
Το ποσό των 125 εκατ. ευρώ ενέκρινε το αμερικανικό Κογκρέσο προκειμένου να χρηματοδοτηθεί μέσω δανεισμού από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Μνημόνια Συνεργασίας των Fincantieri – Leonardo με εγχώριους προμηθευτές
Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του ομίλου ΟΝΕΧ και υπογραμμίζεται ότι το ποσό είναι αυξημένο κατά πολύ από τα 102 εκατ. δολάρια που αρχικά είχε προβλεφθεί, ενώ το δ.σ. της DFC είχε ολοκληρώσει ήδη, από τα μέσα Μαΐου όλες τις εσωτερικές διαδικασίες για την έγκριση της χρηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται πως για να γίνει δυνατή η εν λόγω χρηματοδότηση προ 2 ετών είχε «περάσει» ειδικός νόμος στο Κογκρέσο με στήριξη και του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού κόμματος.
«Σε μια ιστορική απόφαση για την χώρα μας προχώρησε το αμερικανικό Κογκρέσο εγκρίνοντας την εισήγηση της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας – U.S. International Development Finance Corporation (DFC) – να προχωρήσει στη χρηματοδότηση, μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την ONEX Shipyards, για το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι πρόκειται για την πρώτη και μοναδική έως τώρα χρηματοδότηση από τη DFC στην Ελλάδα στην ιστορία των δύο χωρών. «Η απόφαση αυτή πιστοποιεί αφενός την υψηλή αξία και φερεγγυότητα της ΟΝΕΧ και του ιδιοκτήτη Πάνου Ξενοκώστα και την σημαντικότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας για τον αμερικανικό Όμιλο και αφετέρου αναδεικνύει τους ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και τη πολυδιάστατη γεωπολιτική σημασία του εγχειρήματός της ONEX στην Ανατολική Μεσόγειο».
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος του Πάνου Ξενοκώστα έχει ήδη εκκινήσει του πρόγραμμα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου Ελευσίνας, «παραμένοντας προσηλωμένος στην αναζωογόνηση της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, συνεχίζοντας αυτό που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια στη Σύρο».
Όπως αναφέρεται, η χρηματοδότηση, η οποία εγκρίθηκε από το Κογκρέσο και υπογράφηκε από τη DFC, στοχεύει στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αυξάνοντας την ικανότητα εξυπηρέτησης του ναυπηγείου σε έως και 200 πλοία ετησίως.
Όταν λειτουργήσει πλήρως, το ONEX Elefsis εκτιμάται ότι θα είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και θα εξυπηρετεί τον ελληνικό εμπορικό στόλο -τον μεγαλύτερο στον κόσμο-, ενώ επιπλέον τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα διαδραματίσουν ηγετικό ρόλο στην περιφερειακή ενεργειακή ασφάλεια και στις «πράσινες» ναυπηγικές υπηρεσίες, διευκολύνοντας τη μετάβαση της βιομηχανίας και στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αποτελούν μία κρίσιμη υποδομή, ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα και την παγκόσμια ναυτιλία, ενώ προβλέπεται να ενισχύσει έως και 1% το παραγόμενο ΑΕΠ της χώρας σε ετήσια βάση, εντός των επόμενων πέντε ετών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX Πάνος Ξενοκώστας, δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη του αμερικανικού Κογκρέσου μας γεμίζει υπερηφάνεια και δύναμη για την εκπλήρωση του οράματός μας, την αναβίωση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, με όρους που καταστούν την Ελλάδα πρωταγωνιστή στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Οι θερμότερες ευχαριστίες μου στις ελληνικές και αμερικανικές αρχές, την ομάδα της DFC που στήριξαν αυτή τη προσπάθεια και φθάσαμε σε αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα, ώστε σύντομα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μετατραπούν σε παγκόσμιο ναυπηγικό και τεχνολογικό Hub. Μα πάνω απ’ όλα ευχαριστώ τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων για την αμέριστη πίστη και στήριξη που επέδειξαν στο όραμα της ONEX. Η αναγέννηση των Ναυπηγείων είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή, είναι η πυξίδα μας για το μέλλον».


Latest News

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά