Παραδόσεις ρεκόρ στην κινεζική αγορά πέτυχαν για τα ηλεκτρικά οχήματά τους τόσο η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla όσο και ο βασικός εγχώριος ανταγωνιστής της, BYD, κατά το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA). Αυτή η εικόνα της αγοράς αντανακλά την ένταση του ανταγωνισμού των εταιρειών για τα μερίδια του κλάδου.

Η Tesla πούλησε 93.680 ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα τον Ιούνιο, αυξημένα κατά 18,72% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη παρέδωσε 78.906 κινεζικής κατασκευής οχήματα Model 3 και Model Y, μετά την ολοκλήρωση της πολιτικής των lockdown για την covid-19 στην μεγάλη κινεζική αυτή πόλη.

EV: Η εταιρεία Nikola ετοιμάζεται για σύγκρουση με τον ιδρυτή της

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 247.217 αυτοκίνητα συνολικά στη χώρα κατά το δίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, τα περισσότερα από τότε που ξεκίνησε να παραδίδει οχήματα από τη Σαγκάη στις αρχές του 2020, όπως έδειξαν επίσης τα στοιχεία. Η Tesla ανέφερε παραδόσεις ρεκόρ 466.140 οχημάτων της παγκοσμίως κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Η κινεζική ανταγωνίστρια BYD, με τις σειρές αυτοκινήτων της Dynasty and Ocean, ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, είδε τις πωλήσεις της τον Ιούνιο να αυξάνονται κατά 88,16% σε ετήσια βάση και να ανέρχονται σε 251.685 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.

Αυτή ήταν επίσης η πρώτη φορά που οι μηνιαίες πωλήσεις της BYD ξεπέρασαν τα 250.000 οχήματα και σήμαινε ότι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η BYD παρέδωσε 700.244 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η CPCA εκτίμησε τις συνολικές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων νέας ενέργειας – τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και με στις διεθνείς αγορές μέσω εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών – σε 740.000 μονάδες τον Ιούνιο, αριθμός αυξημένος κατά 30% από πέρυσι.

Μπροστά από τον ανταγωνισμό

Η άνοδος των πωλήσεων των εταιρειών δείχνει πώς καταφέρνουν μέχρι στιγμής να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό τους, ακόμη και όταν οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επιβραδυνθεί στην Κίνα εν μέσω οικονομικών προβλημάτων.

Η Tesla μείωσε τις τιμές για τα δύο παλιά μοντέλα της στην αρχή του έτους για να ενισχύσει τις πωλήσεις και ξεκίνησε έναν πόλεμο τιμών, ωθώντας τους ανταγωνιστές – συμπεριλαμβανομένης της BYD – να προσφέρουν εκπτώσεις ή νέα μοντέλα σε χαμηλότερη τιμή.

Ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λαμβάνει επίσης πρόσθετη υποστήριξη από την κινεζική κυβέρνηση, η οποία θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις για να στηρίξει μια ασθμαίνουσα οικονομική ανάκαμψη.

Τον Ιούνιο, το Πεκίνο ανακοίνωσε φορολογικές ελαφρύνσεις ύψους 520 δισεκατομμυρίων γουάν (71,67 δισεκατομμύρια δολάρια) σε οχήματα νέας ενέργειας έως το τέλος του 2027. Τα ανώτατα όρια της φορολογικής απαλλαγής, ωστόσο, μπορεί να βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων φθηνότερων μοντέλων που παράγονται κυρίως από εγχώριες εταιρείες και όχι οχήματα υψηλής ποιότητας από ξένους κατασκευαστές, είπαν οι αναλυτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα