Ενώ η κατάσταση μόνο ήρεμη δεν μπορεί ακόμα να χαρακτηριστεί στην ευρύτερη περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας, η αρμόδια υπηρεσία για τη χρηματοδότηση, τη συντήρηση και τη λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών Île-de-France Mobilités (IDFM) ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας έναν πρώτο απολογισμό για το κόστος των καταστροφών από τις εκτεταμένες ταραχές των τελευταίων ημερών που ξέσπασαν μετά τη δολοφονία ενός εφήβου αλγερινής καταγωγής από αστυνομικό.
«Τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ είναι η μέχρι στιγμής ζημιά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» εκτίμησε η IDFM, διευκρινίζοντας ότι το κόστος αυτό προκύπτει από τις καταστροφές που προκλήθηκαν σε οχήματα και εξοπλισμό – τις πληροφορίες μετέδωσαν στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις οι εφημερίδες «Le Parisien» και «Le Figaro».
Σχετική ηρεμία στη Γαλλία και προσπάθειες κατευνασμού
Στην πυρά οχήματα και εξοπλισμός
Η αρμόδια για τις μεταφορές περιφερειακή αρχή σε αναφορά της σημειώνει, κατά τις παριζιάνικες εφημερίδες, ότι από τις 27 Ιουνίου που ξέσπασαν οι ταραχές στο προάστιο της Ναντέρ κάηκαν 39 λεωφορεία σε ολόκληρη την περιφέρεια του Παρισιού, 12 εξ αυτών στο χώρο στάθμευσης οχημάτων της δημόσιας εταιρείας RATP στο προάστιο Ομπερβιλιέ και 14 στο αμαξοστάσιο της εταιρείας ProCars στο προάστιο Προβέν. Όλα τα οχήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς από τις φλόγες.
Οι εξοργισμένοι για το θάνατο του ανηλίκου πυρπόλησαν και κατέστρεψαν επίσης ολοσχερώς ένα όχημα τραμ της γραμμής Τ6 στο προάστιο Κλαμάρ, ενώ προξένησαν εκτεταμένες ζημιές στις σιδηροτροχιές της γραμμής Τ10.
🚨NOW🇫🇷 I think the third Tram is on fire because of the rebellion in France.#Nanterre #France #Banlieues #Paris #Fransa #Nahel #nael #Marseille pic.twitter.com/wc510D7KFR
— Eren 𝕮🇹🇷 (@Eren50855570) June 29, 2023
«Ένα λεωφορείο κοστίζει από 300.000 έως και 500.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα που φέρει. Ένα τραμ κοστίζει από 3 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ», εξηγεί η IDFM, διευκρινίζοντας ότι ο συρμός της γραμμής Τ6 που καταστράφηκε ολοσχερώς είναι «ένα μοντέλο με ελαστικά που διαθέτουν μια συγκεκριμένη τεχνολογία η οποία δεν κατασκευάζεται πλέον».
Η IDFM επισημαίνει ότι στο συνολικό κόστος θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι ζημιές που έχουν προκληθεί στις ράγες των γραμμών T5, T9 και T10. «Μερικές φορές ήταν απαραίτητο να ξηλώσουμε τις ράγες από το έδαφος και να τις αντικαταστήσουμε με καινούργιες», αναφέρει χαρακτηριστικά η υπηρεσία.
Η IDFM προσθέτει ότι εκτεταμένες ζημιές έχουν εντοπιστεί σε εξοπλισμό οδικής σήμανσης σε πάμπολλα σημεία της περιφέρειας Île-de-France, ακόμα και σε σημεία της ασφάλτου του οδοστρώματος. «Όλα αυτά αντιστοιχούν σε ένα ορισμένο οικονομικό κόστος», υπογραμμίζει η υπηρεσία, που θα συμπεριλάβει το κόστος αυτό σε μεταγενέστερο απολογισμό της.
Έκκληση για προγραμματισμό μετακινήσεων
Αναφορικά με τον τρόπο χρηματοδότησης της αγοράς νέων οχημάτων και των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών στο συγκοινωνιακό εξοπλισμό της ευρύτερης περιφέρειας του Παρισιού, η IDFM σημειώνει ότι «είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε λεπτομερώς τους όρους πληρωμής και την ακριβή κατανομή των βαρών αποκατάστασης των εκτεταμένων ζημιών στα συγκοινωνιακά δίκτυα της περιοχής».
Ως εκ τούτου, οι συγκοινωνίες που κινούνται στην επιφάνεια του εδάφους στο νομό Île-de-France, τα λεωφορεία και τα τραμ δηλαδή, ολοκλήρωσαν και τη Δευτέρα τη βάρδια τους στις 21:00. «Η διακοπή των δρομολογίων νωρίτερα από το σύνηθες ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να διαφυλαχθεί η ασφάλεια και του προσωπικού των μέσων και των ταξιδιωτών», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η IDFM.
Λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, η περιφερειακή αρχή μεταφορών του Παρισιού απηύθυνε έκκληση στο επιβατικό κοινό να προγραμματίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια και προνοητικότητα τις μετακινήσεις του κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο