
Παραδόσεις ρεκόρ στην κινεζική αγορά πέτυχαν για τα ηλεκτρικά οχήματά τους τόσο η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla όσο και ο βασικός εγχώριος ανταγωνιστής της, BYD, κατά το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA). Αυτή η εικόνα της αγοράς αντανακλά την ένταση του ανταγωνισμού των εταιρειών για τα μερίδια του κλάδου.
Η Tesla πούλησε 93.680 ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα τον Ιούνιο, αυξημένα κατά 18,72% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη παρέδωσε 78.906 κινεζικής κατασκευής οχήματα Model 3 και Model Y, μετά την ολοκλήρωση της πολιτικής των lockdown για την covid-19 στην μεγάλη κινεζική αυτή πόλη.
EV: Η εταιρεία Nikola ετοιμάζεται για σύγκρουση με τον ιδρυτή της
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 247.217 αυτοκίνητα συνολικά στη χώρα κατά το δίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, τα περισσότερα από τότε που ξεκίνησε να παραδίδει οχήματα από τη Σαγκάη στις αρχές του 2020, όπως έδειξαν επίσης τα στοιχεία. Η Tesla ανέφερε παραδόσεις ρεκόρ 466.140 οχημάτων της παγκοσμίως κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Η κινεζική ανταγωνίστρια BYD, με τις σειρές αυτοκινήτων της Dynasty and Ocean, ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, είδε τις πωλήσεις της τον Ιούνιο να αυξάνονται κατά 88,16% σε ετήσια βάση και να ανέρχονται σε 251.685 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Αυτή ήταν επίσης η πρώτη φορά που οι μηνιαίες πωλήσεις της BYD ξεπέρασαν τα 250.000 οχήματα και σήμαινε ότι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η BYD παρέδωσε 700.244 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η CPCA εκτίμησε τις συνολικές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων νέας ενέργειας – τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και με στις διεθνείς αγορές μέσω εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών – σε 740.000 μονάδες τον Ιούνιο, αριθμός αυξημένος κατά 30% από πέρυσι.
Μπροστά από τον ανταγωνισμό
Η άνοδος των πωλήσεων των εταιρειών δείχνει πώς καταφέρνουν μέχρι στιγμής να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό τους, ακόμη και όταν οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επιβραδυνθεί στην Κίνα εν μέσω οικονομικών προβλημάτων.
Η Tesla μείωσε τις τιμές για τα δύο παλιά μοντέλα της στην αρχή του έτους για να ενισχύσει τις πωλήσεις και ξεκίνησε έναν πόλεμο τιμών, ωθώντας τους ανταγωνιστές – συμπεριλαμβανομένης της BYD – να προσφέρουν εκπτώσεις ή νέα μοντέλα σε χαμηλότερη τιμή.
Ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λαμβάνει επίσης πρόσθετη υποστήριξη από την κινεζική κυβέρνηση, η οποία θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις για να στηρίξει μια ασθμαίνουσα οικονομική ανάκαμψη.
Τον Ιούνιο, το Πεκίνο ανακοίνωσε φορολογικές ελαφρύνσεις ύψους 520 δισεκατομμυρίων γουάν (71,67 δισεκατομμύρια δολάρια) σε οχήματα νέας ενέργειας έως το τέλος του 2027. Τα ανώτατα όρια της φορολογικής απαλλαγής, ωστόσο, μπορεί να βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων φθηνότερων μοντέλων που παράγονται κυρίως από εγχώριες εταιρείες και όχι οχήματα υψηλής ποιότητας από ξένους κατασκευαστές, είπαν οι αναλυτές.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων