Πριν από λίγες μόνο ημέρες Ίλον Μασκ και Ζακ Ζάκερμπεργκ κανόνιζαν να παλέψουν σώμα με σώμα, με φήμες να ήθελαν ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο Κολοσσαίο της Ρώμης -εάν δίνονταν οι κατάλληλες άδειες.
Threads: To «πάρτι» στο Τwitter και το post Ζάκερμπεργκ
Οι συζητήσεις για πάλη μεταξύ των δύο ηγετικών μορφών στο χώρο της τεχνολογίας ξεκίνησαν με αφορμή την παρουσίαση από τη Meta, τη μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, του νέου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Threads το οποίο θα ανταγωνίζεται ευθέως το Twitter.
Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα της πρόσωπο με πρόσωπο αναμέτρησης Μασκ και Ζάκερμπεργκ, εάν αυτή τελικά γίνει ποτέ, ο μεγάλος αγώνας μεταξύ Threads και Twitter έχει ήδη αρχίσει και η μάχη στο λεγόμενο microblogging αναμένεται σκληρή με πολλούς, πολλούς γύρους. Πρόκειται για πολύ μεγάλη πρόκληση για το Twitter, καθώς η Meta έχει ήδη δισεκατομμύρια χρήστες που θα μπορούσε να πείσει να χρησιμοποιήσουν και το Threads.
Η Meta Platforms κυκλοφόρησε σήμερα Τετάρτη το Threads, τη νέα της αυτόνομη εφαρμογή microblogging, που στοχεύει άμεσα στο κοινό του Twitter το οποίο αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις από τότε που ο Ίλον Μασκ το αγόρασε τον Οκτώβριο του 2022 –αλλά και πριν την εξαγορά.
Μόλις δεκαέξι ώρες μετά το επίσημο λανσάρισμα, η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads του Instagram έχει ήδη ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια εγγραφές, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
Επιπλέον, το Threads ήταν η κορυφαία δωρεάν εφαρμογή στο App Store της Apple από το πρωί της Πέμπτης.
Η Meta κινήθηκε ιδιαίτερα επιθετικά τις τελευταίες εβδομάδες για να ρίξει στην αγορά την εφαρμογή του Threads, επιταχύνοντας το χρονοδιάγραμμα καθώς οι χρήστες του Twitter άρχισαν να δυσανασχετούν επειδή ο Μασκ πριν από λίγες μόνο ημέρες επέβαλε όρια στο πόσες αναρτήσεις μπορούν να δουν οι χρήστες του Twitter ανά ημέρα. Το Threads προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχει διαφημίσεις, ακολουθώντας την κρίσιμη στρατηγική της εταιρείας που έκανε το Facebook τόσο μεγάλη επιτυχία το παρελθόν. Η στρατηγική αυτή αφορά το να αναζητά πρώτα η Meta μια κρίσιμη μάζα αφοσιωμένων χρηστών που θα διασώσουν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο και θα το εδραιώσουν στην αγορά, πριν στη συνέχεια η εταιρεία να δώσει προτεραιότητα στα κέρδη και τα έσοδα βάζοντας διαφημίσεις.
Ποντάρουν στους χρήστες του Instagram
Μεγάλο ατού του Ζάκερμπεργκ είναι ότι η νέα εφαρμογή αυτή θα χρησιμοποιήσει μέρος της υποδομής του Instagram και θα επιτρέψει στους χρήστες να χρησιμοποιήσουν τη σύνδεσή τους στο τελευταίο για να αποκτήσουν πρόσβαση στο Threads. Ήδη δύο μόλις ώρες μετά την κυκλοφορία της εφαρμογής Threads ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η εφαρμογή είχε δύο εκατομμύρια εγγραφές.
Το Threads φαίνεται ότι θα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το Twitter καθώς εκεί θα μπορούν να ποστάρουν οι χρήστες κείμενο το οποίο θα είναι ανοικτό σε σχολιασμό και σε διαμοιρασμό (microblogging). Οι ήδη υπάρχοντες χρήστες του Instagram θα μπορούν να ακολουθούν στο Threads τις επαφές που έχουν ήδη στο πρώτο και να διατηρούν το ίδιο όνομα (user name).
Περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν καθημερινά τουλάχιστον μία από τις εφαρμογές της Meta – Facebook, Instagram και WhatsApp- το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία του Απριλίου από τη μητρική εταιρεία. Εκεί βασίζει τις ελπίδες της η Meta για μεγάλη εξάπλωση της χρήσης της νέας εφαρμογής μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Το Twitter είχε μέχρι σήμερα ανταγωνισμό μόνο με τη μορφή εφαρμογών όπως οι Mastodon και Bluesky, αλλά αυτές έχουν λίγους ακολούθους συγκριτικά και δεν έχουν ακόμη αναπτύξει επαρκώς τα δίκτυά τους ώστε να είναι βιώσιμες εναλλακτικές.
Η μίμηση ως μορφή κολακείας(;)
Το Instagram με τα εκατοντάδες εκατομμύρια εγγεγραμμένους και ενεργούς χρήστες έχει τη δική του ιστορία στην παρουσίαση νέων λειτουργιών που ουσιαστικά αντιγράφουν την επιτυχία άλλων εταιρειών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το 2016 πρόσθεσε δυνατότητα που ονομάζεται «ιστορίες» (stories) στην εφαρμογή. Πρόκειται για αναρτήσεις χρηστών που εξαφανίζονται μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα οι οποίες παρουσιάστηκαν ως απάντηση στην αυξανόμενη δημοτικότητα του Snapchat. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία παρουσίασε βίντεο σύντομης μορφής με την ονομασία «Reels» με το οποίο προσπάθησε να αμφισβητήσει την επιτυχία του TikTok.
Ο Μασκ από την πλευρά του με το Twitter έχει τα δικά του ζητήματα. Μετά την εξαγορά της εταιρείας στα τέλη του περασμένου έτους απέλυσε περίπου το 80% του προσωπικού και επανέφερε σε λειτουργία αριθμό απαγορευμένων λογαριασμών, όπως εκείνους του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και του συντηρητικού ιστότοπου σατιρικών ειδήσεων Babylon Bee. Εκατοντάδες διαφημιστές ανησύχησαν και διέκοψαν τη συνεργασία τους με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να υπάρξει πλήγμα στα έσοδα υπό τον Μασκ.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας