Τάξη στο κυκλοφοριακό χάος που προκαλούν τα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, με την πολύωρη στάθμευσή τους σε κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, επιχειρεί να βάλει ο Δήμος Αθηναίων, καθορίζοντας 11 σημεία για τον σκοπό αυτό, τα οποία θα αστυνομεύονται αυστηρά.
Αθήνα: Πώς αξιολογείται η ποιότητα ζωής στην πόλη – Η θέση της στον παγκόσμιο χάρτη
Στόχος της όλης παρέμβασης είναι η εύρυθμη λειτουργία, η αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών, η εξυπηρέτηση των επαγγελματιών του κλάδου και η διευκόλυνση των επισκεπτών της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Αθηναίων προχώρησε στον καθορισμό και τη σήμανση 11 χώρων στάσης και στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων σε όλη την πόλη.
Η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ελήφθη έπειτα από διαβούλευση με φορείς του κλάδου και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, με κοινό γνώμονα την καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας, καθώς πλέον ο αριθμός των τουριστικών λεωφορείων που κινούνται στην πόλη έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Η στάθμευση και η στάση κατά τις ώρες αιχμής – από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα – θα επιτρέπεται μόνο στα 11 αυτά σημεία, στα οποία τοποθετήθηκαν ήδη ειδικές πινακίδες, ενώ πλέον στη Λεωφόρο Αμαλίας θα απαγορεύεται η στάθμευση και θα επιτρέπεται μόνο η ολιγόλεπτη στάση για αποβίβαση – επιβίβαση.
Πρόσβαση
Η χωροθέτηση αυτή, σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, διασφαλίζει την απολύτως ασφαλή πρόσβαση των επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και σε σημεία τουριστικού-πολιτιστικού ενδιαφέροντος, χωρίς ταυτόχρονα να προκαλούνται περαιτέρω προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων και τη διέλευση των πεζών.
Η δημοτική αστυνομία και η Τροχαία έχουν ήδη εκπονήσει και υλοποιούν από κοινού ειδικό σχέδιο ελέγχου και αστυνόμευσης των σημείων που έχουν σημανθεί ως χώροι στάθμευσης των λεωφορείων, ώστε να μην καταλαμβάνονται από άλλα οχήματα. Η αστυνόμευση θα αφορά και τα τουριστικά λεωφορεία, δηλαδή θα απαγορεύεται να σταθμεύουν ή να κάνουν στάση αυθαίρετα σε άλλα σημεία ή να παρατείνουν την παραμονή τους πέραν της προβλεπόμενης ολιγόλεπτης στάσης για επιβίβαση και αποβίβαση.
Είναι η πρώτη φορά που οριοθετούνται χώροι στάσης και στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων στην πόλη.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) επισημαίνει ότι πρόκειται ουσιαστικά για την ικανοποίηση ενός αιτήματος δεκαετιών των επαγγελματιών στις τουριστικές μεταφορές. Αναμένεται δε να συμβάλει σημαντικά στην αποκατάσταση της ομαλής κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας, όπου λειτουργούν πολλά ξενοδοχεία, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία, θέατρα και λοιπά σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Η Ομοσπονδία αναγνωρίζει την απόφαση αυτή του δήμου ως ένα πρώτο, αποφασιστικό βήμα για την οριστική επίλυση των προβλημάτων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα, μέσω της δημιουργίας υπόγειου χώρου στάθμευσης, πρόταση που θα βελτιώσει θεαματικά την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη και θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής σε αυτήν. Παράλληλα, η ΓΕΠΟΕΤ δεσμεύεται να συνεργαστεί με κάθε πρόσφορο μέσο με τις αρμόδιες Αρχές για την αποτελεσματική εφαρμογή του καινοτόμου αυτού μέτρου.
Στη Λεωφόρο Αμαλίας απαγορεύεται η στάθμευση και οι ειδικές πινακίδες επιτρέπουν τη στάση στα εξής σημεία:
- Από Γκούρα έως Λυσικράτους – καθοδικό ρεύμα/δεξιά πλευρά
- Από Λυσικράτους έως Διονυσίου Αρεοπαγίτου – καθοδικό ρεύμα /δεξιά πλευρά.
Τι ισχύει για τα διώροφα
Ειδικά για τα διώροφα λεωφορεία, επιτρέπεται μόνο στάση για αποβίβαση και επιβίβαση, στο Καλλιμάρμαρο και το Σύνταγμα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Uber: Επεκτείνεται η θερινή τουριστική περίοδος – Απογείωση μετακινήσεων από Απρίλιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Uber με βάση τη λειτουργία της εφαρμογής της στην Ελλάδα από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο
Ποιες χώρες ηγούνται της παγκόσμιας τουριστικής ανάπτυξης - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Η Ελλάδα πέρασε την Αυστρία αλλά και χώρες όπως η Κίνα , Ιαπωνία και Ταϊλάνδη που προπορευόταν το 2019
Η κρουαζιέρα αντιδρά στις «προσφορές» για θέσεις ελλιμενισμού
«Η υποβολή προσφορών για τη χρήση θέσεων ελλιμενισμού ενέχει σοβαρό κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού»
Οι πόλεις-καθρέφτες και η «ποιότητα αντί ποσότητας» - Τα νέα μέτρα για τον υπερτουρισμό
Η UNESCO προειδοποιεί ότι αν δεν αντιμετωπιστεί ο μαζικός τουρισμός θα ξεσπάσουν διαμαρτυρίες στην Ευρώπη
Παραιτήθηκε ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης
Την παραίτησή του από τον ΕΟΤ ανακοίνωσε με επιστολή του ο ΓΓ του ΕΟΤ - «Σήμερα κλείνει ένας μεγάλος κύκλος για εμένα».
Τουρισμός: Η στεγαστική κρίση, ο υπερτουρισμός και τα διδάγματα της Βαρκελώνης
Ο τουρισμός και η δύσκολη εξίσωση μεταξύ της ανάγκης εξεύρεσης λύσης στη στεγαστική κρίση και της διατήρησης της «χρυσής» βιομηχανίας
Ποιο ελληνικό νησί θεωρείται κορυφαίος προορισμός για τους Γερμανούς
Εκτός από τη φύση, την τέχνη και τη μουσική, η Κάρπαθος είναι επίσης γνωστή για το windsurfing και το kite surf χάρη στις ιδανικές καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες»
Βήμα-βήμα οι αιτήσεις κοινωνικού τουρισμού για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες
Οι δικαιούχοι και τα ποσά
Νέοι πονοκέφαλοι για τους ιδιοκτήτες Airbnb - Τα κόλπα των ενοικιαστών
Τα φαινόμενα πληθαίνουν διαρκώς με θύματα ιδιοκτήτες που τρέχουν να βγάλουν άκρη με τις εταιρίες που διαχειρίζονται τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης
Ποιον ωφελεί τελικά ο (υπερ)τουρισμός;
Ορισμένοι κάτοικοι αντιστέκονται στις υπερβολικές ροές τουριστών - Τι λύσεις υπάρχουν;