
Ο Κάρλος Γκοσν έχτισε τη φήμη του ως ο ηγέτης που έσωσε τη Renault από τη χρεοκοπία και στη συνέχεια έκανε το ίδιο στη Nissan, αφού ενορχήστρωσε μια ισχυρή συμμαχία που περιελάμβανε και τη Mitsubishi Motors. Αυτή η συμμαχία ήταν έτοιμη να επεκταθεί δυνητικά για να συμπεριλάβει τη Fiat Chrysler όταν ο Γκοσν συνελήφθη ξαφνικά μετά την προσγείωση στο Τόκιο στις 19 Νοεμβρίου του 2018 για οικονομικά παραπτώματα.
Ο πρώην τιτάνας της αυτοκινητοβιομηχανίας πέρασε στη συνέχεια περισσότερες από 100 ημέρες σε ένα μικρό και κρύο κελί φυλακής – μια κράτηση που το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ περιέγραψε ως «αυθαίρετη και παράνομη». Αποφυλακίστηκε με εγγύηση 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων και τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ δραπέτευσε με κινηματογραφικό τρόπο από την Ιαπωνία σε ένα κουτί εξοπλισμού ήχου, λέγοντας ότι οι κατηγορίες εναντίον του είχαν πολιτικά κίνητρα και ότι δεν είχε καμία πιθανότητα για δίκαιη δίκη.
Τώρα ζει ως δραπέτης στον Λίβανο, όπου πρόσφατα κατέθεσε μήνυση 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της Nissan και δώδεκα στελεχών. Εκεί ήταν που μίλησε στο Forbes για την αγωγή του, την κατάσταση της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, τον Iλον Μασκ, τα ηλεκτρικά οχήματα και άλλα.
Nissan: Αποζημίωση 1 δισ. δολαρίων ζητά ο πρώην CEO της εταιρείας
Η μάχη ως φυγάς
Η μήνυση, με την οποία ζητά αποζημίωση 1,1 δισ. εκατομμύρια δολάρια από τη Nissan και δώδεκα επώνυμα άτομα, κατατέθηκε στον Λίβανο καθώς εκεί διαπράχθηκαν ορισμένα από τα φερόμενα εγκλήματα εναντίον του. Η χρονική στιγμή της αγωγής αντικατοπτρίζει τον χρόνο που χρειάστηκε ο Γκοσν για να συγκεντρώσει στοιχεία αφότου έχασε την πρόσβαση στο τηλέφωνο, το φορητό υπολογιστή, το email και άλλα αρχεία τη στιγμή της σύλληψής του.
«Νομίζω ότι σήμερα έχω πιθανώς το 30% από αυτά που είχα πριν», λέει ο Γκοσν. «Αλλά το 30% είναι τόσο προφανές, τόσο ενοχοποιητικό, που αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε», προσθέτει.
Ο Γκοσν σημειώνει ότι αρχικά συνελήφθη με μία κατηγορία: «μη αναφορά αποζημίωσης που ούτε αποφασίστηκε, ούτε καταβλήθηκε». Αν και ο Γκοσν έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος στην Ιαπωνία, η αμοιβή του ήταν σημαντικά μικρότερη από ανταγωνιστές του κλάδου, όπως η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα—έναν ρόλο που λέει ότι του πρόσφερε ο πρώην τσάρος αυτοκινήτων Στιβ Ράτνερ το 2009. Αν και οι κατηγορίες εναντίον του Γκοσν δεν έχουν επαληθευτεί στο δικαστήριο, οι κανονισμοί και οι διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση του παγκόσμιου επικεφαλής μιας πολυεθνικής συμμαχίας ήταν περίπλοκες.

«Παράξενη σύγκρουση» στη Nissan
«Το τελευταίο κεφάλαιο ήταν αυτή η περίεργη σύγκρουση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου και του COO, όπου ο COO με υπερασπίστηκε», λέει ο Γκοσν. Στη συνέλευση των μετόχων της Τρίτης, «δεν υπήρχε ούτε μία ερώτηση σχετικά με το γιατί ο COO έφυγε από την εταιρεία, δεν υπήρχε ούτε μία ερώτηση σχετικά με τη μήνυση που άσκησα εναντίον της εταιρείας».
Αυτό που είναι πιο αξιοσημείωτο για τον Γκοσν, ωστόσο, ήταν ο αριθμός των μετόχων που παρευρέθηκαν: 243. «Όταν ήμουν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας για 19 χρόνια, είχα κατά μέσο όρο 2.000 μετόχους στις συνελεύσεις μας», είπε, αποκαλώντας τη συνεδρίαση «οργανωμένη εναντίον του» και με «μηδενική διαφάνεια» για το τι πραγματικά συμβαίνει.
«Όλη αυτή η ιστορία ξεκίνησε επειδή οι Ιάπωνες δεν εμπιστεύονταν πλέον τους Γάλλους», λέει. «Το διαζύγιο είναι γραμμένο στον τοίχο».
Τα EV και ο Ιλον Μασκ
Ο Γκοσν μοιράστηκε επίσης τις σκέψεις του σχετικά με το πού βλέπει ευκαιρίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, σημειώνοντας ότι συμβουλεύει αρκετούς επιχειρηματίες και συναδέλφους του κλάδου για την ώθηση προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Το 2009, αυτός και ο Ιλον Μασκ ήταν πρωτοπόροι με τα Nissan Leaf και Tesla αντίστοιχα. «Δημιουργούσε τη δική του εταιρεία. Εγώ δεν το έκανα. Αυτό ήταν το λάθος μου», λέει ο Γκοσν. «Αν είχα δημιουργήσει μια startup για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή μπαταρίες, θα ήμουν σε εντελώς διαφορετική θέση».
«Αν αποσύρουν τις κατηγορίες, δεν σημαίνει ότι πατσίσαμε. Πρέπει να με αποζημιώσουν για τη ζημιά που έχει γίνει», επισημαίνει χαρακτηριστικά.


Latest News

Harley-Davidson: Θέλει εκδίκηση σε περίπτωση που η ΕΕ στοχεύσει τις μοτοσυκλέτες της
Οι δασμοί θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές των μοτοσικλετών της Harley-Davidson σε εξαψήφιο αριθμό σε ορισμένες χώρες, με τις πωλήσεις να βρίσκονται ήδη υπό πίεση στην Ευρώπη

Γιατί ο Τραμπ εξετάζει «μαχαίρι» στα 9 δισ. δολάρια των επιχορηγήσεων προς το πανεπιστήμιο
Το Χάρβαρντ έχει καταγραφεί ως σύμβολο του αμερικανικού ονείρου εδώ και γενιές

Αγωνιώδεις προσπάθειες του Μιλέι για εξαίρεση από τους δασμούς Τραμπ
Οι μεγαλύτερες εξαγωγές που έκανε η Αργεντινή στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι ήταν αργό πετρέλαιο, μέταλλα και χημικά προϊόντα

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Δεν επιδρούν όλοι οι δασμοί με τον ίδιο τρόπο στις τσέπες των Αμερικανών - Τι «λέει» η εμπειρία
Οι δασμοί Τραμπ θα επηρεάσουν και την αμερικανική αγορά με ανατιμήσεις

Τι είναι η νέα μόδα του «oshikatsu» στην οποία ποντάρει η Ιαπωνία για την άνοδο της κατανάλωσης
Το φαινόμενο παρακολουθούν πολιτικοί αλλά και η κεντρική τράπεζα στην Ιαπωνία - Έρχεται νέα αύξηση των μισθών στην Ιαπωνία

Ο Μασκ εξαγοράζει... ψηφοφόρους - 82 εκατ. για να ελέγξει ανώτατο δικαστήριο πολιτείας
Γιατί μια νίκη του πρώην γενικού εισαγγελέα Σίμελ επί της Δημοκρατικής Κρόφορντ θα ήταν όφελος για την πολιτική στρατηγική του Μασκ

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024

Η Ισπανία «καθρέφτης» της στεγαστικής κρίσης στην Ευρώπη [γράφημα]
Εκτοξεύθηκαν μέσα σε δέκα χρόνια οι τιμές πώλησης των κατοικιών και των ενοικίων στην Ισπανία – Ο ρόλος των επενδυτών, η έλλειψη αποθέματος και το «μπλόκο» της Βαρκελώνης στις άδειες Airbnb

Σε απόσυρση μοντέλων της από τις ΗΠΑ προσανατολίζεται η Mercedes
Η μείωση της έκθεσης στην premium αγορά εισαγωγών θα επιτρέψει στη Mercedes να αντισταθμίσει τους δασμούς στα λιγότερο κερδοφόρα οχήματά της