Ενώ η κατάσταση μόνο ήρεμη δεν μπορεί ακόμα να χαρακτηριστεί στην ευρύτερη περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας, η αρμόδια υπηρεσία για τη χρηματοδότηση, τη συντήρηση και τη λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών Île-de-France Mobilités (IDFM) ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας έναν πρώτο απολογισμό για το κόστος των καταστροφών από τις εκτεταμένες ταραχές των τελευταίων ημερών που ξέσπασαν μετά τη δολοφονία ενός εφήβου αλγερινής καταγωγής από αστυνομικό.
«Τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ είναι η μέχρι στιγμής ζημιά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» εκτίμησε η IDFM, διευκρινίζοντας ότι το κόστος αυτό προκύπτει από τις καταστροφές που προκλήθηκαν σε οχήματα και εξοπλισμό – τις πληροφορίες μετέδωσαν στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις οι εφημερίδες «Le Parisien» και «Le Figaro».
Σχετική ηρεμία στη Γαλλία και προσπάθειες κατευνασμού
Στην πυρά οχήματα και εξοπλισμός
Η αρμόδια για τις μεταφορές περιφερειακή αρχή σε αναφορά της σημειώνει, κατά τις παριζιάνικες εφημερίδες, ότι από τις 27 Ιουνίου που ξέσπασαν οι ταραχές στο προάστιο της Ναντέρ κάηκαν 39 λεωφορεία σε ολόκληρη την περιφέρεια του Παρισιού, 12 εξ αυτών στο χώρο στάθμευσης οχημάτων της δημόσιας εταιρείας RATP στο προάστιο Ομπερβιλιέ και 14 στο αμαξοστάσιο της εταιρείας ProCars στο προάστιο Προβέν. Όλα τα οχήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς από τις φλόγες.
Οι εξοργισμένοι για το θάνατο του ανηλίκου πυρπόλησαν και κατέστρεψαν επίσης ολοσχερώς ένα όχημα τραμ της γραμμής Τ6 στο προάστιο Κλαμάρ, ενώ προξένησαν εκτεταμένες ζημιές στις σιδηροτροχιές της γραμμής Τ10.
🚨NOW🇫🇷 I think the third Tram is on fire because of the rebellion in France.#Nanterre #France #Banlieues #Paris #Fransa #Nahel #nael #Marseille pic.twitter.com/wc510D7KFR
— Eren 𝕮🇹🇷 (@Eren50855570) June 29, 2023
«Ένα λεωφορείο κοστίζει από 300.000 έως και 500.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα που φέρει. Ένα τραμ κοστίζει από 3 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ», εξηγεί η IDFM, διευκρινίζοντας ότι ο συρμός της γραμμής Τ6 που καταστράφηκε ολοσχερώς είναι «ένα μοντέλο με ελαστικά που διαθέτουν μια συγκεκριμένη τεχνολογία η οποία δεν κατασκευάζεται πλέον».
Η IDFM επισημαίνει ότι στο συνολικό κόστος θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι ζημιές που έχουν προκληθεί στις ράγες των γραμμών T5, T9 και T10. «Μερικές φορές ήταν απαραίτητο να ξηλώσουμε τις ράγες από το έδαφος και να τις αντικαταστήσουμε με καινούργιες», αναφέρει χαρακτηριστικά η υπηρεσία.
Η IDFM προσθέτει ότι εκτεταμένες ζημιές έχουν εντοπιστεί σε εξοπλισμό οδικής σήμανσης σε πάμπολλα σημεία της περιφέρειας Île-de-France, ακόμα και σε σημεία της ασφάλτου του οδοστρώματος. «Όλα αυτά αντιστοιχούν σε ένα ορισμένο οικονομικό κόστος», υπογραμμίζει η υπηρεσία, που θα συμπεριλάβει το κόστος αυτό σε μεταγενέστερο απολογισμό της.
Έκκληση για προγραμματισμό μετακινήσεων
Αναφορικά με τον τρόπο χρηματοδότησης της αγοράς νέων οχημάτων και των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών στο συγκοινωνιακό εξοπλισμό της ευρύτερης περιφέρειας του Παρισιού, η IDFM σημειώνει ότι «είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε λεπτομερώς τους όρους πληρωμής και την ακριβή κατανομή των βαρών αποκατάστασης των εκτεταμένων ζημιών στα συγκοινωνιακά δίκτυα της περιοχής».
Ως εκ τούτου, οι συγκοινωνίες που κινούνται στην επιφάνεια του εδάφους στο νομό Île-de-France, τα λεωφορεία και τα τραμ δηλαδή, ολοκλήρωσαν και τη Δευτέρα τη βάρδια τους στις 21:00. «Η διακοπή των δρομολογίων νωρίτερα από το σύνηθες ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να διαφυλαχθεί η ασφάλεια και του προσωπικού των μέσων και των ταξιδιωτών», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η IDFM.
Λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, η περιφερειακή αρχή μεταφορών του Παρισιού απηύθυνε έκκληση στο επιβατικό κοινό να προγραμματίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια και προνοητικότητα τις μετακινήσεις του κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Latest News
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται