Οι πρώτες σταγόνες βροχής που έπεσαν στην Κεντρική Αμερική, έφεραν χαρμόσυνα νέα στα στελέχη της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κόσμο, διορθώνοντας τις εμπλοκές που είχαν δημιουργηθεί από την έντονη ξηρασία.
Συγκεκριμένα, με την επιστροφή του υγρού καιρού, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά μπόρεσε να αναβάλει τους περαιτέρω περιορισμούς βυθίσματος που επρόκειτο να θέσει σε εφαρμογή χθες και στις 9 Ιουλίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους αναμένονται καταρρακτώδεις βροχές για μεγάλο μέρος αυτής της εβδομάδας.
Η ξηρασία «γονατίζει» τη Διώρυγα του Παναμά – Σε ιστορικά χαμηλά η στάθμη
Η Διώρυγα του Παναμά, που συνδέει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό Ωκεανό, είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη ναυτιλία, καθώς διευκολύνει σημαντικά τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή. Για αιώνες η εναλλακτική λύση για τους ναυτικούς, δηλαδή o περίπλους της Λατινικής Αμερικής και του φουρτουνιασμένου Ακρωτηρίου Χορν, ήταν ένα πραγματικό νεκροταφείο πλοίων, όπου χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Η διέλευση μέσω της διώρυγας στην Κεντρική Αμερική συντόμευσε τη διαδρομή προς τον Ειρηνικό κατά περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα – μια πολύ σημαντική εξοικονόμηση κόστους και χρόνου.
Οι περιορισμοί
Το τελευταίο διάστημα όμως παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση των βροχοπτώσεων στην Κεντρική Αμερική ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής. Η στάθμη του νερού στη διώρυγα έπεσε, καθιστώντας τη διέλευση ορισμένων πλοίων ολοένα και δυσκολότερη.
Οι περιορισμοί, που τέθηκαν σε ισχύ στις 24 Μαΐου, επέβαλαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων neo-Panamax που ήθελαν να διασχίσουν το κανάλι ότι θα πρέπει να είχαν μέγιστο βύθισμα τα 13,56 μέτρα. Περαιτέρω μειώσεις εφαρμόστηκαν στις 29 Μαΐου, με αποτέλεσμα το βύθισμα να μειωθεί στα 13,41 μέτρα.
Αυτό σήμαινε ότι τα containerships που διέσχιζαν τη διώρυγα θα έπρεπε να μεταφέρουν μικρότερο φορτίο, προκειμένου να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.
Ανάσα
Πλέον, με την έναρξη των βροχοπτώσεων πρόκειται να δοθεί σταδιακά ένα τέλος στις ουρές που εμφανίστηκαν και στις δύο πλευρές του υδάτινου διαδρόμου.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη