
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικά προς και εντός της Ευρώπης φέτος λογικά θα αποφύγουν τα επίπεδα ταλαιπωρίας που αντιμετώπισαν το περσινό καλοκαίρι του χάους στα αεροδρόμια, αλλά οι υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων φαίνεται ότι ήρθαν για να… μείνουν.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα το περασμένο καλοκαίρι καθώς έκανε προσπάθειες να προσαρμοστεί στις συνθήκες που προέκυψαν μετά τα ξαφνικά lockdown – και τις επακόλουθες απολύσεις – λόγω της Covid-19. Ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες περιόρισαν τις πωλήσεις εισιτηρίων, ακύρωσαν πτήσεις και προσάρμοσαν τα δρομολόγιά τους, καθώς οι αρχές των αεροδρομίων επέβαλαν ανώτατα όρια επιβατικής κίνησης.
Αεροπορικά ταξίδια: Εκτόξευση της ζήτησης business class εισιτηρίων
Αλλά οι ειδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI).
Το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης σε όγκο επιβατών, δήλωσε ότι είναι «καλά προετοιμασμένο να εξυπηρετήσει τη ζήτηση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής» φέτος. Ενώ το αεροδρόμιο Gatwick, το δεύτερο μεγαλύτερο του Ηνωμένου Βασιλείου, σε δηλώσεις εκπροσώπου του στο CNBC, σημείωσε ότι «δεν αναμένει τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισαν τα αεροδρόμια το περασμένο καλοκαίρι».
«Τα αεροδρόμια έχουν καταβάλει ασυνήθιστες προσπάθειες φέτος για να συντονίσουν και να σχεδιάσουν όλες τις πολλές διαφορετικές λειτουργίες που υπάρχουν σε ένα αεροδρόμιο – για να κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να ελαχιστοποιήσουν οποιαδήποτε αναστάτωση για τους επιβάτες», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος του ΑCI.
Η συνολική ευρωπαϊκή αεροπορική επιβατική κίνηση είναι επί του παρόντος κατά 7,6% χαμηλότερη από τα επίπεδα προ της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, αν και πέντε ευρωπαϊκές αγορές — Τουρκία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα και Αλβανία — έχουν ανακάμψει πλήρως στα μεγέθη κυκλοφορίας του 2019.
Υψηλά επίπεδα κίνησης
Εκρπόσωπος του οργανισμού ασφάλειας αεροναυτιλίας Eurocontrol δήλωσε στο CNBC ότι οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται για υψηλά επίπεδα κίνησης αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας ότι οι καθημερινές πτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου βρίσκονται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας.
Οι δημοφιλείς προορισμοί, ωστόσο, «είναι πάντα επιρρεπείς σε απρόβλεπτες διαταραχές», πρόσθεσε, μεταξύ άλλων από τις καιρικές συνθήκες και τη βιομηχανική δραστηριότητα, που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας.
Στα… ουράνια οι τιμές
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια φαίνεται να αψηφά τις πληθωριστικές πιέσεις, με τους συνολικούς επιβάτες να αυξάνονται κατά 16,2% από έτος σε έτος τον Μάιο, σύμφωνα με την ACI. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πτήσεων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη μετά την πανδημία, πολύ πέρα από τον ρυθμό πληθωρισμού στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαϊκοί ναύλοι αυξήθηκαν κατά 36% τον Μάιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία το ACI, ενώ ο πληθωρισμός της ευρωζώνης ήταν στο 6,1% για την ίδια περίοδο.
«Πιστεύω ότι οι ναύλοι πρέπει να είναι μόνιμα υψηλότεροι από ό,τι ήταν το 2019», δήλωσε στο CNBC τη Δευτέρα ο Alexander Irving, Ευρωπαίος αναλυτής μεταφορών στην AB Bernstein.
«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν για περισσότερες από τις εκπομπές άνθρακα… συν το στοιχείο του πληθωρισμού», είπε, προσθέτοντας ότι οι πιλότοι, τα πληρώματα καμπίνας και το προσωπικό εδάφους απαιτούσαν υψηλότερους μισθούς.
Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων πιθανότατα θα εξυπηρετήσει καλά τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Wizz Air και η Ryanair, είπε ο Irving, καθώς οι πελάτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν, αλλά είναι πιθανό να υποχωρήσουν σε πιο οικονομικές υπηρεσίες.
Ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, δήλωσε πέρυσι ότι η εποχή της πτήσης των 10 ευρώ είχε τελειώσει σε μια συνέντευξη στο BBC.
«Πιστεύουμε ότι τα 40 ευρώ πρέπει να αυξηθούν σε ίσως 50 ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Έτσι, ο μέσος ναύλος των 35 λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αυξηθεί ίσως σε 42 ή 43 λίρες», είπε τον Αύγουστο του 2022.


Latest News

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ

Η Honda «μετακομίζει» στις ΗΠΑ- Σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή απο Καναδά και Μεξικό
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων

Μπαϋρού: Το χρέος και το δημόσιο έλλειμα καθιστούν τη Γαλλία ευάλωτη
Η Γαλλία χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το δημοσιονομικό της έλλειμμα για να αντιμετωπίσει ένα «τσουνάμι αποσταθεροποίησης», λέει ο πρωθυπουργός Μπαϋρού

ΕΕ και ΗΠΑ μιλούσαν επί δυόμιση ώρες για τους δασμούς... χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη

Bank of America: Νέο ρεκόρ από τις συναλλαγές μετοχών – Αύξηση εσόδων από δάνεια
Τα έσοδα της Bank of America από τη διαπραγμάτευση μετοχών αυξήθηκαν κατά 17% στα 2,18 δισ. δολάρια