Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.
Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
«Καθαρό μηδέν»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.
Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.
«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.
Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.
Πράσινη μόδα
Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.
Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.
«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.
Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.
Ο ρόλος της μεθανόλης
Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.
Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.
Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς