
Μπορεί οι τουρίστες να ψηφίζουν φέτος «δαγκωτό» Ελλάδα, πλην όμως, το »πορτοφόλι» των ξένων είναι συγκρατημένο – δεδομένου πως τα ταξιδιωτικά πακέτα προς τους ελληνικούς προορισμούς είναι ακριβότερα.
Από την μία πλευρά η Ελλάδα κρατάει τα σκήπτρα της ζήτησης στον χώρο βραχυχρόνιων μισθώσεων-τύπου Airbnb-ενώ από την άλλη η μέση δαπάνη των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου είναι μειωμένη κατά 9,6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), τον Απρίλιο η μέση δαπάνη ανά ταξίδι σημείωσε πτώση κατά 8,4%.
Συναγερμός στον τουρισμό: Οι 3 νάρκες απειλούν τη φετινή σεζόν
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι φέτος ο μέσος τουρίστας μένει λιγότερα βράδια σε ένα προορισμό και ξοδεύει λιγότερα χρήματα.
Η έκρηξη για Airbnb
Την πρωτιά κατέχει η Ελλάδα μεταξύ των χωρών που η τρέχουσα ζήτηση για καταλύματα τύπου Airbnb έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 και υπερβαίνει αντίστοιχα και την προσφορά, τον Μάιο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της AirDNA.
H αύξηση της ζήτησης τον Μάιο στη χώρα μας ήταν πέντε φορές υψηλότερη από την αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων την ίδια περίοδο, με τη Γαλλία να έπεται με τριπλάσια άνοδο της ζήτησης σε σχέση με την άνοδο της προσφοράς τo 2019.
Σε καλά επίπεδα από άποψη πληροτήτων κινήθηκαν και βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία, με την ζήτηση να παρατηρείται κατά 20-35% υψηλότερα από το 2019.
Οι προοπτικές παραμένουν ευοίωνες και για την συνέχεια με την ζήτηση για τους επόμενους έξι μήνες να διατηρεί τη ανοδική της πορεία.
Η Ελλάδα διατηρεί και πάλι την δυναμική της με την αύξηση των προκρατήσεων να διαμορφώνεται στο +21% σε σχέση με πέρυσι.
Παρότι μάλιστα το συγκεκριμένο ποσοστό δεν είναι το υψηλότερο μεταξύ των εξεταζόμενων ευρωπαϊκών κρατών, δεδομένου ότι τα αντίστοιχα ποσοστά σε Νορβηγία, Πολωνία, Σουηδία και Αυστρία διαμορφώνονται σε 40%, 43%, 33% και 32%, είναι η μεγαλύτερη θετική μεταβολή μεταξύ των χωρών της Μεσογείου, αφού η Γαλλία και η Κροατία και η Πορτογαλία καταγράφουν αύξηση 16%, η Ισπανία κινείται στο συν 13% και η Ιταλία σημειώνει άνοδο 19% σε σχέση με πέρυσι.
Κατρακυλούν… τα έσοδα
Το μεγάλο στοίχημα για τη φετινή τουριστική περίοδο είναι να ξεπεράσει τα ρεκόρ του 2019 της χρόνιας πριν την πανδημία.
Ωστόσο, παράγοντες του τουρισμού εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την πορεία της σεζόν, καθώς οι μήνες Μάιος και Ιούνιος ήταν υποτονικοί από πλευράς εσόδων.
Ήδη έχουν αρχίσει και να διατυπώνονται οι πρώτες απαισιόδοξες εκτιμήσεις όσον αφορά την επίτευξη του στόχου των νέων ρεκόρ σε αφίξεις και έσοδα.
Οι υψηλές τιμές, τα ακριβότερα τουριστικά πακέτα, οι πληθωριστικές πιέσεις, το ενεργειακό κόστος, η μείωση της όρεξης για ταξίδια, και ο ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία, θεωρούνται αιτίες αυτής της αλλαγής πλεύσης του τουριστικού ρεύματος.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση