Αποκαλυπτική για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη είναι μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, που ιδρύθηκε το 2013 και προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών για ακτοπλοϊκά, οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια.
Η Ελλάδα, παρά τη συζήτηση για τις αυξημένες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι μεταξύ των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών με αξιόλογο αριθμό νησιών στη Μεσόγειο.
ΑΝΕΚ: Έλαβε πρόταση εξαγοράς από την SeaJets
Ακτοπλοϊκοί παράγοντες που έχουν υπόψη τη σχετική έρευνα σημείωναν ότι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν έχουν αυξηθεί από πέρυσι στις αρχές Ιουλίου, όταν ανατιμήθηκαν για τελευταία φορά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Εξηγούν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων καθορίζεται με διεθνή στάνταρντ (αγορά της Μεσογείου και πρόσφατα του Ρότερνταμ) και δεν λαμβάνουν υπόψη το κόστος ζωής στην Ελλάδα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Σημειώνουν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων πλησιάζει το 60% του λειτουργικού κόστους του πλοίου.
Η μελέτη αποκαλύπτει ποια ακτοπλοϊκή γραμμή είναι η πιο ακριβή, ποια η φθηνότερη, ποιο λιμάνι είναι ακριβό και ποιο φθηνό και μια σειρά ακόμη ενδιαφερόντων για τον επιβάτη στοιχείων. Η Vivanoda ολοκλήρωσε τη μελέτη τον Ιούνιο και επεξεργάστηκε περισσότερες από 110.000 τιμές εισιτηρίων.
Στη συνέχεια η κάθε τιμή μετατράπηκε για να προκύψει ένας δείκτης που αντιπροσωπεύει το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα που διανύθηκαν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη μελέτη αυτή ελήφθη υπόψη μόνο η τιμή, ανεξάρτητα από την ποιότητα των υπηρεσιών στο πλοίο, τις διαφορές στις αμοιβές του προσωπικού κ.λπ.
Οι ακριβότερες
Με βάση τα προαναφερόμενα για την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Η πιο ακριβή γραμμή αυτή που συνδέει τη Χίο με το Τσεσμέ της Τουρκίας όπου η μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδια 100 χιλιομέτρων φτάνει τα 434,87 ευρώ και είναι η δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι η απόσταση Τσεσμέ – Χίος είναι περίπου 9 ναυτικά μίλια (16 χιλιόμετρα) και το εισιτήριο είναι στα 25-26 ευρώ για μονή διαδρομή ανά άτομο. Η δεύτερη ακριβότερη γραμμή στη χώρα μας είναι η Κόστα (Πορτοχέλι) – Σπέτσες, πέμπτη ακριβότερη στην Ευρώπη, που κοστίζει 300 ευρώ με βάση ένα ταξίδι 100 χιλιομέτρων.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι διαδρομές Νάξος – Πάρος (196,30 ευρώ), Σίφνος – Νάξος (161,29 ευρώ) και Ιος – Νάξος (159,18 ευρώ).
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πάρος – Νάξος κυμαίνεται από 11,5 ευρώ (συμβατικό πλοίο, 45 λεπτά διαδρομής) έως 32 ευρώ (ταχύπλοο, 25 λεπτά διαδρομής). Επίσης το εισιτήριο στη γραμμή Σίφνος – Νάξος είναι στα 99,70 ευρώ με το ταχύπλοο (χρόνος ταξιδιού 3 ώρες και πέντε λεπτά) της SeaJets (ημερομηνία εισιτηρίου Σάββατο 24/6), η μοναδική που δραστηριοποιείται στη γραμμή.
Οι φθηνότερες
Οι φθηνότερες ακτοπλοϊκές διαδρομές στη χώρα μας είναι η Βενετία – Πάτρα, μόλις 12,62 ευρώ και οι Ανκόνα – Πάτρα (13,91 ευρώ). Ακολουθούν οι Σύρος – Φολέγανδρος (14,29 ευρώ), Καβάλα – Σάμος (14,44 ευρώ) και Νάξος – Κέα (14,68 ευρώ).
Ενδεικτικά η γραμμή Σύρος – Φολέγανδρος εξυπηρετείται μία φορά την εβδομάδα (αυτή την περίοδο) από την Blue Star Ferries με τιμή εισιτηρίου 12,50 ευρώ (διάρκεια ταξιδιού 6½ ώρες).
Γενικότερα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 11η θέση ως προς το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετακίνησης εντός των συνόρων της και είναι φθηνότερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου αλλά ακριβότερη από Γαλλία, Κροατία και Αλβανία.
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών