Πλοιοκτήτες από την Ασία επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» και κυρίως σε πλοία μεταφοράς βενζινών, με τους έλληνες να σπεύδουν να ικανοποιήσουν το ενδιαφέρον αυτό βγαίνοντας ως πωλητές, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών. Η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 27%, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Ναυτιλία: Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ως πωλητές, καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία τα 17 έτη. Οι κατηγορίες δεξαμενοπλοίων MR2, Aframax/LR2 και Panamax/LR1, βρέθηκαν στην κορυφή των πωλήσεων των Ελλήνων, έχοντας πουλήσει 21 πλοία MR2, 19 Aframax/LR2 και 17 Panamax/LR1. Ακολουθούν οι Κινέζοι, οι οποίοι πούλησαν 37 πλοία (9,6% επί των συνολικών πωλήσεων).
Η μέση ηλικία
Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν από Κινέζους πλοιοκτήτες ήταν 11 ετών. Από πλευράς αγοραστών, πλοιοκτήτες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ήταν στην κορυφή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία βρέθηκαν επίσης ψηλά στη λίστα των αγοραστών, με τους Κινέζους πλοιοκτήτες να αποκτούν 30 δεξαμενόπλοια, οι Τούρκοι 27 και οι Ινδοί 26 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Τέλος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η πλειοψηφία των πλοίων που άλλαξαν χέρια ήταν ηλικίας μεταξύ 16-20 ετών (94 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 11-15 ετών (78 πλοία). Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 η προτίμηση των πλοίων ως προς το έτος κατασκευής επικεντρώθηκε ελαφρώς στα νεότερα πλοία, με την ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών να κυριαρχεί στις αγοραπωλησίες (67 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 16-20 ετών που αριθμεί 61 πλοία.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο δεύτερο τρίμηνο η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ήταν πιο υποτονική καθώς οι υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αλλά και τα κέρδη που αποκομίζουν τα δεξαμενόπλοια αναστέλλουν την επιθυμία για αγορά και πώληση αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2023 καταγράφηκαν 159 πωλήσεις, σχεδόν 30% λιγότερες σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων κορυφαίο ενδιαφέρον έδειξαν οι πλοιοκτήτες για τα δεξαμενόπλοια τύπου MR2 (μικρής σχετικά χωρητικότητας μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όπως βενζίνες, κ.λ.π.) , καθώς 114 δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αλλάξει χέρια (περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα. Ακολουθούν τα μικρά δεξαμενόπλοια (>=10.000 DWT), τα Panamax/LR1 και τα Aframax/LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% έκαστο των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων. Στους τομείς μεγάλης χωρητικότητας Suezmax και VLCC, η αγοραστική διάθεση είναι υποτονική, καθώς 24 και 34 πλοία αντίστοιχα έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, αποτελώντας το 6% και 9% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων αντίστοιχα
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία