![Τεχνητή Νοημοσύνη: Η γνώμη των εργαζόμενων για τις επιπτώσεις της στην δουλειά [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/ot_TN_AI.png)
Καθώς οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGP συγκεντρώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, έχουν εισέλθει και στον χώρο εργασίας, σκορπίζοντας ενθουσιασμό αλλά και ανησυχία.
Οι εργαζόμενοι εμφανίζονται σε μεγάλο βαθμό θετικοί για την τεχνητή νοημοσύνη, τονίζοντας τις θετικές επιπτώσεις της περισσότερο από τις αρνητικές, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της PwC.
Μεγάλη Παραίτηση: 1 στους 4 εργαζόμενους πιθανό να αλλάξει δουλειά μέσα σε 12 μήνες
Τι πιστεύουν οι εργαζόμενοι
Περισσότεροι από τους μισούς εργαζομένους αναφέρθηκαν σε τουλάχιστον ένα θετικό αντίκτυπο σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη στην καριέρα τους— θα αυξήσει την παραγωγικότητα, θα δημιουργήσει ευκαιρίες για να μάθουν νέες δεξιότητες ή θα δημιουργήσει ευκαιρίες εργασίας—ενώ λίγο περισσότεροι από το ένα τρίτο επισήμαναν τουλάχιστον ένα αρνητικό αντίκτυπο.
Όσοι έχουν εξειδικευμένη εκπαίδευση είναι πιο πιθανό να δουν την τεχνητή νοημοσύνη να επηρεάζει την καριέρα τους – τόσο με θετικούς όσο και με αρνητικούς τρόπους. Ωστόσο, όσοι δεν έχουν εξειδικευμένη εκπαίδευση είναι λιγότερο πιθανό να προβλέψουν τον αντίκτυπο της τεχνολογίας και είναι πιο πιθανό να συγκαταλέγονται στο 22% των παγκόσμιων ερωτηθέντων που λένε ότι δεν πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τη δουλειά τους.
Αυτό το εύρημα αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη απόδειξη της ανάγκης να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη των ανθρώπινων δεξιοτήτων σε ολόκληρο το εργατικό δυναμικό, αλλά ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους των οποίων οι εργασίες δεν απαιτούν εξειδικευμένες δεξιότητες. Οι ανθρώπινες δεξιότητες δεν μπορούν να αντικατασταθούν από έναν αλγόριθμο και εξοπλίζουν τους ανθρώπους με εφόδια ώστε να προσαρμοστούν σε κάθε νέα τεχνολογία που εμφανίζεται.
Τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες
Οι εργοδότες θα πρέπει να δώσουν στους υπαλλήλους τους την ευκαιρία να πειραματιστούν με την τεχνητή νοημοσύνη υπεύθυνα με τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας γύρω από την πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα και το απόρρητο, την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων και άλλους ευαίσθητους τομείς. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν στην ενίσχυση δεξιοτήτων που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να αναπαράγει, όπως η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία, η συνεργασία και η ηγεσία.


Latest News

Γυναίκες και καριέρα: Ο μακρύς δρόμος της επαγγελματικής ισότητας [γράφημα]
Αν και έχουν γίνει βήματα προς την κατάκτηση της ισότητας, η εξίσωση «γυναίκες και καριέρα» είναι δύσκολη - Oι τελευταίες έρευνες

Δύο φορές πιο σημαντική η υβριδική εργασία από τη γονική άδεια - Τι δείχνει έρευνα
Τα ευρήματα έρευνας της IWC επιβεβαιώνουν ότι η υβριδική εργασία συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση της ισότητας των φύλων

Μπόνους με κριτήριο τις ώρες στο γραφείο υπόσχεται η Deloitte
Πολλές εταιρείες γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές όσον αφορά την παρουσία των στελεχών στο γραφείο - Τι κάνει η Deloitte

Η Ισπανία top προορισμός για ψηφιακούς νομάδες- Πολύ χαμηλά η θέση της Ελλάδας
Οι ψηφιακοί νομάδες προτιμούν τον ηλιόλουστο καιρό και τα φιλόξενα μέρη με πολλούς τουρίστες - Η Ελλάδα «εξαιρείται»...

Σε ποια χώρα οι γυναίκες κατέχουν σχεδόν τις μισές διευθυντικές θέσεις
Από το 2014, οι γυναίκες διευθύντριες στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αυξήσει το ποσοστό τους κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες

Ο κανόνας των... δύο λέξεων για ένα μη τοξικό αφεντικό - Kάντο όπως ο CEO της Siemens
Ο Ρόλαντ Μπους είναι φυσικός και εργάζεται στη Siemens για περισσότερα από 30 χρόνια

Τετραπλασίασαν την περιουσία τους οι Millenials - Γιατί κάποιοι μιλούν για «φανταστικό πλούτο»
Αθροιστικά, οι millennials έχουν περιουσία τώρα περίπου 15,95 τρισεκατομμύρια δολάρια, από 3,94 τρισεκατομμύρια δολάρια πέντε χρόνια νωρίτερα

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες