Κατά του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής Eagle Bulk στρέφεται η Danaos Corp, του Γιάννη Κούστα, με επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα, σήμερα.
Η Danaos εκφράζει την ανησυχία της για τον τρόπο που αντέδρασε στην αύξηση του ποσοστού της στην εισηγμένη στο NYSE Fage Bulk, η οποία ελέγχει στόλο με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Επέστρεψε στα ναυπηγεία η Danaos
Η Danaos που ελέγχει στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαμαρτύρεται για τη «μονομερή» απόφαση του ΔΣ της Eagle να υιοθετήσει το μέτρο του «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), για να αποτρέψει την εξαγορά επιπλέον μετοχών της εταιρείας από τη Danaos.
Το μέτρο «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), συνίσταται σε μία αμυντική μέθοδο αποφυγής εξαγοράς μιας εταιρείας που γίνεται στόχος επιθετικής εξαγοράς από μία άλλη εταιρεία (εξαγοράζουσα εταιρεία) ή επενδυτή. Τα poison pills ονομάζονται και «shareholder rights plans», δηλαδή «σχέδια πρόβλεψης δικαιωμάτων των μετόχων» καθώς ουσιαστικά, η εταιρεία στόχος βάζει σε ισχύ ένα σχέδιο Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) επιτρέποντας μόνο στους παλιούς μετόχους (και όχι στον υποψήφιο επενδυτή) να εξασκήσουν τα δικαιώματά τους και να αποκτήσουν επιπλέον μετοχές.
Η απόφαση της Eagle «να υιοθετήσει το δηλητηριώδες χάπι χωρίς να ζητήσει την προηγούμενη έγκριση των μετόχων εγείρει το ερώτημα εάν το διοικητικό συμβούλιο ενεργεί πραγματικά προς το συμφέρον των μετόχων» αναφέρει η Danaos.
Το χρονικό της υπόθεσης
Η Danaos, ελέγχει σήμερα το 16,7% των μετοχών της Eagle Bulk. Όλα όμως ξεκίνησαν, όταν πριν 10 ημέρες περίπου ημέρες στις 17/6, η Danaos ανακοίνωσε ότι έχει αποκτήσει το 11,3% της εταιρείας, με στόχο να επενδύσει σε εταιρεία με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση αυτή, το διοικητικό συμβούλιο της Eagle Bulk, αποφάσισε να αγοράσει ένα 28% των μετοχών της, που βρίσκονταν στα χέρια της Oaktree Capital Management, η οποία ήταν και ο μεγαλύτερος μέτοχος.
Η αγορά αυτή έγινε σε μια τιμή με premium σχεδόν 35% σε σχέση με τη μέση τιμή των τελευταίων 45 ημερών, της μετοχής της εταιρείας, όπως επισημαίνει στην επιστολή της η Danaos. Η επαναγορά αποτελεί προνομιακή μεταχείριση της Oaktree έναντι άλλων μετόχων, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην Eagle Bulk σε παρόμοια αυξημένη τιμή, ενώ ταυτόχρονα επωμίστηκαν τα βάρη της χρηματοδότησης της επαναγοράς των μετοχών, υπογραμμίζει στην επιστολή η Danaos.
Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε πως η απόφαση της εταιρείας να επαναγοράσει τις μετοχές της Oaktree ωφελεί όλους τους μετόχους της Eagle Bulk και αμφισβητούμε κατά πόσον οι αποφάσεις που έλαβε η εταιρεία ήταν η πιο αποτελεσματική, μελετημένη ή επωφελής οδός για όλους τους μετόχους. Αντίθετα, ανησυχούμε ότι η επαναγορά μετοχών και η προνομιακή μεταχείριση που δόθηκε στην Oaktree εξέθεσαν τους υπόλοιπους μετόχους της Eagle Bulk σε περιττό στρατηγικό και οικονομικό κίνδυνο. Πράγματι, ο κίνδυνος για τη χρηματοδότηση της επαναγοράς με χρέος επιμερίζεται στους υπόλοιπους μετόχους της εταιρείας, συμπληρώνει η Danos.
Αλλάζει η μετοχική σύνθεση
Παράλληλα επισημαίνει ακόμη ότι οι συναλλαγές αυτές αλλάζουν ριζικά τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας, αφού η επαναγορά των μετοχών της Oaktree, αφήνει στο χρηματιστήριο μόλις 9.283.499 κοινές μετοχές της Eagle με αποτελέσμα η συμμετοχή της Danaos να αυξάνεται στο 16,7% των μετοχών της Eagle, από το 11,3% που είχε αγοράσει στην ελεύθερη αγορά. Επιπλέον, μας απαγορεύεται τωρα να αγοράσουμε πρόσθετες μετοχές χωρίς να ενεργοποιηθεί το πρόσφατα υιοθετημένο μέτρο του «Poison Pill» από την Eagle Bulk, τονίζει η Danaos. Επιπλέον από τότε που το Διοικητικό Συμβούλιο προχωρησε σε αυτές τις ενέργειες, οι μετοχές της Eagle Bulk έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 6%, γεγονός που φαίνεται να παρέχει μια πρώτη εκτίμηση της αντίδρασης της αγοράς, συμπληρώνει η Danaos στην επιστολή της.
Η Danaos εκφράζει την ανησυχία της για τις πρόσφατες αυτές εξελίξεις και ζητάει διευκρινήσεις από το ΔΣ, όπως, πώς καθόρισε το Διοικητικό Συμβούλιο το δίκαιο της τιμής των 58 δολαρίων ανά μετοχή που προσφέρθηκε στην Oaktree και γιατί δεν δόθηκε στους άλλους μετόχους η ίδια ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην τιμή αυτή;
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%