Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν τον Ιούνιο, με τις startups Nio, Li Auto και XPeng να ανακοινώνουν το Σάββατο τις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους για τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού και το δεύτερο τρίμηνο. Η μετοχή της XPeng εκτοξεύτηκε την Παρασκευή, μετά την κυκλοφορία του SUV της G3 σε πολύ πιο ανταγωνιστική τιμή έναντι του Model Y της Tesla του Ιλον Μασκ.

Η Li Auto έκανε λόγο για ρεκόρ πωλήσεων τον Ιούνιο και το 2ο τρίμηνο, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι παραδόσεις των Nio και XPeng.

«Γκαζώνει» η μετοχή της κινεζικής Xpeng – Το νέο SUV που… στριμώχνει την Tesla

Εν αναμονή της δημοσιοποίησης των δικών τους στοιχείων είναι τόσο ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων BYD όσο και η αμερικανική Tesla που έχει σημαντική παρουσία στην Κίνα και η οποία πρόκειται να ανακοινώσει κι αυτή τις παγκόσμιες πωλήσεις της για το δεύτερο τρίμηνο.

Οι προοπτικές για τις παραδόσεις το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους θα είναι το ζήτημα κλειδί στον κλάδο. Οι αναλυτές αναμένουν νέα και πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα να ενισχύσουν τις πωλήσεις στο δεύτερο εξάμηνο. Η Κίνα παράτεινε, τον Ιούνιο, τη φορολογική ελάφρυνση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων πέραν του 2023.

Ακολουθούν οι πωλήσεις και οι προσδοκίες του Ιουνίου και του δεύτερου τριμήνου για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Li Auto

Η Li Auto ανακοίνωσε ότι οι παραδόσεις Ιουνίου ανήλθαν σε 32.575 οχήματα, ξεπερνώντας τις 30.000 για πρώτη φορά. Η εταιρεία είχε παραδώσει 28.277 οχήματα τον Μάιο και 25.681 τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου ανήλθαν σε 86.533 οχήματα, πολύ πάνω από τις αρχικές προσδοκίες για 76.000-81.000 οχήματα και πολύ αυξημένες από τα 52.584 οχήματα του πρώτου τριμήνου.

Για το τρίτο τρίμηνο, ο κατασκευαστής υβριδικών SUV στοχεύει σε μηνιαίες παραδόσεις για τα L8 και L9 άνω των 10.000 και ελπίζει να φτάσει τις 15.000 μηνιαίες πωλήσεις του L7. Για το 4ο τρίμηνο, η Li στοχεύει σε συνολικές μηνιαίες παραδόσεις 40.000 οχημάτων. Θα κυκλοφορήσει επίσης το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στο τέταρτο τρίμηνο, το minivan Mega.

Η μετοχή της Li Auto σημείωσε άνοδο κατά 2,4% στις χρηματιστηριακές συναλλαγές της Παρασκευής. Στην εβδομάδα που πέρασε η εταιρεία έκανε άλμα 5,7% ενώ μέσα στο 2023 μέχρι στιγμής η άνοδος ανέρχεται σε72%, ξεπερνώντας κατά πολύ τις ανταγωνίστριες startup.

Nio

Η Nio παρέδωσε 10.707 οχήματα τον Ιούνιο, από 6.155 τον Μάιο και 6.658 τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν καθώς αυξήθηκαν και οι παραδόσεις για την έκδοση επόμενης γενιάς του ES6. Ξεκίνησε επίσης τις παραδόσεις τον περασμένο μήνα για το ET5 Touring και το πλήρως ανανεωμένο ES8 SUV.

Η Nio συμμετείχε επίσης στον πόλεμο τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων που ξεκίνησε η Tesla, ωστόσο το έπραξε μετά από πολύ καιρό καθώς επέμενε ότι δεν θα προέβαινε σε μια τέτοια πρακτική. Τελικά στις 12 Ιουνίου, ο κατασκευαστής των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων μείωσε τις τιμές κατά περίπου 4.200 δολάρια.

