Σκληρή γλώσσα σε ό,τι αφορά τις πληθωριστικές πιέσεις χρησιμοποίησε ο πρόεδρος της Federal Reserve, Τζερόμ Πάουλ, λέγοντας ότι αναμένει πολλαπλές αυξήσεις επιτοκίων στο μέλλον και πιθανώς με επιθετικό ρυθμό.
Κατά τη διάρκεια του φόρουμ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που πραγματοποιείται στη Σίντρα της Πορτογαλίας, ο κ. Πάουελ υπογράμμισε ότι έρχονται περισσότεροι περιορισμοί στη νομισματική πολιτική: «Αυτό που πραγματικά το οδηγεί… είναι μια πολύ ισχυρή αγορά εργασίας», τόνισε.
«Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο» με τις αυξήσεις των επιτοκίων, είπε χαρακτηριστικά ο Πάουελ και πρόσθεσε ότι ανεξάρτητα από τον ρυθμό των μελλοντικών ενεργειών, «η επιτροπή πιστεύει ξεκάθαρα ότι υπάρχει περισσότερη δουλειά να γίνει» με τη σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής για τη μείωση των πληθωριστικών πιέσεων.
Hχηρό μήνυμα Λέιν (ΕΚΤ): Ξεχάστε τις μειώσεις των επιτοκίων για τα επόμενα 2 χρόνια
Η επόμενη συνεδρίαση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ανοικτής Αγοράς για τον καθορισμό των επιτοκίων έχει προγραμματιστεί για τις 25-26 Ιουλίου.
Χρειάζεται χρόνος
Κεντρική θέση στην τρέχουσα σκέψη της Fed είναι η πεποίθηση ότι οι 10 συνεχόμενες αυξήσεις επιτοκίων, έγιναν τόσο γρήγορα , που οι επιπτώσεις τους δεν έχουν προλάβει να φανούν στην οικονομία. Ως εκ τούτου, οι αξιωματούχοι δεν μπορούν να είναι σίγουροι εάν η πολιτική πληροί το «αρκετά περιοριστικό» πρότυπο για να μειώσει τον πληθωρισμό στο στόχο του 2% της Fed.
Οι περισσότεροι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων θα οδηγήσουν τελικά τις ΗΠΑ σε τουλάχιστον μια ρηχή ύφεση.
«Υπάρχει σημαντική πιθανότητα να υπάρξει ύφεση», είπε ο Πάουελ, προσθέτοντας ότι δεν είναι «η πιο πιθανή περίπτωση, αλλά είναι σίγουρα πιθανή».
Ερωτηθείς σχετικά με τις τραπεζικές πιέσεις, ο Πάουελ είπε ότι τα ζητήματα τον Μάρτιο που οδήγησαν στο κλείσιμο της Silicon Valley Bank και δύο άλλων ιδρυμάτων συνέβαλαν σε αυτόν τον τρόπο σκέψης στην τελευταία συνεδρίαση.
Αν και ο Πάουελ έχει επανειλημμένα τονίσει ότι θεωρεί σταθερή τη γενική κατάσταση του τραπεζικού κλάδου των ΗΠΑ, υπογράμμισε ότι η Fed πρέπει να έχει υπόψη της ότι μπορεί να υπάρχουν ορισμένα ζητήματα με τη διαθεσιμότητα πίστωσης. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει γενική αυστηροποίηση των προτύπων και μείωση της ζήτησης για δάνεια.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους