Οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τα ταξιδιωτικά τους έξοδα λόγω ανησυχιών για το κόστος ενώ μειώνεται και η πρόθεση για ταξίδια.
Πάντως η Ελλάδα παραμένει τέταρτος προορισμός σε προτίμηση, ενώ για πρώτη φορά η προτίμηση για διαμονή σε ξενοδοχείο πέφτει κάτω από το όριο του 50% (σήμερα 49%) και το ενδιαφέρον για βραχυχρόνιες μισθώσεις ανέβηκε στο 17%.
Kίνα: Το Dragon Boat Festival… βούλιαξε πιο κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της κυλιόμενης έρευνας της European Travel Commision (ETC) που υλοποιεί για λογαριασμό της η Mindhaus του V+O Group.
Η πρόθεση για ταξίδια
Η πρόθεση για ταξίδια στην Ευρώπη σημείωσε πτώση 4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παραμένει ισχυρή. Επίσης περισσότεροι ευρωπαίοι επιλέγουν ταξίδια εκτός εποχής και πιο προσιτούς προορισμούς. Περισσότεροι τουρίστες (+5% σε σχέση με το 2022) επιλέγουν να ταξιδέψουν κατά τους μήνες “εκτός αιχμής” Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Ψαλίδι στις δαπάνες
Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους όσο θα παραμένουν στο προορισμό για να ανταποκριθούν στον προϋπολογισμό τους: 17% θα μειώσουν τα έξοδα για ψώνια, 15% θα αναζητήσουν φθηνότερα εστιατόρια και 15% θα επιλέξουν λιγότερο ακριβά καταλύματα. Σκοπεύουν όμως να απολαύσουν διακοπές παρόμοιας διάρκειας με πέρυσι, ενώ το ποσοστό των ταξιδιωτών που θα δαπανήσουν πάνω από 1.500 ευρώ αυξάνεται κατά 8%, ίσως λόγω της ραγδαίας αύξησης του κόστους ταξιδιού.
Το 39% των Ευρωπαίων με προγραμματισμένο προϋπολογισμό έως 1.000 ευρώ ανησυχούν για την οικονομική κατάσταση, σε σύγκριση με το 22% των Ευρωπαίων με προϋπολογισμό άνω των 2.000 ευρώ (high spenders).
Οι Ευρωπαίοι με δαπάνες κάτω των 1.000 ευρώ
Οι Ευρωπαίοι που σχεδιάζουν να δαπανήσουν έως 1.000 ευρώ έναντι όσων σχεδιάζουν διακοπές με προϋπολογισμό 2000 και πάνω (high spending), είναι πιο πιθανό να:
-Ταξιδεύουν εκτός εποχής (31% έναντι 24% των “high spenders“).
-Να επισκεφθούν προορισμούς που θεωρούνται φθηνότεροι (29% έναντι 21% των “high spenders“).
-Να ταξιδεύουν µε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους(23% έναντι 16% των “high spenders“).
Πολλαπλά ταξίδια
Πάντως παρά την αύξηση του κόστους ζωής, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προγραμματίζουν πολλαπλά ταξίδια, με το 33% να σκοπεύει να ταξιδέψει δύο φορές και το 26% τουλάχιστον τρεις φορές αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Ένα άλλο 30% των ερωτηθέντων σκέφτεται να κάνει μόνο ένα ταξίδι (4% λιγότερο από πέρυσι). Όσον αφορά τη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (τέσσερις-έξι διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει επτά-εννέα διανυκτερεύσεις.
Οι πιο διστακτικοί
Να σημειωθεί ότι α αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός στο 69%. Οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί ξεχωρίζουν ως οι πιο διστακτικοί παραθεριστές, με το 45%, το 56% και το 62% των ερωτηθέντων αντίστοιχα να έχουν ταξιδιωτικά σχέδια για τους επόμενους μήνες. Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.
Η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων, με το 59% να σχεδιάζει να ξεκινήσει διακοπές εντός της περιοχής, ενώ το 12% σκοπεύει να κάνει ένα ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση κατά 3% από το 2022).
Η Ελλάδα
Η Ισπανία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 7,6% να σχεδιάζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7,2%) η οποία όμως στην προηγούμενη μέτρηση του Απριλίου ήταν στην πρώτη θέση με 8,2%. Η Ιταλία (7%) παραμένει τρίτη, και η Ελλάδα (5,4%) εξακολουθεί να είναι σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση στην τέταρτη θέση και την Κροατία (4,6%) να ανεβαίνει στην Πέμπτη θέση υπερκεράζοντας τη Γερμανία. Παρόλα αυτά, οι μεσογειακοί προορισμοί σημείωσαν πτώση 10% στους επισκέπτες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν εκεί σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχική Δημοκρατία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση της δημοτικότητάς τους. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στο ότι οι κάποιοι ταξιδιώτες αναζητούν λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και ηπιότερες θερμοκρασίες.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts