
Νέα τροπή παίρνει παίρνει το σίριαλ της μετοχικής σύνθεσης της Eagle Bulk Shipping, με πρωταγωνιστές δυο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Την Παρασκευή η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη ανακοίνωσε ότι απέκτησε το 14,99% των μετοχών της εισηγμένης στο χρηματιστήριο που ελέγχει στόλο με 52 πλοία supramax χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργώντας νέα δεδομένα και στην αντιπαράθεση της Danaos του Γιάννη Κούστα με στόλο 68 containerships, με το διοικητικό συμβούλιο της Eagle Bulk Shipping.
Την συμμετοχή της Castor Maritime, που ελέγχει στόλο 21 πλοίων (19 bulker, δυο containerships), επικαλείται πρόεδρος της Eagle Bulk Paul Leand με επιστολή του στον κ. Κούστα, για να δικαιολογήσει την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας του να υιοθετήσει το μέτρο του «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), για να αποτρέψει την εξαγορά επιπλέον μετοχών της εταιρείας από κάποιο μέτοχο από ένα ποσοστό και πάνω (15%).
Ναυτιλία: Άραβες, Κινέζοι, Τούρκοι και Ινδοί αγοράζουν δεξαμενόπλοια
Σε επιστολή του προς τον κ. Κούστα ο Paul Leand επισημαίνει ότι η Eagle έχει προσελκύσει και άλλο σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. «Είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να εκτιμήσετε ότι οι διασφαλίσεις που εφαρμόσαμε, τώρα λειτουργούν για να προστατεύσουν και τα δικά σας συμφέροντα ως μετόχου της Eagle», καταλήγει η επιστολή του.
To «δηλητηριώδες χάπι»
Το μέτρο «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), συνίσταται σε μία αμυντική μέθοδο αποφυγής εξαγοράς μιας εταιρείας που γίνεται στόχος επιθετικής εξαγοράς από μία άλλη εταιρεία (εξαγοράζουσα εταιρεία) ή επενδυτή. Τα poison pills ονομάζονται και «shareholder rights plans», δηλαδή «σχέδια πρόβλεψης δικαιωμάτων των μετόχων» καθώς ουσιαστικά, η εταιρεία στόχος βάζει σε ισχύ ένα σχέδιο Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) επιτρέποντας μόνο στους παλιούς μετόχους (και όχι στον υποψήφιο επενδυτή) να εξασκήσουν τα δικαιώματά τους και να αποκτήσουν επιπλέον μετοχές, όταν κάπoιος μέτοχος επιδιώξει να αυξήσει την συμμετοχή του πάνω από ένα όριο.

Η Eagle υιοθέτησε το εν λόγω μέτρο μετά την αγορά από την ίδια του 28% των μετοχών της, που κατείχε η Oaktree Capital Management. Μετά την αγορά και την απόσυρση των μετοχών αυτών από το χρηματιστήριο το ποσοστό που είχε πριν η Danaos (11,3%) ανέβηκε στο 16,7%.
Η Eaglke Bulk έλαβε την απόφαση όπως υπεστήριξε για την προστασία όλων των μετόχων.
Ωστόσο η Danaos με επιστολή της προς την Eagle Bulk υποστήριξε ότι απόφαση της «να υιοθετήσει το δηλητηριώδες χάπι χωρίς να ζητήσει την προηγούμενη έγκριση των μετόχων εγείρει το ερώτημα εάν το διοικητικό συμβούλιο ενεργεί πραγματικά προς το συμφέρον των μετόχων».
Επίσης η Danaos, υποστήριξε ότι η αγορά αυτή έγινε σε μια τιμή με premium σχεδόν 35% σε σχέση με τη μέση τιμή των τελευταίων 45 ημερών, της μετοχής της εταιρείας, και επισημαίνει ότι επαναγορά αποτελεί προνομιακή μεταχείριση της Oaktree έναντι άλλων μετόχων, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην Eagle Bulk σε παρόμοια αυξημένη τιμή, ενώ ταυτόχρονα επωμίστηκαν τα βάρη της χρηματοδότησης της επαναγοράς των μετοχών.
Η επιστολή
Ο πρόεδρος της Eagle Bulk Paul Leand με επιστολή του προς τον κ. Κούστα αρχικά εκφράζει την έκπληξη του για το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos προτίμησε να δημοσιεύσει την επιστολή του προς το ΔΣ της Eagle στα ειδησεογραφικά δίκτυα, στην συνέχεια κάνει λόγο για επιστολή που περιέχει «ανακρίβειες», ενώ σημειώνει ότι δεν την έλαβε κανένα μέλος του ΔΣ.
Στη συνέχεια ο Paul Leand προσθέτει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε στην ομόφωνη απόφασή του να αγοράσει τις μετοχές της Oaktree Capital και να υιοθετήσει ένα σχέδιο δικαιωμάτων των μετόχων περιορισμένης διάρκειας ως μέσο για την προώθηση των βέλτιστων συμφερόντων των.
Εάν η Danaos, συνεχίζει, δεν έχει πρόθεση να επιδιώξει τον έλεγχο ή την επιρροή του ελέγχου της Eagle, τότε η έγκριση του σχεδίου δικαιωμάτων δεν θα πρέπει να έχει καμία επίπτωση σε εσάς. Το σχέδιο δικαιωμάτων δεν έχει σκοπό να παρεμποδίσει οποιαδήποτε συναλλαγή που το Διοικητικό Συμβούλιο κρίνει ότι είναι προς το συμφέρον των μετόχων, ούτε εμποδίζει το Διοικητικό Συμβούλιο να εξετάσει οποιαδήποτε πρόταση, αναφέρεται στην επιστολή η οποία καταλήγει με την όλο νόημα επισήμανση ότι μετά την ανακοίνωση της Castor Maritime «μπορείτε να εκτιμήσετε ότι οι διασφαλίσεις που εφαρμόσαμε τώρα λειτουργούν για να προστατεύσουν και τα δικά σας συμφέροντα ως μέτοχος της Eagle».


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν