Η χαλάρωση του κανόνα τήρησης εγγυήσεων των τραπεζών θα είναι το πρώτο βήμα της απλούστευσης των πολιτικών από την επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Τουρκίας Χαφιζέ Γκαγέ Ερκάν, σύμφωνα με το Bloomberg. Οι πολιτικές είχαν υιοθετηθεί στο παρελθόν για την ενίσχυση των αποταμιεύσεων σε τουρκικές λίρες.
Ο δείκτης διατήρησης τίτλων μειώθηκε στο 5% από 10% με άμεση ισχύ, σύμφωνα με διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβέρνησης την Κυριακή. Ο δείκτης αυξήθηκε δύο φορές από 3% σε 10% τα τελευταία δύο χρόνια, προκειμένου να υποστηριχθεί η μετατροπή των καταθέσεων σε ξένο νόμισμα σε καταθέσεις σε λίρες.
Τουρκία: Συνεδριάζει η κεντρική τράπεζα – Πόσο θα αυξήσει τα επιτόκια
Σύμφωνα με τις βελτιώσεις του κανόνα, εάν το μερίδιο των καταθέσεων σε λίρες στο σύνολο των καταθέσεων είναι κάτω από 57%, οι τράπεζες θα πρέπει να αυξήσουν τον δείκτη διατήρησης τίτλων κατά επιπλέον 7 ποσοστιαίες μονάδες. Το προηγούμενο όριο ήταν 60%. Οι τράπεζες θα έχουν μειωμένο δείκτη διατήρησης τίτλων εάν αυξήσουν το μερίδιο των καταθέσεων σε λίρες σε ποσοστό άνω του 70%.
Η χαλάρωση έρχεται μετά την υπόσχεση του υπουργού Οικονομικών της Τουρκίας Μεχμέτ Σιμσέκ να επιστρέψει σε «ορθολογικές» πολιτικές. Στην πρώτη συνεδρίαση νομισματικής πολιτικής του Ερκάν την περασμένη εβδομάδα, η κεντρική τράπεζα αύξησε το επιτόκιο κατά 650 μονάδες βάσης στο 15% και έδωσε σήμα για «σταδιακή σύσφιγξη». Η Ερκάν συναντήθηκε με τραπεζίτες την Παρασκευή και κατά την πρώτη της δημόσια εμφάνιση δήλωσε ότι ζήτησαν απλοποίηση των κανόνων.
Ο κανονισμός για τη διατήρηση των τίτλων απλοποιήθηκε για να αυξηθεί η λειτουργικότητα των μηχανισμών της αγοράς και να ενισχυθεί η μακροοικονομική χρηματοπιστωτική σταθερότητα, ανέφερε η κεντρική τράπεζα σε ανακοίνωσή της που δημοσιεύθηκε αμέσως μετά τη δημοσίευση της Επίσημης Εφημερίδας της Κυβέρνησης.
Ο Σαχάπ Καβτσίογλου, ο οποίος ήταν ο προηγούμενος διοικητής της κεντρικής τράπεζας, μείωσε το επιτόκιο και ακολούθησε αντισυμβατικές οικονομικές πολιτικές, οι οποίες τροφοδότησαν τη χειρότερη κρίση πληθωρισμού των τελευταίων δεκαετιών και απώθησαν τους ξένους επενδυτές στους οποίους βασίζεται η Τουρκία για να καλύψει το πολυετές έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους