Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 67 ετών άφησε ο εφοπλιστής Κώστας Αγαπητός, έπειτα από εγχείριση ανοιχτής καρδιάς όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες.
Η οικογένεια Αγαπητού ξεκίνησε τις δραστηριότητές της με την επιβατική ελληνική ακτοπλοΐα από τις αρχές του ’60, με την ίδρυση της AGAPITOS LINES. Η εταιρία είχε την ιδιοκτησία, τη λειτουργία και τη διαχείριση ενός στόλου οχηματαγωγών πλοίων. Η επιχείρηση ενισχύθηκε κατά πολύ, όταν ο Κωνσταντίνος και ο Αντώνης (αντίστοιχοι γιοι των Γιάννη και Βασίλη), μπήκαν στην οικογενειακή επιχείρηση μετά την ολοκλήρωση των ναυτιλιακών σπουδών τους.
Από το 1964 έως και το 1992, οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών γραμμών της εταιρείας επεκτάθηκαν στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας τα δρομολόγια. Έτσι η AGAPITOS LINES έγινε, μέσα σε αυτά τα χρόνια, ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της αγοράς.
Ο Γιάννης Αγαπητός και ο γιος του Κωνσταντίνος ιδρύουν την AGAPITOS EXPRESS FERRIES ASSOCIATION (AEFA) με τον Κωνσταντίνο στο τιμόνι, ως διευθύντας σύμβουλος της εταιρείας. Με τη μακρόχρονη εμπειρία της οικογένειας στο χώρο, η AEFA επικεντρώθηκε στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και στην καινοτόμο διαχείριση, ώστε να δημιουργήσει μια εταιρεία ικανή να μεγαλώνει, ενώ, την ίδια στιγμή, να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μιας ταχύτατα μεταβαλλόμενης αγοράς.
Η εντυπωσιακή επέκταση και ανάπτυξη της AEFA, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, είναι μια απόδειξη των προσπαθειών των ανθρώπων της, να εκτελεί με το στόλο της αναδυόμενα και προσοδοφόρα δρομολόγια μεταξύ του Πειραιά και των νησιών Σύρου, Τήνου, Μυκόνου και των Πάρου, Νάξου, Ίου, Σαντορίνης.
Το 1998, η AEFA εισήλθε και στην αγορά των τύπου Ro/ Ro με την απόκτηση 4 πλοίων.
Το 1999, η εταιρεία εξαγοράζεται από τη Minoan Flying Dolphins (αργότερα, μετονομαζόμενη σε Hellas Flying Dolphins και, σήμερα, γνωστή ως Hellenic Seaways). Ο Κωνσταντίνος Αγαπητός, όντας ο μοναδικός μέτοχος της AEFA κατά το χρόνο της εξαγοράς, γίνεται και ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος σε αυτή τη νέα εταιρία.
H οικογένεια Αγαπητού δραστηριοποιείται παραδοσιακά στο χώρο της ακτοπλοΐας από το 1964.
Ιδρυτής της εταιρείας υπήρξε ο Βασίλειος Α. Αγαπητός ως αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας ο οποίος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1933 από πρόσφυγες γονείς της Μικράς Ασίας. Από την ίδρυσή της η εταιρεία και μέχρι τη συγχώνευσή της με τη Minoan Flying Dolphins δραστηριοποιήθηκε κυρίως στις γραμμές των Κυκλάδων αλλά και σε άλλες περιοχές όπως στην Αδριατική, στο Ιόνιο, στην Ικαρία-Σάμο και στα Δωδεκάνησα.
Μετά το 2000 κι ως το 2018, η οικογένεια συμμετείχε στο μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways ενώ παράλληλα ο Αντώνιος Αγαπητός που δραστηριοποιείται στο χώρο ως πλοιοκτήτης από το 1983, διετέλεσε μέλος του διοικητικού της συμβουλίου, υπήρξε αντιπρόεδρος καθώς και διευθύνων σύμβουλος από το 2013 μέχρι τη πώληση της εταιρείας στις επιχειρήσεις Αττικής το 2018. To 2019 ο Βασίλης Αγαπητός, ενεργός στον χώρο της ακτοπλοΐας από το 2012, συνεχίζει τη παράδοση και ιδρύει την ALPHA LINES, εντάσσοντας στο δυναμικό της το σύγχρονο επιβατηγό ταχύπλοο SPEEDCAT l το 2020.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%