Μέση πληρότητα
Ειδικότερα η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία τον μήνα Μάϊο, προσέγγισε το 88,5%, δηλαδή βελτιώθηκε κατά 7,9% έναντι του Μαΐου 2022. Σε επίπεδο πενταμήνου, δεν ξεπέρασε το 68,9% και απέχει κατά (-) 4,0% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου πενταμήνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο ως γνωστόν συγκρίνουμε τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα: Η μέση πληρότητα Μαΐου 2023 (88,5%) -ο οποίος Μάϊος θεωρείται παραδοσιακά μήνας αιχμής για τα ξενοδοχεία της Αθήνας- σαφώς βελτιώθηκε έναντι του Μαΐου 2022 (82,0%) και κινήθηκε σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2019 (88,2%). Σε επίπεδο 5μήνου τα αντίστοιχα αποτελέσματα για τη μέση πληρότητα είναι: 68,9% (2023), 52,5% (2022), 71,8% (2019). Δηλαδή σημειώνεται αύξηση κατά 31,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2022 αλλά και μείωση κατά (-)4,0% έναντι του α’ 5μηνου 2019.
Μέση Τιμή Δωματίου /ADR και ανταγωνιστές της Αθήνας
Σε επίπεδο πενταμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής Δωματίου/ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 19,5% έναντι του 2022 και κατά 21,4% έναντι του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή δωματίου το 2023 (5μηνο), έφτασε τα 117.36 ευρώ (από 98.21 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022 και από 96.70 ευρώ του α’ 5μηνου 2019). Την ώθηση σαφώς την έδωσαν οι τιμές του μηνός (αιχμής) Μαΐου (154.66 ευρώ το 2023 έναντι 125.77 ευρώ του 2022 δηλ. αύξηση κατά 23,0% και 119.76 ευρώ έναντι του 2019 δηλ. αύξηση κατά 29,1%).
Σε επίπεδο πόλεων – ανταγωνιστών ωστόσο, τα στοιχεία πενταμήνου 2023 δείχνουν πως η Αθήνα εξακολουθεί να υστερεί έναντι (όλων) των ανταγωνιστών μας και να διαθέτουμε την πλέον χαμηλή μέση τιμή δωματίου. Για του λόγου το αληθές σημειώνεται πως η αντίστοιχη μέση τιμή δωματίου λ.χ. στην Κωνσταντινούπολη είναι 134.22 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 66,8%), στην Μαδρίτη 142.11 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 28,8%), στην Βαρκελώνη 164.20 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 22,4%), στην Ρώμη 203.79 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 43,8%), στο Παρίσι 294.02 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 49,8%), κ. ο. κ.
Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par
Σαφώς, οι επιδόσεις ως προς το «έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο/Rev Par» το πεντάμηνο 2023, (= 80.90 ευρώ) εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις των περισσοτέρων ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 19,7% Βαρκελώνη και Μαδρίτη, έως και 40,0% Κωνσταντινούπολη, έως και 45,7% Ρώμη, κ. ο. κ.) έναντι της Αθήνας για την οποία η αύξηση Rev Par δεν ξεπέρασε το 16,5%, αναφέρει η ΕΞΑΑΑ. Τα αντίστοιχα έσοδα για τις πόλεις ανταγωνιστές μεταφράζονται π.χ. σε 121.51 ευρώ για την Βαρκελώνη, 139.39 ευρώ για την Ρώμη, 214.05 ευρώ για το Παρίσι κ.λπ. Ακόμη και η μοναδική εξαίρεση (δηλ. αρνητικό πρόσημο ποσοστού μεταβολής Rev Par για το πεντάμηνο) της πόλης του Μονάχου, αντιστοιχεί σε Rev Par 101.93 ευρώ.
H ΕΞΑΑΑ με αφορμή και την ανακοίνωση της νέας κυβέρνησης και των αρμόδιων Υπουργών για τα θέματα που απασχολούν ως κλάδο, ως προορισμό, εύχεται καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο τους και προτείνει την άμεση ενεργοποίηση και κινητοποίηση κάθε υπεύθυνου αλλά και κάθε μηχανισμού για την επίλυση των θεμάτων της πόλης της Αθήνας, της παραλιακής ζώνης, των νησιών του Αργοσαρωνικού και της ευρύτερης Αττικής – στο σύνολό της.
Διανύουμε, ήδη την (ολιγόμηνη) καλοκαιρινή περίοδο, απαιτείται τονίζει η ΕΞΑΑΑ «να προνοήσουμε από τώρα» για το «νοικοκύρεμα» του προορισμού και την ομαλή μετάβαση προς ένα «υγιές» μοντέλο ανάπτυξης της Αττικής (ποσοτικά αλλά και ποιοτικά) ώστε να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με εκπλήξεις από το 2024. Τα προγνωστικά εμφανίζουν την Αθήνα ως έναν πολύ ισχυρό παίκτη στην ευρωπαϊκή και διεθνή τουριστική σκηνή για τα επόμενα χρόνια ζητούμενο ωστόσο είναι η Αθήνα ως πρωτεύουσα, ‘ναυαρχίδα’ αλλά και ‘καθρέπτης’ της Ελλάδας να λειτουργεί άρτια (και) ως τουριστικός 12μηνος προορισμός (τουριστικός, επαγγελματικός, κρουαζιέρας κ.ά.) με ότι αυτό απαιτεί ή και συνεπάγεται.
Ζητούμενο εξακολουθούν να αποτελούν οι λύσεις στα σοβαρά θέματα που έχει επισημάνει η ΕΞΑΑΑ κατ’ επανάληψη (και αφορούν στην νέα δυναμικότητα της Αθήνας σε τουριστικές κλίνες κάθε τύπου, στο ‘θολό’ τοπίο των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων, στις γενικές αλλά και ειδικές υποδομές που πρέπει να υποστηρίζουν το τουριστικό προϊόν της Αθήνας -όπως λ.χ. ένα ικανό σε θέσεις διεθνές Συνεδριακό Κέντρο, κ.ά.) αλλά και η ανάγκη μιας μακρόπνοης στρατηγικής για τον προορισμό με ορίζοντα δεκαετιών – που πρέπει να χαραχτεί.
Αναμένουμε, καταλήγει η ΕΞΑΑΑ, την αγαστή συνεργασία και την συστράτευση όλων των εμπλεκομένων σε επίπεδο Κυβέρνησης, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επαγγελματιών της Αθήνας όλων των κλάδων, για να προχωρήσουμε μαζί προς κοινό στόχο, προς κατάλληλο και επικαιροποιημένο με βάση τα δεδομένα της εποχής θεσμικό πλαίσιο, υποστηρίζοντας με ορθό τρόπο την Επιχειρηματικότητα, την Απασχόληση, την αυθεντική ταυτότητα της ελληνικής φιλοξενίας και την ποιότητα ζωής στην πόλη μας.
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα