
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικά προς και εντός της Ευρώπης φέτος λογικά θα αποφύγουν τα επίπεδα ταλαιπωρίας που αντιμετώπισαν το περσινό καλοκαίρι του χάους στα αεροδρόμια, αλλά οι υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων φαίνεται ότι ήρθαν για να… μείνουν.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα το περασμένο καλοκαίρι καθώς έκανε προσπάθειες να προσαρμοστεί στις συνθήκες που προέκυψαν μετά τα ξαφνικά lockdown – και τις επακόλουθες απολύσεις – λόγω της Covid-19. Ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες περιόρισαν τις πωλήσεις εισιτηρίων, ακύρωσαν πτήσεις και προσάρμοσαν τα δρομολόγιά τους, καθώς οι αρχές των αεροδρομίων επέβαλαν ανώτατα όρια επιβατικής κίνησης.
Αεροπορικά ταξίδια: Εκτόξευση της ζήτησης business class εισιτηρίων
Αλλά οι ειδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI).
Το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης σε όγκο επιβατών, δήλωσε ότι είναι «καλά προετοιμασμένο να εξυπηρετήσει τη ζήτηση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής» φέτος. Ενώ το αεροδρόμιο Gatwick, το δεύτερο μεγαλύτερο του Ηνωμένου Βασιλείου, σε δηλώσεις εκπροσώπου του στο CNBC, σημείωσε ότι «δεν αναμένει τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισαν τα αεροδρόμια το περασμένο καλοκαίρι».
«Τα αεροδρόμια έχουν καταβάλει ασυνήθιστες προσπάθειες φέτος για να συντονίσουν και να σχεδιάσουν όλες τις πολλές διαφορετικές λειτουργίες που υπάρχουν σε ένα αεροδρόμιο – για να κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να ελαχιστοποιήσουν οποιαδήποτε αναστάτωση για τους επιβάτες», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος του ΑCI.
Η συνολική ευρωπαϊκή αεροπορική επιβατική κίνηση είναι επί του παρόντος κατά 7,6% χαμηλότερη από τα επίπεδα προ της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, αν και πέντε ευρωπαϊκές αγορές — Τουρκία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα και Αλβανία — έχουν ανακάμψει πλήρως στα μεγέθη κυκλοφορίας του 2019.
Υψηλά επίπεδα κίνησης
Εκρπόσωπος του οργανισμού ασφάλειας αεροναυτιλίας Eurocontrol δήλωσε στο CNBC ότι οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται για υψηλά επίπεδα κίνησης αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας ότι οι καθημερινές πτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου βρίσκονται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας.
Οι δημοφιλείς προορισμοί, ωστόσο, «είναι πάντα επιρρεπείς σε απρόβλεπτες διαταραχές», πρόσθεσε, μεταξύ άλλων από τις καιρικές συνθήκες και τη βιομηχανική δραστηριότητα, που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας.
Στα… ουράνια οι τιμές
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια φαίνεται να αψηφά τις πληθωριστικές πιέσεις, με τους συνολικούς επιβάτες να αυξάνονται κατά 16,2% από έτος σε έτος τον Μάιο, σύμφωνα με την ACI. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πτήσεων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη μετά την πανδημία, πολύ πέρα από τον ρυθμό πληθωρισμού στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαϊκοί ναύλοι αυξήθηκαν κατά 36% τον Μάιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία το ACI, ενώ ο πληθωρισμός της ευρωζώνης ήταν στο 6,1% για την ίδια περίοδο.
«Πιστεύω ότι οι ναύλοι πρέπει να είναι μόνιμα υψηλότεροι από ό,τι ήταν το 2019», δήλωσε στο CNBC τη Δευτέρα ο Alexander Irving, Ευρωπαίος αναλυτής μεταφορών στην AB Bernstein.
«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν για περισσότερες από τις εκπομπές άνθρακα… συν το στοιχείο του πληθωρισμού», είπε, προσθέτοντας ότι οι πιλότοι, τα πληρώματα καμπίνας και το προσωπικό εδάφους απαιτούσαν υψηλότερους μισθούς.
Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων πιθανότατα θα εξυπηρετήσει καλά τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Wizz Air και η Ryanair, είπε ο Irving, καθώς οι πελάτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν, αλλά είναι πιθανό να υποχωρήσουν σε πιο οικονομικές υπηρεσίες.
Ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, δήλωσε πέρυσι ότι η εποχή της πτήσης των 10 ευρώ είχε τελειώσει σε μια συνέντευξη στο BBC.
«Πιστεύουμε ότι τα 40 ευρώ πρέπει να αυξηθούν σε ίσως 50 ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Έτσι, ο μέσος ναύλος των 35 λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αυξηθεί ίσως σε 42 ή 43 λίρες», είπε τον Αύγουστο του 2022.


Latest News

Γιατί προειδοποιεί η επικεφαλής των Βραβείων Νόμπελ
Τα σχόλια της διευθύντριας του Ιδρύματος Νόμπελ έρχονται καθώς ο Τραμπ επιτίθεται σε κορυφαίους ερευνητικούς οργανισμούς

Η τεράστια τρύπα στα οικονομικά του Λος Άντζελες - Έρχονται χιλιάδες απολύσεις
Το Λος Άντζελες αντιμετωπίζει μια τεράστια τρύπα στον προϋπολογισμό μετά από χρόνια κακοδιαχείρισης.

Αμερικανική αντιπροσωπεία στη Γροιλανδία - Έντονες αντιδράσεις στη χώρα
Ο πρωθυπουργός της Γροιλανδίας λέει ότι το ταξίδι είναι «επίδειξη ισχύος» και κατηγορεί τις ΗΠΑ για παρέμβαση στις πολιτικές υποθέσεις της

Καμπανάκι Moody's για το αξιόχρεο των ΗΠΑ
Η Moody's αναμένει ότι η επιβάρυνση του χρέους θα «ανέλθει σε περίπου 130% του ΑΕΠ έως το 2035 από σχεδόν 100% το 2025»

Η Κίνα διαφωνεί με τη συμφωνία για τη Διώρυγα του Παναμά αλλά δεν την μπλοκάρει
Η συμφωνία της BlackRock για τη Διώρυγα του Παναμά, μειώνει το παγκόσμιο δίκτυο λιμένων που ελέγχει η Κίνα

Οι εξελίξεις στην Ουκρανία πλήττουν το ουράνιο - Βουτιά στις τιμές
Οι τιμές του ουρανίου, που παλαιότερα ήταν στο ζενίθ τώρα οδεύουν στο ναδίρ - Πώς θα επηρεάσει η λήξη του πολέμου

Η Hyundai ανακοινώνει επενδύσεις 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ
Η Hyundai προσπαθεί να προσαρμοστεί στους δασμούς Τραμπ μεταφέροντας δραστηριότητες στις ΗΠΑ

Το FBI συγκροτεί ειδική ομάδα για να ερευνήσει τις επιθέσεις εναντίον της Tesla
Λίγες ώρες μετά τις επιθέσεις σε εκθεσιακό χώρο της Tesla στο Τέξας, το FBI ανακοίνωσε ότι δημιουργεί ειδική ομάδα

Το δυσθεώρητο μπόνους στον CEO της Shell και η υποχώρηση από τους πράσινους στόχουςυς εν μέσω περικοπών;
Παρά τα μειωμένα κέρδη και τις περικοπές δαπανών, η Shell δίνει μεγαλύτερο μπόνους στο CEO της, παρά την σφορδή κριτική

Δολάριο: Θα παραμείνει στη θέση του βασιλιά των νομισμάτων;
Πώς χτίστηκε η κυριαρχία του δολαρίου μέσα από θεσμούς, εμπορικές σχέσεις και συμμαχίες