Νέα τροπή παίρνει παίρνει το σίριαλ της μετοχικής σύνθεσης της Eagle Bulk Shipping, με πρωταγωνιστές δυο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Την Παρασκευή η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη ανακοίνωσε ότι απέκτησε το 14,99% των μετοχών της εισηγμένης στο χρηματιστήριο που ελέγχει στόλο με 52 πλοία supramax χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργώντας νέα δεδομένα και στην αντιπαράθεση της Danaos του Γιάννη Κούστα με στόλο 68 containerships, με το διοικητικό συμβούλιο της Eagle Bulk Shipping.
Την συμμετοχή της Castor Maritime, που ελέγχει στόλο 21 πλοίων (19 bulker, δυο containerships), επικαλείται πρόεδρος της Eagle Bulk Paul Leand με επιστολή του στον κ. Κούστα, για να δικαιολογήσει την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας του να υιοθετήσει το μέτρο του «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), για να αποτρέψει την εξαγορά επιπλέον μετοχών της εταιρείας από κάποιο μέτοχο από ένα ποσοστό και πάνω (15%).
Ναυτιλία: Άραβες, Κινέζοι, Τούρκοι και Ινδοί αγοράζουν δεξαμενόπλοια
Σε επιστολή του προς τον κ. Κούστα ο Paul Leand επισημαίνει ότι η Eagle έχει προσελκύσει και άλλο σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. «Είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να εκτιμήσετε ότι οι διασφαλίσεις που εφαρμόσαμε, τώρα λειτουργούν για να προστατεύσουν και τα δικά σας συμφέροντα ως μετόχου της Eagle», καταλήγει η επιστολή του.
To «δηλητηριώδες χάπι»
Το μέτρο «Poison Pill» (δηλητηριώδες Χάπι), συνίσταται σε μία αμυντική μέθοδο αποφυγής εξαγοράς μιας εταιρείας που γίνεται στόχος επιθετικής εξαγοράς από μία άλλη εταιρεία (εξαγοράζουσα εταιρεία) ή επενδυτή. Τα poison pills ονομάζονται και «shareholder rights plans», δηλαδή «σχέδια πρόβλεψης δικαιωμάτων των μετόχων» καθώς ουσιαστικά, η εταιρεία στόχος βάζει σε ισχύ ένα σχέδιο Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) επιτρέποντας μόνο στους παλιούς μετόχους (και όχι στον υποψήφιο επενδυτή) να εξασκήσουν τα δικαιώματά τους και να αποκτήσουν επιπλέον μετοχές, όταν κάπoιος μέτοχος επιδιώξει να αυξήσει την συμμετοχή του πάνω από ένα όριο.
Η Eagle υιοθέτησε το εν λόγω μέτρο μετά την αγορά από την ίδια του 28% των μετοχών της, που κατείχε η Oaktree Capital Management. Μετά την αγορά και την απόσυρση των μετοχών αυτών από το χρηματιστήριο το ποσοστό που είχε πριν η Danaos (11,3%) ανέβηκε στο 16,7%.
Η Eaglke Bulk έλαβε την απόφαση όπως υπεστήριξε για την προστασία όλων των μετόχων.
Ωστόσο η Danaos με επιστολή της προς την Eagle Bulk υποστήριξε ότι απόφαση της «να υιοθετήσει το δηλητηριώδες χάπι χωρίς να ζητήσει την προηγούμενη έγκριση των μετόχων εγείρει το ερώτημα εάν το διοικητικό συμβούλιο ενεργεί πραγματικά προς το συμφέρον των μετόχων».
Επίσης η Danaos, υποστήριξε ότι η αγορά αυτή έγινε σε μια τιμή με premium σχεδόν 35% σε σχέση με τη μέση τιμή των τελευταίων 45 ημερών, της μετοχής της εταιρείας, και επισημαίνει ότι επαναγορά αποτελεί προνομιακή μεταχείριση της Oaktree έναντι άλλων μετόχων, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να προσφέρουν τις μετοχές τους στην Eagle Bulk σε παρόμοια αυξημένη τιμή, ενώ ταυτόχρονα επωμίστηκαν τα βάρη της χρηματοδότησης της επαναγοράς των μετοχών.
Η επιστολή
Ο πρόεδρος της Eagle Bulk Paul Leand με επιστολή του προς τον κ. Κούστα αρχικά εκφράζει την έκπληξη του για το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos προτίμησε να δημοσιεύσει την επιστολή του προς το ΔΣ της Eagle στα ειδησεογραφικά δίκτυα, στην συνέχεια κάνει λόγο για επιστολή που περιέχει «ανακρίβειες», ενώ σημειώνει ότι δεν την έλαβε κανένα μέλος του ΔΣ.
Στη συνέχεια ο Paul Leand προσθέτει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε στην ομόφωνη απόφασή του να αγοράσει τις μετοχές της Oaktree Capital και να υιοθετήσει ένα σχέδιο δικαιωμάτων των μετόχων περιορισμένης διάρκειας ως μέσο για την προώθηση των βέλτιστων συμφερόντων των.
Εάν η Danaos, συνεχίζει, δεν έχει πρόθεση να επιδιώξει τον έλεγχο ή την επιρροή του ελέγχου της Eagle, τότε η έγκριση του σχεδίου δικαιωμάτων δεν θα πρέπει να έχει καμία επίπτωση σε εσάς. Το σχέδιο δικαιωμάτων δεν έχει σκοπό να παρεμποδίσει οποιαδήποτε συναλλαγή που το Διοικητικό Συμβούλιο κρίνει ότι είναι προς το συμφέρον των μετόχων, ούτε εμποδίζει το Διοικητικό Συμβούλιο να εξετάσει οποιαδήποτε πρόταση, αναφέρεται στην επιστολή η οποία καταλήγει με την όλο νόημα επισήμανση ότι μετά την ανακοίνωση της Castor Maritime «μπορείτε να εκτιμήσετε ότι οι διασφαλίσεις που εφαρμόσαμε τώρα λειτουργούν για να προστατεύσουν και τα δικά σας συμφέροντα ως μέτοχος της Eagle».
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη