Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Le Figaro» ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis Κάρλος Ταβάρες αποκάλυψε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί γαλλικού εδάφους δεν είναι συμφέρουσα. «Αμφιβάλλω πολύ αν θα μπορέσουμε να παράγουμε με αποδοτικό τρόπο μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πατρίδα μας», είχε πει ο Ταβάρες.
Ήταν μια δήλωση του πορτογαλικής καταγωγής (αλλά πολιτογραφημένου Γάλλου, έχει εξάλλου Γαλλίδα μητέρα) μάνατζερ που ουδόλως ευχαρίστησε τον Μπρουνό Λεμέρ. Καλεσμένος την Τετάρτη στο κανάλι BFMTV ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της κυβέρνησης Μπορν εξέφρασε την «έντονη διαφωνία» του με τον Ταβάρες και υπερασπίστηκε την ελκυστικότητα της Γαλλίας.
«Όταν βλέπουμε τον ρυθμό με τον οποίο επιταχύνεται η κλιματική αλλαγή, η προσήκουσα οικονομική στρατηγική είναι να κάνουμε μια πλήρη και δίχως αμφιταλαντεύσεις στροφή προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Κάρλος Ταβάρες είναι ένας άνθρωπος των προκλήσεων. Του ζητώ λοιπόν να μη μείνει αδιάφορος απέναντι στη μεγάλη αυτή πρόκληση, να κατασκευάζει δηλαδή μικρά και προσιτά σε όλους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το e-208, στη Γαλλία», τόνισε ο Λεμέρ.
Μπρουνό Λε Μερ: «Όχι δημοσιονομικούς κανόνες με αυτόματο κόφτη χρέους»
Το παράδειγμα της Renault
«Τουλάχιστον ένα μέρος της παραγωγής θα μπορούσε να επαναπατριστεί στη Γαλλία», πρόσθεσε ο γάλλος υπουργός, απευθυνόμενος ταυτόχρονα και στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες αλλά και στον οικονομικό πατριωτισμό του Κάρλος Ταβάρες. Ο Λεμέρ ζήτησε ουσιαστικά από τον μάνατζερ της Stellantis (δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της γαλλικής PSA Peugeot-Citroen με την ιταλική Fiat-Chrysler) να μεταφέρει το σύνολο ή έστω μέρος της παραγωγής του ευπώλητου Peugeot e-208 στη Γαλλία από τη γειτονική Ισπανία, κάτι που εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται και τόσο δύσκολο.
Για να στηρίξει περισσότερο την πρότασή του ο Λεμέρ έφερε το παράδειγμα της επίσης γαλλικής Renault, που δέχθηκε να επαναπατρίσει στη Γαλλία μέρος της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της. «Ο Λούκα Ντε Μέο της Renault κατασκευάζει στη Γαλλία μικρά αυτοκίνητα, όπως το R5. Γιατί η Stellantis δεν κάνει το ίδιο;», αναρωτήθηκε ο γάλλος υπουργός.
«Κόκκινο χαλί στους Κινέζους»
Επανερχόμενος ο Κάρλος Ταβάρες με νεότερες δηλώσεις του στον «Figaro» σημείωσε ότι «οι δύο κατασκευαστές έχουν διαφορετικές στρατηγικές».
«Θα δούμε αργότερα όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα ποιος είχε δίκιο», σημείωσε το αφεντικό της Stellantis. Ο Ταβάρες ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι δεν τον ανησυχούν τόσο οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του, όσο οι Κινέζοι. Διότι κατ’ αυτόν «η Ευρώπη με αφορμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έστρωσε το κόκκινο χαλί για να υποδεχθεί τους Κινέζους»!
«Η Ευρώπη έχει βασίσει τους κανονισμούς της σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, σε αυτό ακριβώς που είναι το δυνατό σημείο των Κινέζων κατασκευαστών. Οι Κινέζοι ελκύονται από μια αγορά που είναι κερδοφόρα. Εμείς τους καλέσαμε στην Ευρώπη, τους στρώσαμε το κόκκινο χαλί για να τους υποδεχθούμε», είπε ο γαλλο-πορτογάλος μάνατζερ.
