Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.
Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
«Καθαρό μηδέν»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.
Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.
«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.
Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.
Πράσινη μόδα
Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.
Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.
«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.
Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.
Ο ρόλος της μεθανόλης
Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.
Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.
Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους