Eξοικονόμηση χρόνου, ευκολότερη σύγκριση τιμών, γρήγορος εντοπισμός των προϊόντων και ευκολία αγορών από την πολυθρόνα του σπιτιού όλες τις ώρες της ημέρας αποτελούν το τετράπτυχο της επιλογής των αγορών από το online σουπερμάρκετ για τους Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, ήδη το 17,1% πραγματοποιούν αγορές μία φορά την εβδομάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της EXCEED CONSULTING με θέμα «Οι συνήθειες, οι προτιμήσεις των e-shoppers και γιατί επιλέγουν ένα online super market», οι κυριότεροι λόγοι επιλογής αγορών από το online σουπερμάρκετ αφορούν την εξοικονόμηση χρόνου και την ευκολότερη σύγκριση των τιμών. Η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για σχεδόν επτά στους δέκα καταναλωτές, με δεύτερη την ευκολία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός τρόπος αγορών (55,7%).
Σούπερ μάρκετ: Crash test μεταξύ των online και των φυσικών καταστημάτων
Η έρευνα έγινε με τυχαία σωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα 1.000 e-shoppers σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25 έως 55 ετών, σε όλη τη χώρα, και έδειξε ότι το 74,9% θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ προσφέρουν εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τις αγορές από φυσικά καταστήματα, το 65,4% θεωρεί ότι πραγματοποιεί πιο εύκολα και στοχευμένα τις αγορές του, το 57,4% εκτιμά ότι είναι ιδιαιτέρως εξυπηρετικές οι εναλλακτικές που δίνονται αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, ενώ σχεδόν ο ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ότι θεωρεί πως έχει καλύτερη/ευκολότερη δυνατότητα για σύγκριση τιμών.
Η ταχύτητα στις παραδόσεις της παραγγελίας αποτελεί για τους περισσότερους σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του ηλεκτρονικού σουπερμάρκετ, με το 29,6% να θεωρεί ότι ο χρόνος παράδοσης επηρεάζει απόλυτα την επιλογή του καταστήματος και το 36,7% πάρα πολύ.
Ωστόσο, αν και η ευκολία είναι βασικό στοιχείο στροφής προς τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, το 43% των καταναλωτών συνεχίζει να επιλέγει για κύριες αγορές τροφίμων τα φυσικά καταστήματα. Τέλος, η ίδια έρευνα έδειξε ότι το 67% των e-shoppers προτιμά να παραλαμβάνει τα προϊόντα που αγοράζει στον χώρο του από υπάλληλο του σουπερμάρκετ, 22% μέσω τρίτου, 7% ο ίδιος από το φυσικό κατάστημα και 5% από κάποια θυρίδα παραλαβής.
Πάντως οι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα, κάτι που δείχνει ότι μέχρι στιγμής, αν και αυξάνονται οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές και οι αλυσίδες σουπερμάρκετ επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακά καταστήματα, η ακρίβεια κάνει τους Ελληνες να συνεχίζουν να επισκέπτονται για την έρευνα αγοράς τους τα φυσικά καταστήματα, αφού τελικά η ευκολία δεν υπερισχύει της καλύτερης τιμής.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας