Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει η Διώρυγα του Σουέζ, η οποία βρίσκεται σε ρότα ισχυρής κερδοφορίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η ναυτιλιακή κίνηση από και προς τη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς, αποφέροντας υψηλή κερδοφορία. Άλλωστε, στο σύνολο του 2022, η Αρχή της Διώρυγας κατέγραψε έσοδα ύψους 8 δισ. δολαρίων.
Στο πλαίσιο αυτό, τα έσοδα το οικονομικό έτος 2022/2023 έχουν ανέλθει σε 9,4 δισ. δολάρια, μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 7 δισ. δολάρια
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε μηνιαίο ρεκόρ εσόδων τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και ρεκόρ ημερήσιας διέλευσης πλοίων τον ίδιο μήνα.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Επέκταση
Σημειώνεται πως η Αίγυπτος έχει στα σκαριά ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης, με τη Διώρυγα του Σουέζ να προχωρά στην επέκταση του νοτιότερου τμήματος της διώρυγας, μήκους 40 χλμ.
Όπως μεταδίδουν αιγυπτιακά ΜΜΕ στόχος είναι η βελτίωση της ναυσιπλοΐας, ενώ επικαλούμενα δηλώσεις του επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια, αναφέρουν πως το συγκεκριμένο πρότζεκτ, το οποίο περιλαμβάνει εργασίες διεύρυνσης και εκβάθυνσης, θα επιτρέπει τη διέλευση επιπλέον έξι πλοίων από τη διώρυγα.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Πριν από λίγο καιρό η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%