλο -τον μεγαλύτερο στον κόσμο-, ενώ επιπλέον τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα διαδραματίσουν ηγετικό ρόλο στην περιφερειακή ενεργειακή ασφάλεια και στις «πράσινες» ναυπηγικές υπηρεσίες, διευκολύνοντας τη μετάβαση της βιομηχανίας και στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αποτελούν μία κρίσιμη υποδομή, ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα και την παγκόσμια ναυτιλία, ενώ προβλέπεται να ενισχύσει έως και 1% το παραγόμενο ΑΕΠ της χώρας σε ετήσια βάση, εντός των επόμενων πέντε ετών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX Πάνος Ξενοκώστας, δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη του αμερικανικού Κογκρέσου μας γεμίζει υπερηφάνεια και δύναμη για την εκπλήρωση του οράματός μας, την αναβίωση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, με όρους που καταστούν την Ελλάδα πρωταγωνιστή στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Οι θερμότερες ευχαριστίες μου στις ελληνικές και αμερικανικές αρχές, την ομάδα της DFC που στήριξαν αυτή τη προσπάθεια και φθάσαμε σε αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα, ώστε σύντομα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μετατραπούν σε παγκόσμιο ναυπηγικό και τεχνολογικό Hub. Μα πάνω απ’ όλα ευχαριστώ τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων για την αμέριστη πίστη και στήριξη που επέδειξαν στο όραμα της ONEX. Η αναγέννηση των Ναυπηγείων είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή, είναι η πυξίδα μας για το μέλλον».


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»