Η «αγαπημένη» επιλογή των διαχειριστών κεφαλαίων που θέτουν ως προτεραιότητα τους στόχους για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG), έχει καταστεί ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών LVMH (Louis Vuitton, Moet, Hennessy), σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg.
Γιατί οι πωλήσεις πολυτελών ειδών σημειώνουν ρεκόρ εν μέσω ενός κόσμου σε κρίση;
Περισσότερα από 1.200 αμοιβαία κεφάλαια με κριτήρια ESG κατέχουν πλέον μετοχές του ομίλου LVMH. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ακόμη 500 funds είναι άμεσα εκτεθειμένα στον γαλλικό κολοσσό ειδών πολυτελείας. Οι τοποθετήσεις αυτές, φέρνουν την LVMH πολύ μπροστά από πιο παραδοσιακά «πράσινες« εταιρείες όπως η Vestas Wind Systems και η Tesla στη λίστα με τις προτιμώμενες μετοχές με κριτήρια ESG.
Ο Φάμπιο Ντι Τζιανσάντε, επικεφαλής για τις ευρωπαϊκές μετοχές μεγάλης κεφαλαιοποίησης στην Amundi, η οποία ανήκει στην Credit Agricole, επισημαίνει ότι όσον αφορά τις περιβαλλοντικές εκτιμήσεις, η LVMH βρίσκεται «μπροστά από τους ομολόγους της». Όσον αφορά το κοινωνικό μέτωπο, «πρέπει να παραδεχτούμε ότι η LVMH έχει βελτιωθεί λίγο πιο αργά» και «αυτός ήταν ένας τομέας δέσμευσης (προς τους πελάτες μας) από την πλευρά μας», αναφέρει ο ίδιος.
Η ένταξη στους δείκτες ESG
Σε σχόλιο που έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Bloomberg, η LVMH αναφέρθηκε στην ένταξή της φέτος στον κατάλογο της Sustainalytics με τις εταιρείες με την υψηλότερη βαθμολογία ESG, ο οποίος εξετάζει και τις τρεις μετρήσεις E, S και G. Η εταιρεία έχει επίσης συμπεριληφθεί σε διάφορους δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των S&P Global ESG και Moody’s ESG.
«Στον κοινωνικό τομέα, η ανταμοιβή των δύο φύλων αποτελεί σημαντικό μέρος των δεσμεύσεων της LVMH για την ισότητα των φύλων, οι οποίες περιλαμβάνουν την επίτευξη μισθολογικής ισότητας έως το 2025 και την επίτευξη του 50 % των γυναικών σε θέσεις κλειδιά του ομίλου έως το 2025», τονίζει η εταιρεία. Οι προσπάθειες αυτές «έχουν ήδη οδηγήσει σε σημαντική πρόοδο», όπως η αύξηση του ποσοστού των γυναικών σε θέσεις κλειδιά της LVMH από 23% σε 45% από το 2007 έως το 2022. Και το 65% των στελεχών και των διευθυντών της LVMH είναι γυναίκες, ενώ 18 γυναίκες διοικούν τα λεγόμενα Maisons του ομίλου ως επικεφαλής, δήλωσε η LVMH.
«Οι μετοχές των εταιρειών με είδη πολυτελείας είναι οι αγαπημένες των επενδυτών αυτή τη στιγμή», δηλώνει ο Ζιλ Γκιμπού, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Axa Investment Managers. «Και επειδή είναι επιλέξιμες από τα ESG funds, λογικά επωφελούνται από το αμυντικό αναπτυξιακό προφίλ τους, ενώ οι αποτιμήσεις τους δεν είναι τόσο ακριβές».
Οι αποδόσεις των ESG funds
Φέτος στην Ευρώπη, τα αμοιβαία κεφάλαια με κριτήρια ESG αποδίδουν περί του 10% κατά μέσο όρο, όταν ο πανευρωπαϊκός δείκτης Euro STOXX 600 καταγράφει κέρδη σχεδόν 6%. Από την άλλη τα funds που επικεντρώνονται στην τεχνολογία -ειδικά στην τεχνητή νοημοσύνη- έχουν ξεπεράσει τα υπόλοιπα καταγράφοντας κάποια από αυτά τα αμοιβαία κεφάλαια αποδόσεις που ξεπερνούν το 40%.
Τα αμοιβαία κεφάλαια με κριτήρια ESG που χτίζουν την έκθεσή τους στον κλάδο των ειδών πολυτελείας αποδίδουν επίσης καλύτερα σε σχέση με τους δείκτες αναφοράς τους. Το fund Palatine Europe Sustainable Employment έχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή του στην LVMH. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg, αποτελεί σχεδόν το ένα δέκατο των επενδύσεων του ταμείου, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο Άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον πιο υψηλό χαρακτηρισμό ESG. Το αμοιβαίο κεφάλαιο σημειώνει κέρδη 14% φέτος, ξεπερνώντας το 94% των αντίστοιχων επενδυτικών ταμείων.
Για το Candriam Sustainable Equity EMU το οποίο είναι επίσης εγγεγραμμένο στο Άρθρο 9, η συμμετοχή στην LVMH είναι μία από τις τέσσερις κορυφαίες επενδύσεις του, μαζί με αυτές στις ASML, KBC και L’Oreal. Από την αρχή του έτους τα κέρδη ανέρχονται στο 11%. Το Amundi MSCI Europe Climate Transition για το οποίο η συμμετοχή στην LVMH είναι η μεγαλύτερη επένδυση, καταγράφει κέρδη της τάξεως του 11% φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Μετά το ιστορικό υψηλό ρεκόρ της μετοχής της LVMH, ένα ράλι που έφερε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας μια ανάσα από τα 500 δισ. δολάρια, η πορεία που ακολουθεί τον τελευταίο καιρό είναι εκ διαμέτρου αντίθετη.
Για τους αναλυτές της Bank of America η πτώση αυτή προσφέρει ευκαιρία για τοποθέτηση στις μετοχές του κλάδου πολυτελείας. Και η πρόσφατη απόφαση της LVMH να αυξήσει τις τιμές είναι μεταξύ των μέτρων που θεωρούνται ότι θα στηρίξουν τις πωλήσεις φέτος, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citigroup.
Αυτές οι αυξήσεις τις τιμές θα καταστήσουν τα προϊόντα της LVMH ακόμη πιο δυσπρόσιτα στους μέσους καταναλωτές, σε έναν κόσμο που το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών διαρκώς διευρύνεται. Τα σημερινά επίπεδα της οικονομικής ανισότητας είναι «ακραία», με το πλουσιότερο 10% να κατέχει περίπου 190 φορές περισσότερα χρήματα από το φτωχότερο 50% του παγκόσμιου πληθυσμού, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2022.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων Warwick διαπίστωσε ότι η δυναμική που συνδέεται με τα υψηλά επίπεδα εισοδηματικής ανισότητας ευνοεί όσους μπορούν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για είδη πολυτελείας. Κάτι που είναι ιδιαίτερα έντονο στην Κίνα, όπου μια αυξανόμενη πλούσια τάξη επιθυμεί να επιδείξει το νεοαποκτηθέν κύρος της μέσω αγορών πολυτελείας.
Ο Ζιε Ζαγκ, αναλυτής μετοχών στην Alphavalue στο Παρίσι, ότι όταν πρόκειται για την «πτυχή της κοινωνικής ανισότητας στην έννοια της πολυτέλειας» πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη ότι «δεν υπάρχει κοινωνική ανισότητα εξαιτίας της πολυτέλειας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο αρχικός σκοπός της πολυτέλειας είναι η αναζήτηση της ομορφιάς, της δημιουργικότητας και της ποιότητας».
Είναι αλήθεια ότι «τα αγαθά πολυτελείας αναδεικνύουν τις κοινωνικές ανισότητες, υποστηρίζει η Γελένα Σοκόλοβα, αναλύτρια της Morningstar. «Όμως από άποψη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εργασιακών συνθηκών, οι εταιρείες αυτές σημειώνουν καλή βαθμολογία», συμπληρώνει.
Σε αντίθεση με τους λεγόμενους παραγωγούς γρήγορης μόδας, οι εταιρείες πολυτελείας τείνουν να παράγουν μικρότερες ποσότητες από ό,τι η μαζική αγορά, «οπότε ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος είναι μικρότερος, συν το ότι τα αγαθά έχουν ως στόχο να διαρκέσουν», σύμφωνα με τη Σοκόλοβα. Επιπλέον, η παραγωγή και η προμήθεια γίνεται επίσης κυρίως στην Ευρώπη, όπου ισχύουν αυστηροί εργατικοί νόμοι, καταλήγει η ίδια.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες