![Όμιλος Grimaldi: Ρίχνει στην Αδριατική πιο «πράσινα» και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς φορτηγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/Eco-Catania-scaled.jpg)
Με μια κίνηση «πιο πράσινη» και μεγαλύτερης χωρητικότητας ο όμιλος Grimaldi αλλάζει τα δεδομένα στις μεταφορές φορτηγών στις θαλάσσιες γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας. Από την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Ιουνίου, όπως ανακοίνωσε, η τακτική γραμμή ro-ro που διαχειρίζεται ο Όμιλος Grimaldi μεταξύ Βενετίας, Μπάρι και Πάτρας θα εξυπηρετείται από δύο «πράσινους γίγαντες» της εταιρείας, όπως τα χαρακτηρίζει τα υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία Eco Catania και Eco Malta.
Όμιλος Grimaldi: Νέα συμμαχία στην Ισπανία
Ο ναπολιτάνικος ναυτιλιακός όμιλος, σε συνέργεια με τις Λιμενικές Αρχές της Βόρειας και Νότιας Αδριατικής, καθώς και με εκείνη του ελληνικού λιμανιού της Πάτρας, στοχεύει να ενισχύσει τη θαλάσσια διατροπικότητα μεταξύ των δύο ακτών της Αδριατικής μέσω της χρήσης πλοίων που είναι από τα μεγαλύτερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον, με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερες επιδόσεις από τα πλοία της κατηγορίας «Eurocargo» που ήταν στη γραμμή.
Στην πραγματικότητα, καθένα από τα δύο προαναφερόμενα πλοία της κλάσης «GG5G» μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που αντιστοιχούν σε περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα – διπλάσια ποσότητα από την προηγούμενη κλάση πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποιούσε ο Όμιλος Grimaldi. Ωστόσο, αυτή η μεγαλύτερη χωρητικότητα δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων χάρη στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων. Με την ίδια ταχύτητα, τα Eco Catania και Eco Malta καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμων με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν ουσιαστικά στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Επιπλέον, οι εκπομπές μηδενίζονται κατά τη διάρκεια των λιμενικών εργασιών: όταν βρίσκονται στον προβλήτα, τα Eco Catania και Eco Malta χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μπαταρίες λιθίου, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια της πλεύσης χάρη στις γεννήτριες του πλοίου και τα 350 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο «Zero Emission in Port».
Μια σημαντική καινοτομία για τα λιμάνια που θα εξυπηρετούνται από τα πλοία αυτά από την επόμενη εβδομάδα, όπως υπογράμμισε ο Ugo Patroni Griffi, πρόεδρος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής Θάλασσας. «Η ύπαρξη πλοίων που παράγουν μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι αποτελεί βασική επένδυση για το βιώσιμο μέλλον των θαλάσσιων λιμένων μας», σχολίασε.
«Ο τομέας Ro/Ro, ο οποίος αυξήθηκε κατά πάνω από 11% το 2022 – τάση που συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2023 – είναι κεντρικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος στην περιοχή του Βένετο», δήλωσε ο Fulvio Lino Di Blasio της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας.
«Στις 26 Ιουνίου, η υφιστάμενη γραμμή Βενετία-Μπαρ-Πάτρα θα γίνει “πιο πράσινη”. Τα νέα πλοία – Eco Catania και Eco Malta – που χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 στο μισό, θα ενισχύσουν το λιμάνι μας, προσφέροντας ένα ακόμη εργαλείο για τη μετατροπή του σε Αειφόρο-Πράσινο Λιμάνι», δήλωσε ο Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.
«Με τις εξαιρετικά αποτελεσματικές θαλάσσιες υπηρεσίες μας, αποτέλεσμα πολυετούς δέσμευσης και συγκεκριμένων επενδύσεων και συνεργασίας με τις λιμενικές αρχές, έχουμε χτίσει μια σταθερή γέφυρα στην Αδριατική, από τη Βενετία έως το Μπάρι, η οποία εκτείνεται μέχρι τις ελληνικές ακτές της Αδριατικής- μια θεμελιώδη γέφυρα στην οποία ταξιδεύουν καθημερινά εκατοντάδες βαρέα οχήματα, χρησιμοποιώντας τους αυτοκινητόδρομους της θάλασσας και όχι τους χερσαίους δρόμους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi. «Από την ερχόμενη Δευτέρα, αυτή η γέφυρα θα γίνει ακόμη πιο “πράσινη”, όπως τα χρώματα των υβριδικών πλοίων Eco Catania και Eco Malta που θα αναπτύξουμε στην τακτική θαλάσσια σύνδεση Βενετία-Μπάρι-Πάτρα. Με τις δραστηριότητές μας, θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη θαλάσσια διατροπικότητα και θα εγγυηθούμε ακόμη πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Για άλλη μια φορά, ο θετικός αντίκτυπος των επενδύσεών μας θα επεκταθεί πέρα από τα όρια του ναυτιλιακού τομέα, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία και βιωσιμότητα όχι μόνο για τους πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στη δια θαλάσσης αλλά και για τις κοινότητες γύρω από τα λιμάνια που επιβαρύνονται».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του