«Σκεφθείτε ως πατριώτες»
Ο ιδιότυπος διάλογος Λεμέρ-Ταβάρες είχε και συνέχεια, καθώς ο γάλλος υπουργός σε ραδιοφωνική εκπομπή σκλήρυνε την στάση του. «Η Stellantis, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη χώρα, πρέπει να είναι πολύ χαρούμενοι που εφωλελούνται από την στήριξη της κυβέρνησης, από τα μπόνους με τα οποία προικίζει τα ηλεκτρικά οχήματα για να στηρίξει τη γαλλική βιομηχανία στο σύνολό της», είπε ο Λεμέρ.
«Στόχος μας είναι να δώσουμε ώθηση στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για περιβαλλοντικούς και για εθνικούς λόγους, πριμοδοτώντας την κατασκευή του ως επί το πλείστον στη Γαλλία. Ελπίζω ο Κάρλος Ταβέρες να σηκώσει το γάντι και να ανταποκριθεί στην πρόκληση», κατέληξε ο υπουργός. Και απευθυνόμενος στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας του τους κάλεσε «να δείξουν και λίγο οικονομικό πατριωτισμό».
Όπως μετέδωσε το Reuters, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να υιοθετήσει μια έκπτωση της τάξεως των 100 ευρώ μηνιαίως για τα χαμηλότερου εισοδήματος νοικοκυριά που αποκτούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing). Αρκεί το αυτοκίνητο να έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη (όχι απαραιτήτως στη Γαλλία δηλαδή). Παρά ταύτα, είναι φανερό ότι ο «οικονομικός πατριωτισμός» απέχει ακόμα πολύ από τη μετεξέλιξή του σε «οικονομικό ευρωπαϊσμό».
Latest News
Σχέδιο-μαμούθ της Κίνας για την ανάπτυξη της οικονομίας του πάγου και του χιονιού
Η Κίνα έχει αποφασίσει να εμπλέξει 300 εκατ. ανθρώπους στα χειμερινά σπορ - στόχος που επιτεύχθηκε πριν από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς του Πεκίνου
Σήμερα το πολυαναμενόμενο πακέτο κινήτρων της Κίνας - Πώς θα βγει από την κρίση ακινήτων
Οι αρχές στην Κίνα έχουν εντείνει τις ανακοινώσεις κινήτρων από τα τέλη Σεπτεμβρίου, πυροδοτώντας ένα ράλι μετοχών.
«Δεν μπορεί να με απολύσει και δεν παραιτούμαι!»: Το νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Πάουελ - Τραμπ
Ο Πάουελ ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί ακόμα κι αν του ζητηθεί από τον Τραμπ
Απολύσεις και μειώσεις μισθών ανακοίνωσε η Nissan
Η Nissan θα μειώσει την παραγωγική ικανότητα κατά 20% και τα στελέχη θα δεχτούν περικοπές μισθών.
«Ωρολογιακή βόμβα» τα (επανα)ρυθμισμένα εμπορικά δάνεια ακινήτων των τραπεζών
Οι τράπεζες φαινόταν σε πολλές περιπτώσεις να προσφέρουν ρυθμίσεις σε δανειολήπτες ακινήτων με μοναδικό σκοπό την αναβολή της διαγραφής, προειδοποιεί η Fed
Πώς ετοιμάζεται η Κίνα για δασμούς Τραμπ
Η Κίνα προετοιμάζεται για αύξηση δασμών μετά την εκλογή Τραμπ εντείνοντας τις εξαγωγές και εξαγγέλοντας δημοσιονομικά μέτρα τόνωσης
Ο διεσεκατομμυριούχος που έβαλε πλώρη για το υπουργείο Οικονομικών του Τραμπ - Και τι δεν κάνει
Ο δισεκατομμυριούχος είχε χρηματίσει σύμβουλος του Ντόναλντ Τραμπ στην προηγούμενη κυβέρνηση του
Δύσκολοι καιροί για αλυσίδες φαστ φουντ
Κάποιες αλυσίδες φαστ φουντ κήρυξαν πτώχευαη ανώ άλλες έκλεισαν καταστήματα, και σχεδόν όλες ανακοίνωσαν απογοητευτικά αποτελέσματα
«Δώρο» 64 δισ. δολ. από τον Τραμπ στους μεγιστάνες με το «καλημέρα»
Οι top 10 πλουσιότεροι άνθρωποι είδαν τις περιουσίες του να αυξάνονται μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ
Πάουελ: Δεν θα παραιτηθώ αν μου το ζητήσει ο Τραμπ
O Πάουελ αρνήθηκε να κάνει πολιτικό σχόλιο