Η Nio παρέδωσε 23.520 οχήματα το δεύτερο τρίμηνο, στο χαμηλότερο όριο του στόχου της για 23.000 έως 25.000. Στο πρώτο τρίμηνο είχε παραδώσει 31.104 οχήματα.

Στις 12 Ιουνίου, η Nio παρουσίασε νέα μοντέλα που περιλαμβάνουν το ES8, το οποίο άρχισε να παραδίδει την Τετάρτη. Στις 24 Μαΐου, η Nio παρουσίασε το νέο ES6 του ηλεκτρικού SUV της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Τόσο το ES6 όσο και το ES8 είναι πλήρως αναθεωρημένες εκδόσεις δεύτερης γενιάς προηγούμενων μοντέλων.

Η μετοχή της Nio σημείωσε άνοδο 3,2% την Παρασκευή και σε επίπεδο εβδομάδας σχεδόν 15%, ωστόσο παραμένει πολύ κάτω από το υψηλό 52 εβδομάδων.

XPeng

Η Xpeng παρέδωσε 8.620 οχήματα τον Ιούνιο, από 7.506 τον Μάιο και 7.079 τον Απρίλιο. Ήταν η πέμπτη συνεχόμενη άνοδος σε μηνιαία βάση, αν και οι πωλήσεις του Ιουνίου υποχώρησαν κατά 44% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Οι παραδόσεις 23.205 οχημάτων στο δεύτερο τρίμηνο συνιστούν μείωση σχεδόν κατά ένα τρίτο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αλλά ήταν πάνω από τον στόχο της XPeng για 21.000 έως 22.000 οχήματα.

Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων έχει μεγάλες ελπίδες για το crossover G6, το οποίο θα ξεκινήσει τις παραδόσεις αυτόν τον μήνα.

Το G6, που θεωρείται αντίπαλος του Model Y, θα ξεκινά από 209.900 RMB (28.941 δολάρια), σημαντικά χαμηλότερα από την τιμή εκκίνησης του μοντέλου Y περίπου 263.900 RMB στην Κίνα.

Η διοίκηση φέρεται να στοχεύει σε μηνιαίες πωλήσεις 10.000 τέτοιων οχημάτων, καθιστώντας το ως τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας. Το G6, που βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική τεχνολογίας επόμενης γενιάς, είναι το SUV με την πιο ανταγωνιστική τιμή στην Κίνα στην κλίμακα των 250.000 RMB, ισχυρίζεται η XPeng. Οι παραδόσεις του νέου οχήματος ξεκινούν τον Ιούλιο.

Αναλυτές της Deutsche Bank επισημαίνουν ότι η ταλαιπωρημένη startup θα μπορούσε να κάνει την «τελευταία προσπάθειά» της με το G6. Οι μεγάλες περικοπές τιμών της XPeng τον Ιανουάριο δεν βοήθησαν πολύ στο να ανέβουν οι πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο.

Η μετοχή της XPeng εκτινάχθηκε κατά 13,4% την Παρασκευή, και σε επίπεδο εβδομάδας κατά 36%..

BYD

Η BYD πούλησε ρεκόρ 240.220 ηλεκτρικά οχήματα τον Μάιο και 210.295 τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις της BYD τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 14,2% από τον Απρίλιο, οι οποίες με τη σειρά τους είχαν αυξηθεί κατά 1,6% από τον Μάρτιο.

Ο κινεζικός γίγαντας των EV συνεχίζει να λανσάρει φθηνότερες εκδόσεις των ηλεκτρικών του οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Yuan Pro και Song Pro στα τέλη Μαΐου. Άρχισε επίσης να παραδίδει τον φτηνό και μικρό Seagull τον Μάιο.

Η μετοχή της BYD ανέβηκε κατά 2% την Παρασκευή, ανακάμπτοντας από τα επίπεδα των τελευταίων 50 ημερών.

Πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι 500.000 «νέα ενεργειακά οχήματα», ή NEV, πωλήθηκαν στη λιανική αγορά της Κίνας από 1η έως 25 Ιουνίου. Αυτό συνιστά μια αύξηση 15% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του Μαΐου, ανέφερε το CnEVPost.com, επικαλούμενο την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA). Τα NEV περιλαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά-ηλεκτρικά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα