Πλοιοκτήτες από την Ασία επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» και κυρίως σε πλοία μεταφοράς βενζινών, με τους έλληνες να σπεύδουν να ικανοποιήσουν το ενδιαφέρον αυτό βγαίνοντας ως πωλητές, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών. Η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 27%, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Ναυτιλία: Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ως πωλητές, καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία τα 17 έτη. Οι κατηγορίες δεξαμενοπλοίων MR2, Aframax/LR2 και Panamax/LR1, βρέθηκαν στην κορυφή των πωλήσεων των Ελλήνων, έχοντας πουλήσει 21 πλοία MR2, 19 Aframax/LR2 και 17 Panamax/LR1. Ακολουθούν οι Κινέζοι, οι οποίοι πούλησαν 37 πλοία (9,6% επί των συνολικών πωλήσεων).
Η μέση ηλικία
Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν από Κινέζους πλοιοκτήτες ήταν 11 ετών. Από πλευράς αγοραστών, πλοιοκτήτες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ήταν στην κορυφή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία βρέθηκαν επίσης ψηλά στη λίστα των αγοραστών, με τους Κινέζους πλοιοκτήτες να αποκτούν 30 δεξαμενόπλοια, οι Τούρκοι 27 και οι Ινδοί 26 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Τέλος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η πλειοψηφία των πλοίων που άλλαξαν χέρια ήταν ηλικίας μεταξύ 16-20 ετών (94 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 11-15 ετών (78 πλοία). Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 η προτίμηση των πλοίων ως προς το έτος κατασκευής επικεντρώθηκε ελαφρώς στα νεότερα πλοία, με την ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών να κυριαρχεί στις αγοραπωλησίες (67 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 16-20 ετών που αριθμεί 61 πλοία.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο δεύτερο τρίμηνο η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ήταν πιο υποτονική καθώς οι υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αλλά και τα κέρδη που αποκομίζουν τα δεξαμενόπλοια αναστέλλουν την επιθυμία για αγορά και πώληση αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2023 καταγράφηκαν 159 πωλήσεις, σχεδόν 30% λιγότερες σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων κορυφαίο ενδιαφέρον έδειξαν οι πλοιοκτήτες για τα δεξαμενόπλοια τύπου MR2 (μικρής σχετικά χωρητικότητας μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όπως βενζίνες, κ.λ.π.) , καθώς 114 δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αλλάξει χέρια (περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα. Ακολουθούν τα μικρά δεξαμενόπλοια (>=10.000 DWT), τα Panamax/LR1 και τα Aframax/LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% έκαστο των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων. Στους τομείς μεγάλης χωρητικότητας Suezmax και VLCC, η αγοραστική διάθεση είναι υποτονική, καθώς 24 και 34 πλοία αντίστοιχα έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, αποτελώντας το 6% και 9% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων αντίστοιχα
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