![Ακτοπλοϊκές γραμμές: Ποιες είναι οι φθηνότερες και ποιες οι ακριβότερες [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/Pearl_in_the_Oslo_fjord-768x384-1.jpg)
Αποκαλυπτική για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη είναι μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, που ιδρύθηκε το 2013 και προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών για ακτοπλοϊκά, οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια.
Η Ελλάδα, παρά τη συζήτηση για τις αυξημένες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι μεταξύ των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών με αξιόλογο αριθμό νησιών στη Μεσόγειο.
ΑΝΕΚ: Έλαβε πρόταση εξαγοράς από την SeaJets
Ακτοπλοϊκοί παράγοντες που έχουν υπόψη τη σχετική έρευνα σημείωναν ότι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν έχουν αυξηθεί από πέρυσι στις αρχές Ιουλίου, όταν ανατιμήθηκαν για τελευταία φορά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Εξηγούν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων καθορίζεται με διεθνή στάνταρντ (αγορά της Μεσογείου και πρόσφατα του Ρότερνταμ) και δεν λαμβάνουν υπόψη το κόστος ζωής στην Ελλάδα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Σημειώνουν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων πλησιάζει το 60% του λειτουργικού κόστους του πλοίου.
Η μελέτη αποκαλύπτει ποια ακτοπλοϊκή γραμμή είναι η πιο ακριβή, ποια η φθηνότερη, ποιο λιμάνι είναι ακριβό και ποιο φθηνό και μια σειρά ακόμη ενδιαφερόντων για τον επιβάτη στοιχείων. Η Vivanoda ολοκλήρωσε τη μελέτη τον Ιούνιο και επεξεργάστηκε περισσότερες από 110.000 τιμές εισιτηρίων.
Στη συνέχεια η κάθε τιμή μετατράπηκε για να προκύψει ένας δείκτης που αντιπροσωπεύει το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα που διανύθηκαν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη μελέτη αυτή ελήφθη υπόψη μόνο η τιμή, ανεξάρτητα από την ποιότητα των υπηρεσιών στο πλοίο, τις διαφορές στις αμοιβές του προσωπικού κ.λπ.
Οι ακριβότερες
Με βάση τα προαναφερόμενα για την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Η πιο ακριβή γραμμή αυτή που συνδέει τη Χίο με το Τσεσμέ της Τουρκίας όπου η μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδια 100 χιλιομέτρων φτάνει τα 434,87 ευρώ και είναι η δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι η απόσταση Τσεσμέ – Χίος είναι περίπου 9 ναυτικά μίλια (16 χιλιόμετρα) και το εισιτήριο είναι στα 25-26 ευρώ για μονή διαδρομή ανά άτομο. Η δεύτερη ακριβότερη γραμμή στη χώρα μας είναι η Κόστα (Πορτοχέλι) – Σπέτσες, πέμπτη ακριβότερη στην Ευρώπη, που κοστίζει 300 ευρώ με βάση ένα ταξίδι 100 χιλιομέτρων.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι διαδρομές Νάξος – Πάρος (196,30 ευρώ), Σίφνος – Νάξος (161,29 ευρώ) και Ιος – Νάξος (159,18 ευρώ).
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πάρος – Νάξος κυμαίνεται από 11,5 ευρώ (συμβατικό πλοίο, 45 λεπτά διαδρομής) έως 32 ευρώ (ταχύπλοο, 25 λεπτά διαδρομής). Επίσης το εισιτήριο στη γραμμή Σίφνος – Νάξος είναι στα 99,70 ευρώ με το ταχύπλοο (χρόνος ταξιδιού 3 ώρες και πέντε λεπτά) της SeaJets (ημερομηνία εισιτηρίου Σάββατο 24/6), η μοναδική που δραστηριοποιείται στη γραμμή.
Οι φθηνότερες
Οι φθηνότερες ακτοπλοϊκές διαδρομές στη χώρα μας είναι η Βενετία – Πάτρα, μόλις 12,62 ευρώ και οι Ανκόνα – Πάτρα (13,91 ευρώ). Ακολουθούν οι Σύρος – Φολέγανδρος (14,29 ευρώ), Καβάλα – Σάμος (14,44 ευρώ) και Νάξος – Κέα (14,68 ευρώ).
Ενδεικτικά η γραμμή Σύρος – Φολέγανδρος εξυπηρετείται μία φορά την εβδομάδα (αυτή την περίοδο) από την Blue Star Ferries με τιμή εισιτηρίου 12,50 ευρώ (διάρκεια ταξιδιού 6½ ώρες).
Γενικότερα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 11η θέση ως προς το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετακίνησης εντός των συνόρων της και είναι φθηνότερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου αλλά ακριβότερη από Γαλλία, Κροατία και Αλβανία.


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης