
Σημαντικά οφέλη, οικονομικά και φήμης, από τις θετικές αξιολογήσεις (reviews) των επισκεπτών τους μπορούν να έχουν τα ξενοδοχεία. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με τα αρνητικά σχόλια και να αντιμετωπίζουν άμεσα την κριτική αξιολόγηση από τους πελάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Globe One Digital, ενός digital agencies, το 79% των πελατών δίνει στα σχόλια και στις αξιολογήσεις την ίδια σημασία με τις προτάσεις φίλων. Επιπλέον, το 93% των πελατών θα διαβάσει τα σχόλια πριν προχωρήσει σε κράτηση, με το 86% να διστάζει να πραγματοποιήσει αγορά εάν τα σχόλια είναι αρνητικά.
Πού βρίσκεται το No1 ξενοδοχείο στον κόσμο – Ποια είναι τα καλύτερα σε κάθε ήπειρο [γράφημα]
Επίσης, είναι αξιοπρόσεκτο ότι μόλις το 47% των επισκεπτών με θετική εμπειρία θα κάνει μία θετική αξιολόγηση, όταν το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 95% εάν η εμπειρία είναι αρνητική. Παράλληλα, το 52% των πελατών δεν πρόκειται να κάνει κράτηση αν δεν υπάρχουν καθόλου σχόλια!
Τα θετικά σχόλια βοηθούν στην αύξηση των πωλήσεων κατά 18%, κατά μέσο όρο. Τα ξενοδοχεία με υψηλές βαθμολογίες στις αξιολογήσεις είναι περισσότερο κερδοφόρα, έναντι εκείνων με χαμηλές. Κι αυτό γιατί οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε κράτηση σε ένα ξενοδοχείο με υψηλές βαθμολογίες από τους προηγούμενους φιλοξενούμενούς του. Ακόμη, οι υψηλές αξιολογήσεις οδηγούν σε αύξηση της πληρότητας, καθώς και της φήμης ενός ξενοδοχείου, ενώ το εκτινάσσουν υψηλότερα και στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
«Οι αξιολογήσεις και τα σχόλια αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των ιθυνόντων ενός ξενοδοχείου. Το Διαδίκτυο έχει αλλάξει τα δεδομένα στον συγκεκριμένο τομέα. Όπως οι online αρνητικές κριτικές μπορούν να βλάψουν τη φήμη ενός ξενοδοχείου, έτσι και μια σοβαρή θετική κριτική μπορεί να βοηθήσει στο να χτιστεί μια δυνατή και αξιοσέβαστη φήμη. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε και τα δύο σενάρια φέρνοντας κερδοφορία στις τουριστικές επιχειρήσεις», επισημαίνει ο Δημήτρης Παπουτσής, διευθύνων σύμβουλος της Globe One Digital.
Προκειμένου ένα ξενοδοχείο να πετύχει τις καλύτερες δυνατές αξιολογήσεις, θα πρέπει να δώσει έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είναι:
- Να παρέχει κορυφαία εξυπηρέτηση στους πελάτες του.
- Να διατηρεί τις εγκαταστάσεις του καθαρές και καλά συντηρημένες.
- Να προσφέρει υψηλής ποιότητας ανέσεις.
- Να υπάρχει διαφάνεια.
- Να προσφέρει προσωποποιημένη εμπειρία.
- Να ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο.
- Να απαντά σε όλες τις αξιολογήσεις.
- Να ενθαρρύνει τους πελάτες να αφήσουν σχόλια και αξιολογήσεις.
- Και βέβαια, οι εργαζόμενοι να είναι φιλικοί προς τους πελάτες και πάντα χαμογελαστοί.
Σύμφωνα με την Globe One Digital, οι θετικές αξιολογήσεις είναι ένα πρώτο βήμα για την αύξηση των εσόδων, ωστόσο τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αξιοποιήσουν μία σειρά από εργαλεία και μεθόδους, όπως είναι:
- Δυναμικά εργαλεία διαμόρφωσης τιμών, με βάση τη ζήτηση και προσφορά ειδικών τιμών σε όσους επισκέπτες έρχονται ξανά ή στα μέλη ενός προγράμματος πιστότητας, το οποίο είναι καλό να δημιουργήσει το ξενοδοχείο.
- Βελτίωση της online παρουσίας, ώστε το ξενοδοχείο να είναι καταχωρημένο σε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, έχοντας υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, όπως φωτογραφίες, αναλυτικές περιγραφές και θετικές αξιολογήσεις.
- Παροχή προσφορών και εξειδικευμένων πακέτων φιλοξενίας και υπηρεσιών.
- Εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να μπορεί να ενημερώνει για επιπλέον υπηρεσίες ή παροχές που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες, δημιουργώντας έτσι νέες πηγές εσόδων.
- Αξιοποίηση των big data και των analytics, προκειμένου να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις. Η χρήση των δεδομένων από το σύστημα διαχείρισης κρατήσεων (PMS), το Google Analytics και η παρακολούθηση αριθμών, όπως είναι το κόστος για την προσέλκυση μίας κράτησης, το ποσοστό πληρότητας και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν, προκειμένου να γίνουν οι σωστές κινήσεις. Μία έξυπνη χρήση των δεδομένων και των analytics μπορεί να οδηγήσει στον εντοπισμό των τάσεων και των περιοχών όπου μπορούν να αυξηθούν τα έσοδα και η κερδοφορία.


Latest News
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι
![Airbnb: Πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση τον Μάρτιο – Τι δείχνουν τα στοιχεία [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/airbnb-gba8e58468_1280-1-600x500.jpg)
Περισσότερα Airbnb, χαμηλότερη πληρότητα - Οι επιλογές των επισκεπτών [γράφημα]
Η προσφορά και η ζήτηση διαμορφώνουν νέες ισορροπίες στην αγορά Airbnb

Επιστρέφει... δριμύτερο το εισιτήριο στη Βενετία για τους τουρίστες
Πέρσι το μέτρο απέφερε απροσδόκητα έσοδα στη Βενετία ύψους 2,4 εκατ. ευρώ - Φέτος ο δήμος ετοιμάζεται

Αύξηση πάνω από 18% στις κρατήσεις για το Πάσχα - Οι πρωταθλητές και οι χαμένοι
Ο ρόλος του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα, η περίπτωση της Κρήτης και το momentum Σαντορίνης και Μυκόνου - Τι δείχνουν οι κρατήσεις

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα