![Τουρισμός: Πώς τα reviews επηρεάζουν τα κέρδη των ξενοδοχείων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/hotels.jpeg)
Σημαντικά οφέλη, οικονομικά και φήμης, από τις θετικές αξιολογήσεις (reviews) των επισκεπτών τους μπορούν να έχουν τα ξενοδοχεία. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με τα αρνητικά σχόλια και να αντιμετωπίζουν άμεσα την κριτική αξιολόγηση από τους πελάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Globe One Digital, ενός digital agencies, το 79% των πελατών δίνει στα σχόλια και στις αξιολογήσεις την ίδια σημασία με τις προτάσεις φίλων. Επιπλέον, το 93% των πελατών θα διαβάσει τα σχόλια πριν προχωρήσει σε κράτηση, με το 86% να διστάζει να πραγματοποιήσει αγορά εάν τα σχόλια είναι αρνητικά.
Πού βρίσκεται το No1 ξενοδοχείο στον κόσμο – Ποια είναι τα καλύτερα σε κάθε ήπειρο [γράφημα]
Επίσης, είναι αξιοπρόσεκτο ότι μόλις το 47% των επισκεπτών με θετική εμπειρία θα κάνει μία θετική αξιολόγηση, όταν το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 95% εάν η εμπειρία είναι αρνητική. Παράλληλα, το 52% των πελατών δεν πρόκειται να κάνει κράτηση αν δεν υπάρχουν καθόλου σχόλια!
Τα θετικά σχόλια βοηθούν στην αύξηση των πωλήσεων κατά 18%, κατά μέσο όρο. Τα ξενοδοχεία με υψηλές βαθμολογίες στις αξιολογήσεις είναι περισσότερο κερδοφόρα, έναντι εκείνων με χαμηλές. Κι αυτό γιατί οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε κράτηση σε ένα ξενοδοχείο με υψηλές βαθμολογίες από τους προηγούμενους φιλοξενούμενούς του. Ακόμη, οι υψηλές αξιολογήσεις οδηγούν σε αύξηση της πληρότητας, καθώς και της φήμης ενός ξενοδοχείου, ενώ το εκτινάσσουν υψηλότερα και στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
«Οι αξιολογήσεις και τα σχόλια αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των ιθυνόντων ενός ξενοδοχείου. Το Διαδίκτυο έχει αλλάξει τα δεδομένα στον συγκεκριμένο τομέα. Όπως οι online αρνητικές κριτικές μπορούν να βλάψουν τη φήμη ενός ξενοδοχείου, έτσι και μια σοβαρή θετική κριτική μπορεί να βοηθήσει στο να χτιστεί μια δυνατή και αξιοσέβαστη φήμη. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε και τα δύο σενάρια φέρνοντας κερδοφορία στις τουριστικές επιχειρήσεις», επισημαίνει ο Δημήτρης Παπουτσής, διευθύνων σύμβουλος της Globe One Digital.
Προκειμένου ένα ξενοδοχείο να πετύχει τις καλύτερες δυνατές αξιολογήσεις, θα πρέπει να δώσει έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είναι:
- Να παρέχει κορυφαία εξυπηρέτηση στους πελάτες του.
- Να διατηρεί τις εγκαταστάσεις του καθαρές και καλά συντηρημένες.
- Να προσφέρει υψηλής ποιότητας ανέσεις.
- Να υπάρχει διαφάνεια.
- Να προσφέρει προσωποποιημένη εμπειρία.
- Να ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο.
- Να απαντά σε όλες τις αξιολογήσεις.
- Να ενθαρρύνει τους πελάτες να αφήσουν σχόλια και αξιολογήσεις.
- Και βέβαια, οι εργαζόμενοι να είναι φιλικοί προς τους πελάτες και πάντα χαμογελαστοί.
Σύμφωνα με την Globe One Digital, οι θετικές αξιολογήσεις είναι ένα πρώτο βήμα για την αύξηση των εσόδων, ωστόσο τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αξιοποιήσουν μία σειρά από εργαλεία και μεθόδους, όπως είναι:
- Δυναμικά εργαλεία διαμόρφωσης τιμών, με βάση τη ζήτηση και προσφορά ειδικών τιμών σε όσους επισκέπτες έρχονται ξανά ή στα μέλη ενός προγράμματος πιστότητας, το οποίο είναι καλό να δημιουργήσει το ξενοδοχείο.
- Βελτίωση της online παρουσίας, ώστε το ξενοδοχείο να είναι καταχωρημένο σε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, έχοντας υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, όπως φωτογραφίες, αναλυτικές περιγραφές και θετικές αξιολογήσεις.
- Παροχή προσφορών και εξειδικευμένων πακέτων φιλοξενίας και υπηρεσιών.
- Εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να μπορεί να ενημερώνει για επιπλέον υπηρεσίες ή παροχές που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες, δημιουργώντας έτσι νέες πηγές εσόδων.
- Αξιοποίηση των big data και των analytics, προκειμένου να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις. Η χρήση των δεδομένων από το σύστημα διαχείρισης κρατήσεων (PMS), το Google Analytics και η παρακολούθηση αριθμών, όπως είναι το κόστος για την προσέλκυση μίας κράτησης, το ποσοστό πληρότητας και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν, προκειμένου να γίνουν οι σωστές κινήσεις. Μία έξυπνη χρήση των δεδομένων και των analytics μπορεί να οδηγήσει στον εντοπισμό των τάσεων και των περιοχών όπου μπορούν να αυξηθούν τα έσοδα και η κερδοφορία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τουρισμός: Ποιες χώρες ηγούνται της παγκόσμιας ανάπτυξης – Στην 9η θέση η Ελλάδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/02tourismos10-600x375.jpg)
Ποιες χώρες ηγούνται της παγκόσμιας τουριστικής ανάπτυξης - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Η Ελλάδα πέρασε την Αυστρία αλλά και χώρες όπως η Κίνα , Ιαπωνία και Ταϊλάνδη που προπορευόταν το 2019
![Κρουαζιέρα: Οι εταιρείες αντιδρούν στις «προσφορές» για θέσεις ελλιμενισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/krouaziera-768x461-1-600x360.jpg)
Η κρουαζιέρα αντιδρά στις «προσφορές» για θέσεις ελλιμενισμού
«Η υποβολή προσφορών για τη χρήση θέσεων ελλιμενισμού ενέχει σοβαρό κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού»
![Τουρισμός: Καμπανάκι UNESCO για τον υπερτουρισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/35330490656_56c121e5de_h-600x400.jpg)
Οι πόλεις-καθρέφτες και η «ποιότητα αντί ποσότητας» - Τα νέα μέτρα για τον υπερτουρισμό
Η UNESCO προειδοποιεί ότι αν δεν αντιμετωπιστεί ο μαζικός τουρισμός θα ξεσπάσουν διαμαρτυρίες στην Ευρώπη
![ΕΟΤ: Παραιτήθηκε ο Γ.Γ. του Οργανισμού Δημήτρης Φραγκάκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w02-92926w1592728fragkakiseot-600x338.jpg)
Παραιτήθηκε ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης
Την παραίτησή του από τον ΕΟΤ ανακοίνωσε με επιστολή του ο ΓΓ του ΕΟΤ - «Σήμερα κλείνει ένας μεγάλος κύκλος για εμένα».
![Τουρισμός: Η στεγαστική κρίση, ο υπερτουρισμός και τα διδάγματα της Βαρκελώνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BarcelonaAirbnb3-600x400.jpeg)
Τουρισμός: Η στεγαστική κρίση, ο υπερτουρισμός και τα διδάγματα της Βαρκελώνης
Ο τουρισμός και η δύσκολη εξίσωση μεταξύ της ανάγκης εξεύρεσης λύσης στη στεγαστική κρίση και της διατήρησης της «χρυσής» βιομηχανίας
![Κάρπαθος: Κορυφαίος αυθεντικός ελληνικός προορισμός σύμφωνα με γερμανικά ΜΜΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/karpathos-1024x682-600x400.jpg)
Ποιο ελληνικό νησί θεωρείται κορυφαίος προορισμός για τους Γερμανούς
Εκτός από τη φύση, την τέχνη και τη μουσική, η Κάρπαθος είναι επίσης γνωστή για το windsurfing και το kite surf χάρη στις ιδανικές καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες»
![Κοινωνικός τουρισμός: Από σήμερα οι αιτήσεις για τους συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/diakopes-399x600.jpeg)
Βήμα-βήμα οι αιτήσεις κοινωνικού τουρισμού για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες
Οι δικαιούχοι και τα ποσά
![Airbnb: Νέοι πονοκέφαλοι για τους ιδιοκτήτες – Τα κόλπα των ενοικιαστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/or_airbnb-600x352.png)
Νέοι πονοκέφαλοι για τους ιδιοκτήτες Airbnb - Τα κόλπα των ενοικιαστών
Τα φαινόμενα πληθαίνουν διαρκώς με θύματα ιδιοκτήτες που τρέχουν να βγάλουν άκρη με τις εταιρίες που διαχειρίζονται τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης
![Ποιον ωφελεί τελικά ο (υπερ)τουρισμός;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2024-07-07_12-40-59-b-1-600x375.jpg)
Ποιον ωφελεί τελικά ο (υπερ)τουρισμός;
Ορισμένοι κάτοικοι αντιστέκονται στις υπερβολικές ροές τουριστών - Τι λύσεις υπάρχουν;
![Times: Οι 28 ιδανικοί προορισμοί για διακοπές στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/folegandros_shutterstock_148232216-2048x1356-1-600x397.jpg)
Times: Οι 28 ιδανικοί προορισμοί για διακοπές στην Ελλάδα
Δείτε την ετήσια λίστα με τα 28 ιδανικά μέρη της Ελλάδας για διακοπές που ανακοίνωσαν οι Βρετανικοί Times