Οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικά προς και εντός της Ευρώπης φέτος λογικά θα αποφύγουν τα επίπεδα ταλαιπωρίας που αντιμετώπισαν το περσινό καλοκαίρι του χάους στα αεροδρόμια, αλλά οι υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων φαίνεται ότι ήρθαν για να… μείνουν.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα το περασμένο καλοκαίρι καθώς έκανε προσπάθειες να προσαρμοστεί στις συνθήκες που προέκυψαν μετά τα ξαφνικά lockdown – και τις επακόλουθες απολύσεις – λόγω της Covid-19. Ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες περιόρισαν τις πωλήσεις εισιτηρίων, ακύρωσαν πτήσεις και προσάρμοσαν τα δρομολόγιά τους, καθώς οι αρχές των αεροδρομίων επέβαλαν ανώτατα όρια επιβατικής κίνησης.
Αεροπορικά ταξίδια: Εκτόξευση της ζήτησης business class εισιτηρίων
Αλλά οι ειδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI).
Το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης σε όγκο επιβατών, δήλωσε ότι είναι «καλά προετοιμασμένο να εξυπηρετήσει τη ζήτηση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής» φέτος. Ενώ το αεροδρόμιο Gatwick, το δεύτερο μεγαλύτερο του Ηνωμένου Βασιλείου, σε δηλώσεις εκπροσώπου του στο CNBC, σημείωσε ότι «δεν αναμένει τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισαν τα αεροδρόμια το περασμένο καλοκαίρι».
«Τα αεροδρόμια έχουν καταβάλει ασυνήθιστες προσπάθειες φέτος για να συντονίσουν και να σχεδιάσουν όλες τις πολλές διαφορετικές λειτουργίες που υπάρχουν σε ένα αεροδρόμιο – για να κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να ελαχιστοποιήσουν οποιαδήποτε αναστάτωση για τους επιβάτες», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος του ΑCI.
Η συνολική ευρωπαϊκή αεροπορική επιβατική κίνηση είναι επί του παρόντος κατά 7,6% χαμηλότερη από τα επίπεδα προ της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, αν και πέντε ευρωπαϊκές αγορές — Τουρκία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα και Αλβανία — έχουν ανακάμψει πλήρως στα μεγέθη κυκλοφορίας του 2019.
Υψηλά επίπεδα κίνησης
Εκρπόσωπος του οργανισμού ασφάλειας αεροναυτιλίας Eurocontrol δήλωσε στο CNBC ότι οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται για υψηλά επίπεδα κίνησης αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας ότι οι καθημερινές πτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου βρίσκονται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας.
Οι δημοφιλείς προορισμοί, ωστόσο, «είναι πάντα επιρρεπείς σε απρόβλεπτες διαταραχές», πρόσθεσε, μεταξύ άλλων από τις καιρικές συνθήκες και τη βιομηχανική δραστηριότητα, που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας.
Στα… ουράνια οι τιμές
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια φαίνεται να αψηφά τις πληθωριστικές πιέσεις, με τους συνολικούς επιβάτες να αυξάνονται κατά 16,2% από έτος σε έτος τον Μάιο, σύμφωνα με την ACI. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πτήσεων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη μετά την πανδημία, πολύ πέρα από τον ρυθμό πληθωρισμού στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαϊκοί ναύλοι αυξήθηκαν κατά 36% τον Μάιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία το ACI, ενώ ο πληθωρισμός της ευρωζώνης ήταν στο 6,1% για την ίδια περίοδο.
«Πιστεύω ότι οι ναύλοι πρέπει να είναι μόνιμα υψηλότεροι από ό,τι ήταν το 2019», δήλωσε στο CNBC τη Δευτέρα ο Alexander Irving, Ευρωπαίος αναλυτής μεταφορών στην AB Bernstein.
«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν για περισσότερες από τις εκπομπές άνθρακα… συν το στοιχείο του πληθωρισμού», είπε, προσθέτοντας ότι οι πιλότοι, τα πληρώματα καμπίνας και το προσωπικό εδάφους απαιτούσαν υψηλότερους μισθούς.
Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων πιθανότατα θα εξυπηρετήσει καλά τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Wizz Air και η Ryanair, είπε ο Irving, καθώς οι πελάτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν, αλλά είναι πιθανό να υποχωρήσουν σε πιο οικονομικές υπηρεσίες.
Ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, δήλωσε πέρυσι ότι η εποχή της πτήσης των 10 ευρώ είχε τελειώσει σε μια συνέντευξη στο BBC.
«Πιστεύουμε ότι τα 40 ευρώ πρέπει να αυξηθούν σε ίσως 50 ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Έτσι, ο μέσος ναύλος των 35 λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αυξηθεί ίσως σε 42 ή 43 λίρες», είπε τον Αύγουστο του 2022.
Latest News
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