
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει η Διώρυγα του Σουέζ, η οποία βρίσκεται σε ρότα ισχυρής κερδοφορίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η ναυτιλιακή κίνηση από και προς τη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται σε έντονους ρυθμούς, αποφέροντας υψηλή κερδοφορία. Άλλωστε, στο σύνολο του 2022, η Αρχή της Διώρυγας κατέγραψε έσοδα ύψους 8 δισ. δολαρίων.
Στο πλαίσιο αυτό, τα έσοδα το οικονομικό έτος 2022/2023 έχουν ανέλθει σε 9,4 δισ. δολάρια, μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 7 δισ. δολάρια
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε μηνιαίο ρεκόρ εσόδων τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και ρεκόρ ημερήσιας διέλευσης πλοίων τον ίδιο μήνα.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Επέκταση
Σημειώνεται πως η Αίγυπτος έχει στα σκαριά ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης, με τη Διώρυγα του Σουέζ να προχωρά στην επέκταση του νοτιότερου τμήματος της διώρυγας, μήκους 40 χλμ.
Όπως μεταδίδουν αιγυπτιακά ΜΜΕ στόχος είναι η βελτίωση της ναυσιπλοΐας, ενώ επικαλούμενα δηλώσεις του επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια, αναφέρουν πως το συγκεκριμένο πρότζεκτ, το οποίο περιλαμβάνει εργασίες διεύρυνσης και εκβάθυνσης, θα επιτρέπει τη διέλευση επιπλέον έξι πλοίων από τη διώρυγα.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Πριν από λίγο καιρό η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.


Latest News

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα