Τάξη στο κυκλοφοριακό χάος που προκαλούν τα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, με την πολύωρη στάθμευσή τους σε κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, επιχειρεί να βάλει ο Δήμος Αθηναίων, καθορίζοντας 11 σημεία για τον σκοπό αυτό, τα οποία θα αστυνομεύονται αυστηρά.
Αθήνα: Πώς αξιολογείται η ποιότητα ζωής στην πόλη – Η θέση της στον παγκόσμιο χάρτη
Στόχος της όλης παρέμβασης είναι η εύρυθμη λειτουργία, η αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών, η εξυπηρέτηση των επαγγελματιών του κλάδου και η διευκόλυνση των επισκεπτών της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Αθηναίων προχώρησε στον καθορισμό και τη σήμανση 11 χώρων στάσης και στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων σε όλη την πόλη.
Η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ελήφθη έπειτα από διαβούλευση με φορείς του κλάδου και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, με κοινό γνώμονα την καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας, καθώς πλέον ο αριθμός των τουριστικών λεωφορείων που κινούνται στην πόλη έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Η στάθμευση και η στάση κατά τις ώρες αιχμής – από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα – θα επιτρέπεται μόνο στα 11 αυτά σημεία, στα οποία τοποθετήθηκαν ήδη ειδικές πινακίδες, ενώ πλέον στη Λεωφόρο Αμαλίας θα απαγορεύεται η στάθμευση και θα επιτρέπεται μόνο η ολιγόλεπτη στάση για αποβίβαση – επιβίβαση.
Πρόσβαση
Η χωροθέτηση αυτή, σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, διασφαλίζει την απολύτως ασφαλή πρόσβαση των επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και σε σημεία τουριστικού-πολιτιστικού ενδιαφέροντος, χωρίς ταυτόχρονα να προκαλούνται περαιτέρω προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων και τη διέλευση των πεζών.
Η δημοτική αστυνομία και η Τροχαία έχουν ήδη εκπονήσει και υλοποιούν από κοινού ειδικό σχέδιο ελέγχου και αστυνόμευσης των σημείων που έχουν σημανθεί ως χώροι στάθμευσης των λεωφορείων, ώστε να μην καταλαμβάνονται από άλλα οχήματα. Η αστυνόμευση θα αφορά και τα τουριστικά λεωφορεία, δηλαδή θα απαγορεύεται να σταθμεύουν ή να κάνουν στάση αυθαίρετα σε άλλα σημεία ή να παρατείνουν την παραμονή τους πέραν της προβλεπόμενης ολιγόλεπτης στάσης για επιβίβαση και αποβίβαση.
Είναι η πρώτη φορά που οριοθετούνται χώροι στάσης και στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων στην πόλη.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) επισημαίνει ότι πρόκειται ουσιαστικά για την ικανοποίηση ενός αιτήματος δεκαετιών των επαγγελματιών στις τουριστικές μεταφορές. Αναμένεται δε να συμβάλει σημαντικά στην αποκατάσταση της ομαλής κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας, όπου λειτουργούν πολλά ξενοδοχεία, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία, θέατρα και λοιπά σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Η Ομοσπονδία αναγνωρίζει την απόφαση αυτή του δήμου ως ένα πρώτο, αποφασιστικό βήμα για την οριστική επίλυση των προβλημάτων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα, μέσω της δημιουργίας υπόγειου χώρου στάθμευσης, πρόταση που θα βελτιώσει θεαματικά την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη και θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής σε αυτήν. Παράλληλα, η ΓΕΠΟΕΤ δεσμεύεται να συνεργαστεί με κάθε πρόσφορο μέσο με τις αρμόδιες Αρχές για την αποτελεσματική εφαρμογή του καινοτόμου αυτού μέτρου.
Στη Λεωφόρο Αμαλίας απαγορεύεται η στάθμευση και οι ειδικές πινακίδες επιτρέπουν τη στάση στα εξής σημεία:
- Από Γκούρα έως Λυσικράτους – καθοδικό ρεύμα/δεξιά πλευρά
- Από Λυσικράτους έως Διονυσίου Αρεοπαγίτου – καθοδικό ρεύμα /δεξιά πλευρά.
Τι ισχύει για τα διώροφα
Ειδικά για τα διώροφα λεωφορεία, επιτρέπεται μόνο στάση για αποβίβαση και επιβίβαση, στο Καλλιμάρμαρο και το Σύνταγμα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport
Ορεινοί προορισμοί: Ξενοδοχεία vs Airbnb – Ποιοι κέρδισαν στις γιορτές
Άσπρη μέρα είδαν οι ορεινοί προορισμοί στις εορτές Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων – Πώς τα Airbnb έκλεψαν… κίνηση από τα ξενοδοχεία