![Ναυτιλία: Απουσία σύμπνοιας για την πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/nautilia-768x348-1.jpg)
Ο κίνδυνος να έρθει η ναυτιλία αντιμέτωπη με μία πανσπερμία περιβαλλοντικών κανονισμών και να κινείται προς την πράσινη μετάβαση με πολλές και διαφορετικές ταχύτητες, είναι υπαρκτός εάν δεν βγει «λευκός καπνός» από την σύνοδο που ολοκληρώνεται την Παρασκευή της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που πραγματοποιείται στο Λονδίνο.
Έλλειμμα 90.000 αξιωματικών αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία
Από τα όσα έχουν καταγράψει οι παρατηρητές των συζητήσεων, τις δυο προηγούμενες ημέρες από την Δευτέρα που ξεκίνησε η σύνοδος θεωρείται πολύ δύσκολο για κάποια οριστική απόφαση ωστόσο δεν αποκλείεται τελικά κάτω από τις πιέσεις που δέχεται ο ΙΜΟ να υπάρξει μια κοινή απόφαση για μηδενικές εκπομπές CO2 μέχρι το 2050 η «γύρω» από το 2050. Επίσης συμφωνία μπορεί να υπάρξει και για την υιοθέτηση ενός προτύπου καυσίμου.
Όμως καταγράφονται αγεφύρωτες προς το παρόν διαφορές όσον φορά τα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα που θα ληφθούν για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Οι διαφορές αφορούν στο εάν θα πρέπει να επιβληθεί ένα τέλος, εισφορά (levy), στο καύσιμο ή τις εκπομπές CO2 και πόσο θα είναι το ύψος αυτού. Να σημειωθεί εδώ ότι ένα τόνος πετρελαίου εκπέμπει τρεις τόνους CO2. Επομένως μία εισφορά 50 δολάρια στο τόνο στο πετρέλαιο μπορεί να σημαίνει 150 δολάρια τον τόνο CO2.
Αντιδρούν οι κυβερνήσεις
Πολλές χώρες της όπως η Κίνα, η Σαουδική Αραβία, η Βραζιλία και η Παραγουάη, μεταξύ άλλων, εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την καθολική εισφορά για τα αέρια του θερμοκηπίου, υποδηλώνοντας ότι θα είναι επιζήμια για τις οικονομίες τους λόγω της απόστασής τους από τις κύριες εμπορικές οδούς.
Στο μεταξύ εν μέσω αυτών των συζητήσεων και διαφωνιών οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που έχουν το «προνόμιο» να δρομολογούν τα πλοία τους σε συγκεκριμένα δρομολόγια που πιάνουν τακτικά συγκεκριμένα λιμάνια, ετοιμάζονται να προχωρήσουν δημιουργώντας «πράσινους διαδρόμους» και υλοποιώντας επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα τόσο σε πλοία όσο και στη στεριά.
Χαρακτηριστικά η Maersk ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει εννέα συμφωνίες με στρατηγικούς εταίρους που εργάζονται για την προμήθεια του πράσινου καυσίμου που απαιτείται για τα 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεθανόλη.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η tramp ναυτιλία (που δεν τηρεί καθορισμένο δρομολόγιο) θα πρέπει προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αποτελεσματικά να βρίσκει καύσιμα σε κάθε λιμάνι σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν εξασφαλίζεται μέχρι τώρα.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% της παγκόσμιας ναυτιλίας πάει ένα βήμα πιο μπροστά από τις διαφωνίες και δηλώνει στον ΙΜΟ, ότι οι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν σε ένα παγκόσμιο ταμείο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο, αν δομηθεί σωστά, θα μειώσει το χάσμα κόστους μεταξύ του συμβατικού μαζούτ και των πολύ πιο ακριβών καυσίμων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς αυτά αρχίζουν να διατίθενται. Επίσης ο μηχανισμός «Fund and Reward» του ICS είναι ένα δίκαιο μέτρο που θα διασφαλίσει ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μερικά από τα δισεκατομμύρια δολάρια που θα δημιουργούνται κάθε χρόνο, από τις συνεισφορές των πλοιοκτητών, για τη δημιουργία των υποδομών του μέλλοντος, δίνοντας παράλληλα κίνητρα στους πρώτους που θα αναλάβουν δράση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία