Κατά του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής Eagle Bulk στρέφεται η Danaos Corp, του Γιάννη Κούστα, με επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα, σήμερα.
Η Danaos εκφράζει την ανησυχία της για τον τρόπο που αντέδρασε στην αύξηση του ποσοστού της στην εισηγμένη στο NYSE Fage Bulk, η οποία ελέγχει στόλο με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Επέστρεψε στα ναυπηγεία η Danaos
Η Danaos που ελέγχει στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαμαρτύρεται για τη «μονομερή» απόφαση του ΔΣ της Eagle να υιοθετήσει το μέτρο του «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), για να αποτρέψει την εξαγορά επιπλέον μετοχών της εταιρείας από τη Danaos.
Το μέτρο «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), συνίσταται σε μία αμυντική μέθοδο αποφυγής εξαγοράς μιας εταιρείας που γίνεται στόχος επιθετικής εξαγοράς από μία άλλη εταιρεία (εξαγοράζουσα εταιρεία) ή επενδυτή. Τα poison pills ονομάζονται και «shareholder rights plans», δηλαδή «σχέδια πρόβλεψης δικαιωμάτων των μετόχων» καθώς ουσιαστικά, η εταιρεία στόχος βάζει σε ισχύ ένα σχέδιο Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) επιτρέποντας μόνο στους παλιούς μετόχους (και όχι στον υποψήφιο επενδυτή) να εξασκήσουν τα δικαιώματά τους και να αποκτήσουν επιπλέον μετοχές.
Η απόφαση της Eagle «να υιοθετήσει το δηλητηριώδες χάπι χωρίς να ζητήσει την προηγούμενη έγκριση των μετόχων εγείρει το ερώτημα εάν το διοικητικό συμβούλιο ενεργεί πραγματικά προς το συμφέρον των μετόχων» αναφέρει η Danaos.
Το χρονικό της υπόθεσης
Η Danaos, ελέγχει σήμερα το 16,7% των μετοχών της Eagle Bulk. Όλα όμως ξεκίνησαν, όταν πριν 10 ημέρες περίπου ημέρες στις 17/6, η Danaos ανακοίνωσε ότι έχει αποκτήσει το 11,3% της εταιρείας, με στόχο να επενδύσει σε εταιρεία με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση αυτή, το διοικητικό συμβούλιο της Eagle Bulk, αποφάσισε να αγοράσει ένα 28% των μετοχών της, που βρίσκονταν στα χέρια της Oaktree Capital Management, η οποία ήταν και ο μεγαλύτερος μέτοχος.
Η αγορά αυτή έγινε σε μια τιμή με premium σχεδόν 35% σε σχέση με τη μέση τιμή των τελευταίων 45 ημερών, της μετοχής της εταιρείας, όπως επισημαίνει στην επιστολή της η Danaos. Η επαναγορά αποτελεί προνομιακή μεταχείριση της Oaktree έναντι άλλων μετόχων, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην Eagle Bulk σε παρόμοια αυξημένη τιμή, ενώ ταυτόχρονα επωμίστηκαν τα βάρη της χρηματοδότησης της επαναγοράς των μετοχών, υπογραμμίζει στην επιστολή η Danaos.
Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε πως η απόφαση της εταιρείας να επαναγοράσει τις μετοχές της Oaktree ωφελεί όλους τους μετόχους της Eagle Bulk και αμφισβητούμε κατά πόσον οι αποφάσεις που έλαβε η εταιρεία ήταν η πιο αποτελεσματική, μελετημένη ή επωφελής οδός για όλους τους μετόχους. Αντίθετα, ανησυχούμε ότι η επαναγορά μετοχών και η προνομιακή μεταχείριση που δόθηκε στην Oaktree εξέθεσαν τους υπόλοιπους μετόχους της Eagle Bulk σε περιττό στρατηγικό και οικονομικό κίνδυνο. Πράγματι, ο κίνδυνος για τη χρηματοδότηση της επαναγοράς με χρέος επιμερίζεται στους υπόλοιπους μετόχους της εταιρείας, συμπληρώνει η Danos.
Αλλάζει η μετοχική σύνθεση
Παράλληλα επισημαίνει ακόμη ότι οι συναλλαγές αυτές αλλάζουν ριζικά τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας, αφού η επαναγορά των μετοχών της Oaktree, αφήνει στο χρηματιστήριο μόλις 9.283.499 κοινές μετοχές της Eagle με αποτελέσμα η συμμετοχή της Danaos να αυξάνεται στο 16,7% των μετοχών της Eagle, από το 11,3% που είχε αγοράσει στην ελεύθερη αγορά. Επιπλέον, μας απαγορεύεται τωρα να αγοράσουμε πρόσθετες μετοχές χωρίς να ενεργοποιηθεί το πρόσφατα υιοθετημένο μέτρο του «Poison Pill» από την Eagle Bulk, τονίζει η Danaos. Επιπλέον από τότε που το Διοικητικό Συμβούλιο προχωρησε σε αυτές τις ενέργειες, οι μετοχές της Eagle Bulk έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 6%, γεγονός που φαίνεται να παρέχει μια πρώτη εκτίμηση της αντίδρασης της αγοράς, συμπληρώνει η Danaos στην επιστολή της.
Η Danaos εκφράζει την ανησυχία της για τις πρόσφατες αυτές εξελίξεις και ζητάει διευκρινήσεις από το ΔΣ, όπως, πώς καθόρισε το Διοικητικό Συμβούλιο το δίκαιο της τιμής των 58 δολαρίων ανά μετοχή που προσφέρθηκε στην Oaktree και γιατί δεν δόθηκε στους άλλους μετόχους η ίδια ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην τιμή αυτή;
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη