Στο στόχαστρο του ευρωπαϊκού τμήματος του παγκοσμίου συμβουλίου αεροδρομίων ΑCI, του ACI Εurope, μπαίνουν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες με τον γενικό διευθυντή του Ολιβιέ Γιάνκοβιτς να κάνει ανοιχτά λόγο για ενδεχόμενη κερδοσκοπία.
Αεροπορικές εταιρείες: Πολυτέλεια στον αέρα, το νέο πεδίο ανταγωνισμού
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους FT, ο Γιάνκοβιτς δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε ετήσια βάση φέτος στην Ευρώπη και κάλεσε τις ρυθμιστικές αρχές «να παρακολουθούν το επίπεδο των αεροπορικών ναύλων και να διαπιστώσουν εάν υπάρχει καταχρηστική τιμολόγηση».
Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν εκτοξευθεί παρά το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον, χάρη στον συνδυασμό της τεράστιας ζήτησης που παρατηρείται μετά την ολική άρση των περιορισμών για την πανδημία και της έλλειψης αεροσκαφών.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι αυτό που ζητά δεν είναι να περιοριστούν οι ναύλοι, αλλά ότι θεωρεί που είναι «εύλογο» να αμφισβητηθούν οι ανατιμήσεις με το σκεπτικό ότι σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια περιορίστηκαν τα τέλη προσγείωσης ενώ οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να χρεώνουν όσο θέλουν.
Ρυθμιστικές αρχές όπως η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο επιβλέπουν την προστασία των καταναλωτών στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των επιβατών κατά τη διάρκεια της διακοπής πτήσεων.
Η βρετανική υπηρεσία πολιτική αεροπορίας είχε παρέμβει όταν υπήρξαν προβλήματα όπως το ταξιδιωτικό χάος του περασμένου καλοκαιριού και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, ενώ οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τα τέλη προσγείωσης που επιτρέπεται να χρεώνουν τα αεροδρόμια, δεν έχουν κανένα ρόλο στον καθορισμό των αεροπορικών ναύλων που διαμορφώνονται ελεύθερα από τις εταιρείες.
Ανταλλαγή πυρών
Ο Γιάνκοβιτς είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να διαμαρτύρονται για τα τέλη προσγείωσης στα αεροδρόμια, τα οποία μετακυλίονται στους επιβάτες μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων, ενώ οι ίδιες έχουν τεράστια ισχύ τιμολόγησης τω εισιτηρίων.
Σε απάντηση, ο εμπορικός σύνδεσμος Ailines for Europe, ο οποίος αντιπροσωπεύει αερομεταφορείς όπως η easyJet, η Ryanair και η British Airways, ανακοίνωσε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών βοήθησε στη μείωση των αεροπορικών ναύλων και διαμόρφωσε οικονομικά αεροπορικά ταξίδια για εκατομμύρια Ευρωπαίους.
«Σε τελική ανάλυση, τα αεροδρόμια – ειδικά τα μεγαλύτερα – εξακολουθούν να λειτουργούν ως φυσικά μονοπώλια, καθιστώντας απαραίτητη τη σταθερή ρυθμιστική εποπτεία για να τα διατηρούνται υπό έλεγχο», ανέφερε.
Οι εντάσεις ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και στα αεροδρόμια είναι συνήθεις μετά την πανδημία.
Για παράδειγμα, British Airways και Virgin Atlantic, αλλά και άλλες εταιρείες διεκδίκησαν επιτυχώς πέρσι να σταματήσει το αεροδρόμιο να αυξάνει τα τέλη του μέχρι και 90%.
Η ACI Europe ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσαν συνολικά καθαρά κέρδη 6,4 δισ. ευρώ το 2022, τα πρώτα για τον κλάδο από το 2019. Ωστόσο, είπε ότι αυτό επιτεύχθηκε εν μέρει από εταιρείες που περιόρισαν «σημαντικά» τις επενδύσεις κεφαλαίου.
Ο φορέας του κλάδου είπε ότι ο αριθμός των πόλεων που συνδέονται με αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 16% από το 2019, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δώσει προτεραιότητα στις πιο πολυσύχναστες και πιο προσοδοφόρες διαδρομές. Αυτό σημαίνει ότι «οι ταξιδιώτες από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνεχίζουν να έχουν λιγότερες επιλογές».
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους