Η παροχή ιδιαίτερης εκπαίδευσης των ναυτικών στην πορεία προς την απανθρακοποίηση είναι μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στη θάλασσα.
Το Σάββατο 25 Ιουνίου ήταν η καθιερωμένη από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, που ήταν αφιερωμένη στη συμβολή του ναυτικού στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς φέτος γιορτάζονται και τα 50 χρόνια της διεθνούς σύμβασης MARPOL για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οπως τονίζει στο μήνυμά του ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος επιταχύνει την υποστήριξή του στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής με την πορεία προς την απαλλαγή από τον άνθρακα, οι φωνές και οι δράσεις των ναυτικών είναι το κλειδί για τη διασφάλιση μιας δίκαιης μετάβασης σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα.
Ωστόσο οι πάνω από 1,5 εκατ. ναυτικοί που απασχολούνται στα 50.000 πλοία έχουν ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης προκειμένου να συμβάλουν αποτελεσματικά και με ασφάλεια στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό το αποτέλεσμα σχετικής έρευνας του νορβηγικού νηογνώμονα με τίτλο «The future of Seafarers 2030: A decade of transformation».
Πάνω από το 75% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 78%) δήλωσαν ότι θα χρειάζονταν μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε καύσιμα όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, οι μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.
Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 91%) ανέφεραν ότι χρειάζονται μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε αναδυόμενα καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες
Ακόμη το 81% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 85%) ανέφεραν ότι χρειάζονται είτε μερική είτε πλήρη εκπαίδευση στην αντιμετώπιση προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών (όπως περαιτέρω αυτοματοποίηση εξοπλισμού/συστημάτων, προηγμένοι αισθητήρες, τεχνητή νοημοσύνη και απομακρυσμένες λειτουργίες). Μόνο το 13% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 11%) συμφώνησαν ότι είναι καλά εκπαιδευμένοι. Επιπλέον το 52% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 53%) δήλωσαν ότι προτιμούν έντονα τη διά ζώσης εκπαίδευση σε ναυτιλιακό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 27%) προτιμούν ένα μείγμα διά ζώσης και διαδικτυακής εκπαίδευσης.
Πάντως η μεγάλη πλειονότητα είναι εξοικειωμένη με σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης καθώς σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 74%) έχουν χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονική πραγματικότητα ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευσή τους, εκ των οποίων το 60% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 65%) ανέφεραν ότι αυτές οι μέθοδοι εκπαίδευσης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Τέλος, σε μήνυμά της η διεθνής ένωση των πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, πρόεδρος της οποίας είναι ο Δημήτρης Φαφαλιός, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «οι ναυτικοί διαδραματίζουν τεράστιο και σημαντικό ρόλο στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος». «Οι σημερινοί ναυτικοί είναι οι ηγέτες της βιομηχανίας του μέλλοντος, που αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία βελτιώνοντας τα πρότυπα στη θάλασσα για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων» καταλήγει στο μήνυμά της η Intercargo.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες