Οι εικόνες με τους εργαζόμενους χωρών της Ασίας σε μεγάλες παραλίες να διαλύουν πλοία με τα χέρια και χωρίς στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, θα ανήκουν στο παρελθόν σύντομα καθώς τα διαλυτήρια πλοίων θα γίνουν πιο ασφαλή για τους εργαζόμενους και πιο «πράσινα» για το περιβάλλον.
Διαλυτήρια: Υπό πίεση το 2022 – Στο ναδίρ οι γιάρδες της Ασίας
Από τον Ιούνιο του 2025 τίθεται σε ισχύ μια νέα σύμβαση ανακύκλωσης πλοίων που έχει υιοθετηθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Και η ναυτιλία είναι έτοιμη να υποδεχθεί το νέο καθεστώς για το οποίο εργάστηκε τα προηγούμενα χρόνια στους διεθνείς οργανισμούς προκειμένου να ισχύει μια διεθνής σύμβαση που θα εξασφαλίζει ίσους όρους διάλυσης των πλοίων.
Σημειώνεται ότι η Ε.Ε. έχει εκδώσει δικό της κανονισμό, η οποία τώρα θα εντάξει στον κανονισμό αυτό και τα ναυπηγεία της Ασίας καθώς μέχρι τώρα δεν αναγνώριζε τα ναυπηγεία αυτά με αποτέλεσμα ένα πλοίο με σημαία από χώρα της Ευρώπης να μην μπορεί να διαλυθεί στην Ασία.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ
Χθες έγινε το τελευταίο και αποφασιστικό βήμα για να τεθεί η ισχύ η σύμβαση ανακύκλωσης ή διάλυσης πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, καθώς δυο χώρες, η μία με ισχυρή παρουσία στην διάλυση πλοίων, το Μπαγκλαντές και η άλλη ένα μεγάλο νηολόγιο, η Λιβερία κατέθεσαν στον ΙΜΟ την απόφασης τους να υιοθετήσουν την σύμβαση. Όπως ανακοίνωσε ο ΙΜΟ το Μπαγκλαντές και η Λιβερία κατέθεσαν χθες τα έγγραφά τους στον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού, ενεργοποιώντας την έναρξη ισχύος της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ τον Ιούνιο του 2025
Η Διεθνής Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων (η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ) πρόκειται να τεθεί σε ισχύ εντός 24 μηνών, αφού το Μπαγκλαντές και η Λιβερία έγιναν συμβαλλόμενα κράτη της Σύμβασης.
Στόχος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ είναι να διασφαλιστεί ότι τα πλοία, όταν ανακυκλώνονται μετά το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, δεν ενέχουν περιττούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, τονίζει ο ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον σχετική απόφαση του ΙΜΟ η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ 24 μήνες μετά την εκπλήρωση κάποιων πολύπλοκων κριτήριων που προβλέπουν ένα συνδυασμό υιοθέτησης από χώρες με σημαντική χωρητικότητα αλλά και χώρες με σοβαρή ικανότητα διάλυσης.
Μετά την απόφαση Μπαγκλαντές και Λιβερία ο προϋποθέσεις έχουν πλέον εκπληρωθεί. Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ στις 26 Ιουνίου 2025.
Το Μπαγκλαντές είναι μία από τις μεγαλύτερες χώρες ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα. Η Λιβερία είναι ένα από τα μεγαλύτερα κράτη σημαίας στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα.
Ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim επαίνεσε το Μπαγκλαντές και τη Λιβερία για την προσχώρησή τους στη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων.
Ιστορική εξέλιξη
Πρόκειται για μια σημαδιακή ημέρα για τον ΙΜΟ, και είναι πράγματι μια ιστορική εξέλιξη για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, για το θαλάσσιο περιβάλλον, και ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινότητες στις χώρες ανακύκλωσης πλοίων παγκοσμίως, τόνισε ο εκπρόσωπος του ΙΜΟ.
Έχουν περάσει περισσότερα από 14 χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων, μιας συνθήκης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που αποσκοπεί στην εξυγίανση της επιχείρησης διάλυσης πλοίων. Το παρασκήνιο ήταν έντονο τα τελευταία χρόνια καθώς θα έπρεπε να υπάρχει εάν συνδυασμός χωρών που θα υιοθετούσαν τη σύμβαση. Λόγω των πολύπλοκων μαθηματικών που προβλέπονται, τα μεγάλα κράτη σημαίας θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν την οριστικοποίηση της συνθήκης, εάν καταθέτανε τα έγγραφα υιοθέτησης πριν από την επίτευξη του ορίου για τις χώρες ανακύκλωσης πλοίων. Έτσι, η Λιβερία και οι Νήσοι Μάρσαλ είχαν επικυρώσει τη συνθήκη αλλά καθυστερούσαν να την κοινοποιήσουν στον ΙΜΟ, κάτι που το έκαναν μετά την επικύρωση από το Μπαγκλαντές, έτσι ώστε να γίνει δυνατό να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη