Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας Corriere della Sera οι τιμές των πτήσεων εσωτερικού, αλλά και προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες τους πρώτους έξι μήνες του έτους παρουσίασαν αύξηση 47,5% σε σχέση με πέρυσι. Παρόμοια τάση επιβεβαιώνουν και τα πρώτα στοιχεία του Ιουλίου. Αντιθέτως, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, το κόστος των καυσίμων μέσα στο ίδιο εξάμηνο μειώθηκε κατά 22%.
Στις πρώτες τους αντιδράσεις, οι εταιρίες αφήνουν να διαρρεύσει ότι οι αυξήσεις οφείλονται στο ότι αγόρασαν τα καύσιμα πέρυσι (όταν οι τιμές ήταν διπλάσιες) στην μεγάλη ζήτηση εισιτηρίων και στην άνοδο του πληθωρισμού. Η ιταλική κυβέρνηση όμως θέλει να ελέγξει σε βάθος το όλο φαινόμενο.
Ποιες είναι οι πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο για το 2023 [πίνακες]
Παράλληλα, σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία, οι ενώσεις καταναλωτών της χώρας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρουν ότι σε σχέση με την περσινή χρονιά τα δωμάτια κοστίζουν 22% περισσότερο. Η διαφορά είναι ιδιαίτερα αισθητή στις μεγάλες πόλεις, όπως στην Ρώμη, στο Μιλάνο και στην Βενετία. Οι ξενοδόχοι απαντούν ότι οι ανατιμήσεις είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο και ότι οφείλονται στην εκτόξευση του κόστους ζωής.
Από 20 ευρώ ξαπλώστρες και ομπρέλα στις παραλίες
Και στις παραλίες τους Ιταλούς φέτος περιμένουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Για δυο ξαπλώστρες και μια ομπρέλα σε οργανωμένη πλαζ οι τιμές ξεκινούν από τα 20 ευρώ του Μπιμπιόνε (στην περιφέρεια Βένετο) και φτάνουν τα 80 ευρώ στην Γκαλίπολι, από τα πιο γνωστά θέρετρα της Απουλίας στην ευρύτερη περιοχή του Μπάρι. Οι καταναλωτές, όμως, επιμένουν ότι σε υπερπολυτελείς παραλίες, όπως στην Σαρδηνία, η τιμή ξεπερνά τα 100 ευρώ. Οι ιδιοκτήτες των οργανωμένων πλαζ ζητούν μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας, που είναι στο 22%.
Για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις τέλος, υπολογίζεται ότι σε σχέση με το 2019, οι τιμές στις κύριες θαλάσσιες διαδρομές αυξήθηκαν κατά 28%. Μόνη παρηγοριά, ότι σε σύγκριση με πέρυσι -για όποιον προνόησε, όμως, και έκλεισε θέση πριν από αρκετές εβδομάδες- το συνολικό κόστος περιορίσθηκε κατά περίπου ένα τέταρτο της συνολικής τιμής.
Πηγή: DW
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια