
Λιγότερο από ένα χρόνο πριν, το Channel 4 στο Ηνωμένο Βασίλειο έκανε πρεμιέρα με το «Untold: Inside the Shein Machine», ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Iman Amrani για τα κινεζικά εργοστάσια που παράγουν ρούχα για τον διαδικτυακό λιανοπωλητή γρήγορης μόδας.
Το Channel 4 έχει μέχρι στιγμής αρνηθεί να αποκαλύψει τις ακριβείς τοποθεσίες αυτών των εργοστασίων. Το ντοκιμαντέρ αποκάλυψε σημαντική εκμετάλλευση των εργαζομένων, όπως οι γυναίκες που βρήκαν ευκαιρία να λούσουν τα μαλλιά τους κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος λόγω των πολλών ωρών εργασίας.
Shein: Το μυστήριο πίσω από την μεγαλύτερη online εταιρεία μόδας στον κόσμο
Οι εργάτριες των εργοστασίων κερδίζουν 600 δολάρια το μήνα, στην καλύτερη περίπτωση, και αναγκάζονται να εργάζονται τις Κυριακές και τις αργίες. Ένα λάθος στην κατασκευή ενδυμάτων μπορεί δυνητικά να κοστίσει σε έναν εργάτη έως και τα δύο τρίτα του ημερομισθίου του.
Δείτε το βίντεο
Και καταναγκαστική εργασία
Η ανακοίνωση της Shein που απαντά στο ντοκιμαντέρ αναφέρει: «Ανησυχούμε πολύ για όσα παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ, τα οποία παραβιάζουν τους κώδικες συμπεριφοράς που έχουν συμφωνηθεί με τους προμηθευτές μας. Ζητήσαμε από το Channel 4 περισσότερες πληροφορίες προκειμένου να διεξαχθεί έρευνα».
Ωστόσο, αυτό που αποκάλυψε το ντοκιμαντέρ ήταν ήδη ένα κοινό μυστικό. Η Shein αποκαλύπτει καθημερινά πάνω από 1.000 νέα ρούχα στην ιστοσελίδα της, με τιμές ως επί το πλείστον κάτω από 10 δολάρια.
Οι τόσο χαμηλές τιμές καθιστούν σχεδόν αδύνατο για τους προμηθευτές της Shein να τηρούν ηθικές πρακτικές παραγωγής. Μια πρόσφατη έκθεση του Κογκρέσου των ΗΠΑ υποστήριξε ότι η Shein και η Temu, μια άλλη κινεζική μάρκα γρήγορης μόδας, φέρεται να έχουν χρησιμοποιήσει καταναγκαστική εργασία στην περιοχή Xinjiang της βορειοδυτικής Κίνας, όπου η μειονότητα των Ουιγούρων αντιμετωπίζει σοβαρή καταστολή από την κινεζική κυβέρνηση. Η Shein αρνήθηκε ότι έχει προμηθευτές στην περιοχή αυτή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Ξέπλυμα» της εικόνας της
Η αποκάλυψη του Τύπου ανάγκασε τη Shein να ξεκινήσει μια ανανέωση της εικόνας της, αλλά οι αδέξιες προσπάθειές της να ξεπλύνει τις αμφίβολες επιχειρηματικές πρακτικές έχουν δημιουργήσει περισσότερα λάθη. Η εταιρεία προσκάλεσε πρόσφατα έξι παράγοντες επιρροής να ξεναγηθούν στο «κέντρο καινοτομίας» της Shein. Τώρα οι αναφορές τους έχουν γίνει viral, αλλά όχι με καλό τρόπο.
Οι Dani Carbonari, Marina Saavedra, Aujené, Fernanda Stephany Campuzano, Kenya Freeman και Destene Sudduth ταξίδεψαν στην Guangzhou σε ένα τεχνηέντως επιλεγμένο εργοστάσιο της Shein που δεν είχε μεγάλη ομοιότητα με αυτά του ντοκιμαντέρ. Ήταν πεντακάθαρο και γεμάτο χαμογελαστούς ανθρώπους που εργάζονταν με καλά συντηρημένο, τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό.
Οι influencers άρχισαν να δημοσιεύουν ότι ήταν «ευχάριστα έκπληκτοι». Η Daniele Carbonari δημοσίευσε ακόμη και ένα βίντεο στο TikTok, το οποίο έχει πλέον διαγραφεί, στο οποίο κατήγγειλε την «αφήγηση που μας ταΐζουν στις ΗΠΑ» σχετικά με τη Shein.
Η Carbonari είναι η μόνη που απάντησε στην κριτική για το ταξίδι λέγοντας ότι «δεν πληρώθηκα για το ταξίδι… Πήγα για να μάθω τα γεγονότα και να το δω με τα δικά μου μάτια». Όμως οι οπαδοί της άρχισαν να δημοσιεύουν σχόλια όπως: «Πού είναι η συγγνώμη σου για την προώθηση μιας μάρκας που κάνει τόση κοινωνική, περιβαλλοντική και ηθική ζημιά;».
Η Susan Bailey, μια χρήστης του Twitter με εμπειρία στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας που έχει συνεργαστεί με Κινέζους προμηθευτές, συνέταξε ένα λεπτομερές στόρι αναλύοντας τα βίντεο των influencers και αποκαλύπτοντας το ψεύτικο εργοστάσιο της Shein. «Πού είναι οι πυροσβεστήρες; Οι πινακίδες εξόδου κινδύνου; Και αρκετά μηχανήματα δεν λειτουργούν… σε μια εταιρεία που παράγει καθημερινά δεκάδες χιλιάδες ρούχα». Οι αναρτήσεις της Susan επισήμαναν πολλές λεπτομέρειες που υποδεικνύουν ότι το εργοστάσιο ήταν στημένο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Photo: Instagram
Η απάντηση της εταιρίας
Η Shein αντέδρασε στην Bailey αποστέλλοντας με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μια δήλωση. «Η Shein έχει δεσμευτεί για διαφάνεια και αυτό το ταξίδι αντικατοπτρίζει έναν τρόπο με τον οποίο ακούμε τα σχόλια, παρέχοντας την ευκαιρία να δείξουμε σε μια ομάδα παραγόντων επιρροής πώς λειτουργεί η Shein μέσω μιας επίσκεψης στο κέντρο καινοτομίας μας και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μοιραστούν τις δικές τους γνώσεις με τους οπαδούς τους. Τα βίντεο και τα σχόλιά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αυθεντικά και σεβόμαστε και υποστηρίζουμε την οπτική και τη φωνή κάθε επιρροής σχετικά με την εμπειρία τους».
Η στρατηγική προώθησης της Shein περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα δώρων για influencers, όπου τα ρούχα χαρίζονται σε ένα ευρύ φάσμα influencers, ανεξάρτητα από τον αριθμό των followers τους. Στη συνέχεια, οι εν λόγω influencers προωθούν τα προϊόντα της Shein στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Άλλες μάρκες γρήγορης μόδας, όπως η Fashion Nova, διαθέτουν παρόμοια προγράμματα επιρροής. Η εξαιρετικά σκηνοθετημένη ξενάγηση στο εργοστάσιο ήταν μέρος του Shein 101, της πρωτοβουλίας της εταιρείας για την αποκατάσταση της εικόνας της, η οποία μοιράζεται βίντεο που παρουσιάζουν τις δραστηριότητές της.
Το hashtag #shein101 έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 17 εκατομμύρια προβολές στο TikTok.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
*Με στοιχεία από elpais.com
Πηγή: In.gr


Latest News
![Δασμοί Τραμπ: Αντίστροφη μέτρηση για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» – Μνήμες από τη Μεγάλη Ύφεση [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_trump_tariffs2-600x352.png)
Αντίστροφη μέτρηση για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» - Οι δασμοί και οι μνήμες από τη Μεγάλη Ύφεση [γραφήματα]
Σήμερα στον Κήπο των Τριαντάφυλλων ο Αμερικανός πρόεδρος θα ανακοινώσει τους αμοιβαίους δασμούς που έχουν προκαλέσει φόβους για ύφεση και για το τέλος της μεταπολεμικής τάξης πραγμάτων

Lufthansa: Πως αναβαθμίζει την επιχειρηματική θέση με επτά κατηγορίες θέσεων
Η επιλογή θέσης σε μια πτήση ποτέ δεν ήταν πιο περίπλοκη από τις νέες καμπίνες Allegris της Lufthansa

Harley-Davidson: Θέλει εκδίκηση σε περίπτωση που η ΕΕ στοχεύσει τις μοτοσυκλέτες της
Οι δασμοί θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές των μοτοσικλετών της Harley-Davidson σε εξαψήφιο αριθμό σε ορισμένες χώρες, με τις πωλήσεις να βρίσκονται ήδη υπό πίεση στην Ευρώπη

Γιατί ο Τραμπ εξετάζει «μαχαίρι» στα 9 δισ. δολάρια των επιχορηγήσεων προς το πανεπιστήμιο
Το Χάρβαρντ έχει καταγραφεί ως σύμβολο του αμερικανικού ονείρου εδώ και γενιές

Αγωνιώδεις προσπάθειες του Μιλέι για εξαίρεση από τους δασμούς Τραμπ
Οι μεγαλύτερες εξαγωγές που έκανε η Αργεντινή στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι ήταν αργό πετρέλαιο, μέταλλα και χημικά προϊόντα

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Δεν επιδρούν όλοι οι δασμοί με τον ίδιο τρόπο στις τσέπες των Αμερικανών - Τι «λέει» η εμπειρία
Οι δασμοί Τραμπ θα επηρεάσουν και την αμερικανική αγορά με ανατιμήσεις

Τι είναι η νέα μόδα του «oshikatsu» στην οποία ποντάρει η Ιαπωνία για την άνοδο της κατανάλωσης
Το φαινόμενο παρακολουθούν πολιτικοί αλλά και η κεντρική τράπεζα στην Ιαπωνία - Έρχεται νέα αύξηση των μισθών στην Ιαπωνία

Ο Μασκ εξαγοράζει... ψηφοφόρους - 82 εκατ. για να ελέγξει ανώτατο δικαστήριο πολιτείας
Γιατί μια νίκη του πρώην γενικού εισαγγελέα Σίμελ επί της Δημοκρατικής Κρόφορντ θα ήταν όφελος για την πολιτική στρατηγική του Μασκ

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024