Σε ισχύ τίθενται από σήμερα 1η Ιουλίου τα νέα αυξημένα τέλη για τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων. Οι αυξήσεις που αποφάσισε η Τουρκία ανέρχονται σε 8%.
Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου: «Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώνονταν 0,8063 δολάρια ανά καθαρό τόνο για τα ξένα πλοία που περνούσαν από τα Στενά. Έπειτα από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με προεδρική απόφαση αυξήσαμε τα καθαρά τέλη στα 4,08 δολάρια. Από την 1η Ιουλίου το τιμολόγιο θα είναι 4,42 δολάρια ανά τόνο».
«Μπαίνει στις ράγες» η παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου
Εισροή συναλλάγματος
Αυτό σημαίνει ότι ένα πλοίο 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 17.760 δολάρια ΗΠΑ από σήμερα, σε σύγκριση με τον παλαιό τιμοκατάλογο με τον οποίο πλήρωνε 16.393 δολάρια.
Βασικός στόχος, σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, είναι η αύξηση της εισροής συναλλάγματος, καθώς τα συναλλαγματικά αποθέματα της Τουρκίας βρέθηκαν στο ναδίρ μετά τις εκλογές και συγκεκριμένα σε αρνητικά επίπεδα. Η Κεντρική Τράπεζα, όπως και οι ελεγχόμενες από την κυβέρνηση κρατικές τράπεζες προώθησαν στην αγορά όλα τα συναλλαγματικά τους αποθέματα, προκειμένου να συγκρατήσουν υπερτιμημένη με τεχνητά μέσα την τουρκική λίρα για προφανείς προεκλογικούς λόγους.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΕΝΜΑ το περασμένο έτος ανέφερε ότι «η υπέρμετρη αύξηση, που αγγίζει το 400% από τις 07.10.2022 στα τέλη διέλευσης πλοίων από τον Βόσπορο, αυτονόητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα διαχείρισης στα ήδη ναυλωμένα και συμφωνημένα ναύλα αλλά και στα υπό ναύλωση πλοία και ειδικά στα πλοία της shortsea ναυτιλίας, που πραγματοποιούν ιδιαίτερα συχνές διελεύσεις».
Βάσει της Συνθήκης του Μοντρέ του 1936, η Τουρκία χρεώνει τέλη φάρων, διάσωσης και ιατρικής περίθαλψης.
Latest News
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets