
Η παροχή ιδιαίτερης εκπαίδευσης των ναυτικών στην πορεία προς την απανθρακοποίηση είναι μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στη θάλασσα.
Το Σάββατο 25 Ιουνίου ήταν η καθιερωμένη από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, που ήταν αφιερωμένη στη συμβολή του ναυτικού στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς φέτος γιορτάζονται και τα 50 χρόνια της διεθνούς σύμβασης MARPOL για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οπως τονίζει στο μήνυμά του ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος επιταχύνει την υποστήριξή του στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής με την πορεία προς την απαλλαγή από τον άνθρακα, οι φωνές και οι δράσεις των ναυτικών είναι το κλειδί για τη διασφάλιση μιας δίκαιης μετάβασης σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα.
Ωστόσο οι πάνω από 1,5 εκατ. ναυτικοί που απασχολούνται στα 50.000 πλοία έχουν ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης προκειμένου να συμβάλουν αποτελεσματικά και με ασφάλεια στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό το αποτέλεσμα σχετικής έρευνας του νορβηγικού νηογνώμονα με τίτλο «The future of Seafarers 2030: A decade of transformation».
Πάνω από το 75% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 78%) δήλωσαν ότι θα χρειάζονταν μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε καύσιμα όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, οι μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.
Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 91%) ανέφεραν ότι χρειάζονται μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε αναδυόμενα καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες
Ακόμη το 81% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 85%) ανέφεραν ότι χρειάζονται είτε μερική είτε πλήρη εκπαίδευση στην αντιμετώπιση προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών (όπως περαιτέρω αυτοματοποίηση εξοπλισμού/συστημάτων, προηγμένοι αισθητήρες, τεχνητή νοημοσύνη και απομακρυσμένες λειτουργίες). Μόνο το 13% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 11%) συμφώνησαν ότι είναι καλά εκπαιδευμένοι. Επιπλέον το 52% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 53%) δήλωσαν ότι προτιμούν έντονα τη διά ζώσης εκπαίδευση σε ναυτιλιακό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 27%) προτιμούν ένα μείγμα διά ζώσης και διαδικτυακής εκπαίδευσης.
Πάντως η μεγάλη πλειονότητα είναι εξοικειωμένη με σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης καθώς σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 74%) έχουν χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονική πραγματικότητα ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευσή τους, εκ των οποίων το 60% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 65%) ανέφεραν ότι αυτές οι μέθοδοι εκπαίδευσης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Τέλος, σε μήνυμά της η διεθνής ένωση των πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, πρόεδρος της οποίας είναι ο Δημήτρης Φαφαλιός, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «οι ναυτικοί διαδραματίζουν τεράστιο και σημαντικό ρόλο στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος». «Οι σημερινοί ναυτικοί είναι οι ηγέτες της βιομηχανίας του μέλλοντος, που αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία βελτιώνοντας τα πρότυπα στη θάλασσα για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων» καταλήγει στο μήνυμά της η Intercargo.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων