Ο Κάρλος Γκοσν έχτισε τη φήμη του ως ο ηγέτης που έσωσε τη Renault από τη χρεοκοπία και στη συνέχεια έκανε το ίδιο στη Nissan, αφού ενορχήστρωσε μια ισχυρή συμμαχία που περιελάμβανε και τη Mitsubishi Motors. Αυτή η συμμαχία ήταν έτοιμη να επεκταθεί δυνητικά για να συμπεριλάβει τη Fiat Chrysler όταν ο Γκοσν συνελήφθη ξαφνικά μετά την προσγείωση στο Τόκιο στις 19 Νοεμβρίου του 2018 για οικονομικά παραπτώματα.
Ο πρώην τιτάνας της αυτοκινητοβιομηχανίας πέρασε στη συνέχεια περισσότερες από 100 ημέρες σε ένα μικρό και κρύο κελί φυλακής – μια κράτηση που το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ περιέγραψε ως «αυθαίρετη και παράνομη». Αποφυλακίστηκε με εγγύηση 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων και τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ δραπέτευσε με κινηματογραφικό τρόπο από την Ιαπωνία σε ένα κουτί εξοπλισμού ήχου, λέγοντας ότι οι κατηγορίες εναντίον του είχαν πολιτικά κίνητρα και ότι δεν είχε καμία πιθανότητα για δίκαιη δίκη.
Τώρα ζει ως δραπέτης στον Λίβανο, όπου πρόσφατα κατέθεσε μήνυση 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της Nissan και δώδεκα στελεχών. Εκεί ήταν που μίλησε στο Forbes για την αγωγή του, την κατάσταση της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, τον Iλον Μασκ, τα ηλεκτρικά οχήματα και άλλα.
Nissan: Αποζημίωση 1 δισ. δολαρίων ζητά ο πρώην CEO της εταιρείας
Η μάχη ως φυγάς
Η μήνυση, με την οποία ζητά αποζημίωση 1,1 δισ. εκατομμύρια δολάρια από τη Nissan και δώδεκα επώνυμα άτομα, κατατέθηκε στον Λίβανο καθώς εκεί διαπράχθηκαν ορισμένα από τα φερόμενα εγκλήματα εναντίον του. Η χρονική στιγμή της αγωγής αντικατοπτρίζει τον χρόνο που χρειάστηκε ο Γκοσν για να συγκεντρώσει στοιχεία αφότου έχασε την πρόσβαση στο τηλέφωνο, το φορητό υπολογιστή, το email και άλλα αρχεία τη στιγμή της σύλληψής του.
«Νομίζω ότι σήμερα έχω πιθανώς το 30% από αυτά που είχα πριν», λέει ο Γκοσν. «Αλλά το 30% είναι τόσο προφανές, τόσο ενοχοποιητικό, που αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε», προσθέτει.
Ο Γκοσν σημειώνει ότι αρχικά συνελήφθη με μία κατηγορία: «μη αναφορά αποζημίωσης που ούτε αποφασίστηκε, ούτε καταβλήθηκε». Αν και ο Γκοσν έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος στην Ιαπωνία, η αμοιβή του ήταν σημαντικά μικρότερη από ανταγωνιστές του κλάδου, όπως η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα—έναν ρόλο που λέει ότι του πρόσφερε ο πρώην τσάρος αυτοκινήτων Στιβ Ράτνερ το 2009. Αν και οι κατηγορίες εναντίον του Γκοσν δεν έχουν επαληθευτεί στο δικαστήριο, οι κανονισμοί και οι διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση του παγκόσμιου επικεφαλής μιας πολυεθνικής συμμαχίας ήταν περίπλοκες.
«Παράξενη σύγκρουση» στη Nissan
«Το τελευταίο κεφάλαιο ήταν αυτή η περίεργη σύγκρουση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου και του COO, όπου ο COO με υπερασπίστηκε», λέει ο Γκοσν. Στη συνέλευση των μετόχων της Τρίτης, «δεν υπήρχε ούτε μία ερώτηση σχετικά με το γιατί ο COO έφυγε από την εταιρεία, δεν υπήρχε ούτε μία ερώτηση σχετικά με τη μήνυση που άσκησα εναντίον της εταιρείας».
Αυτό που είναι πιο αξιοσημείωτο για τον Γκοσν, ωστόσο, ήταν ο αριθμός των μετόχων που παρευρέθηκαν: 243. «Όταν ήμουν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας για 19 χρόνια, είχα κατά μέσο όρο 2.000 μετόχους στις συνελεύσεις μας», είπε, αποκαλώντας τη συνεδρίαση «οργανωμένη εναντίον του» και με «μηδενική διαφάνεια» για το τι πραγματικά συμβαίνει.
«Όλη αυτή η ιστορία ξεκίνησε επειδή οι Ιάπωνες δεν εμπιστεύονταν πλέον τους Γάλλους», λέει. «Το διαζύγιο είναι γραμμένο στον τοίχο».
Τα EV και ο Ιλον Μασκ
Ο Γκοσν μοιράστηκε επίσης τις σκέψεις του σχετικά με το πού βλέπει ευκαιρίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, σημειώνοντας ότι συμβουλεύει αρκετούς επιχειρηματίες και συναδέλφους του κλάδου για την ώθηση προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Το 2009, αυτός και ο Ιλον Μασκ ήταν πρωτοπόροι με τα Nissan Leaf και Tesla αντίστοιχα. «Δημιουργούσε τη δική του εταιρεία. Εγώ δεν το έκανα. Αυτό ήταν το λάθος μου», λέει ο Γκοσν. «Αν είχα δημιουργήσει μια startup για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή μπαταρίες, θα ήμουν σε εντελώς διαφορετική θέση».
«Αν αποσύρουν τις κατηγορίες, δεν σημαίνει ότι πατσίσαμε. Πρέπει να με αποζημιώσουν για τη ζημιά που έχει γίνει», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Latest News
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως