Ευθείες βολές για τις στρεβλώσεις στην αγορά υγρών καυσίμων και τον ανταγωνισμό εξαπέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος της ελίν κ. Γιάννης Αληγιζάκης.
Στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης ο CEO αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας του στις επιπτώσεις που έχουν αποφάσεις και ολιγωρίες του κράτους στη λειτουργία της αγοράς των υγρών καυσίμων.
Το πλαφόν
Ο κ. Αληγιζάκης, αναφέρθηκε στο πλαφόν που επέβαλε η πολιτεία το 2020 στο μικτό περιθώριο κέρδους πρατηρίων και εταιρειών εμπορείας πετρελαιοειδών για να αντιμετωπιστούν πιθανές κερδοσκοπικές τάσεις εξαιτίας της πανδημίας. Ωστόσο τρία χρόνια μετά διατηρείται: «Το πλαφόν αποτελεί στρέβλωση της αγοράς.Περιορίζει τον ανταγωνισμό, διότι όλοι πάνε και τοποθετούνται στην ίδια τιμή», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Η Πολιτεία επικαλούμενη πλέον την ενεργειακή κρίση, τις τιμές στην αντλία και το ότι δεν πέρναγαν οι μειώσεις στον καταναλωτή, αποφάσισε να συνεχίσει την επιβολή του πλαφόν. Η ενεργειακή κρίση εξακολουθεί να υπάρχει αλλά τα δεδομένα σήμερα είναι τελείως διαφορετικά από πέρυσι», παρατήρησε κι έγινε πιο σαφής: «Οι τιμές από τα 128 δολάρια πέρυσι, σήμερα είναι στο επίπεδο των 76. Κινούνται εδώ και αρκετούς μήνες σε φυσιολογικά επίπεδα. Όμως το πλαφόν εξακολουθεί να υπάρχει».
Ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων για την ΕΛΙΝΟΙΛ – Αύξηση 110% στα EBITDA του ομίλου
Ζημιά
Ο κ. Αληγιζάκης μίλησε και για τις επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών: «Όταν η Πολιτεία επέβαλε το πλαφόν, είχε σαν στόχο να διατηρήσει ο Κλάδος τα ίδια περιθώρια κέρδους με εκείνα που είχε τον Αύγουστο του 2021, που χαρακτηριζόταν σαν μια κανονική περίοδο της αγοράς και τα περιθώρια κέρδους κανονικά. Όμως, με την ενεργειακή κρίση αυξήθηκε το χρηματοοικονομικό κόστος, είχαμε 4 αυξήσεις επιτοκίων, αυξήθηκε το μεταφορικό κόστος, και είχαμε πληθωρισμό 9% το 2022 και 5% σήμερα, το οποίο σημαίνει μισθοί και υπηρεσίες αυξήθηκαν.Και σε εμάς και στα Πρατήρια.Καμιά από αυτές τις αυξήσεις δεν αναγνωρίζεται από την Πολιτεία, καμιά δεν πέρασε στην τιμή του προϊόντος. Συνεπώς, το μικτό περιθώριο στην Εσωτερική Αγορά, είναι σήμερα σαφώς μικρότερο από το περιθώριο που το ίδιο το Κράτος θεωρεί λογικό», διαμαρτυρήθηκε ο CEO της ελίν.
Πρατήρια με παραβατικότητα
Ο ίδιος μίλησε και για την παραβατικότητα στον κλάδο των βενζινάδικων. Επί της ουσίας έκανε λόγο για συνδυασμό πλαφόν και παραβατικότητας που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό: «Και η επιβολή του πλαφόν δεν συνάδει σε μια αγορά με 5.500 πρατήρια, 18 εταιρείες αλλά και με έντονη παραβατικότητα.Διότι εκτός από το πλαφόν στην Εσ. Αγορά υπάρχει και η παραβατικότητα, τα νούμερα της οποίας σταδιακά αυξάνονται και επεκτείνεται και στην περιφέρεια», τόνισε και αποκάλυψε: «Ο αριθμός των παραβατικών πρατηρίων στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ξεπερνά τα 130 κατά τις εκτιμήσεις τόσο της ΟΒΕ όσο και της ΠΟΠΕΚ. Η ΑΑΔΕ έχει ανακοινώσει ότι από πέρυσι έκλεισε 66 πρατήρια.Τα περισσότερα στην Αθήνα».
Επενδύσεις
Πέραν αυτών, ο κ. Αληγιζάκης μίλησε και για την πορεία της ελίν στην αγορά το 2023.
Ανήγγειλε σημαντικές επενδύσεις για την τρέχουσα χρονιά που στοχεύουν:
1. Σε ανάπτυξη νέων πρατηρίων (ήδη έχουν αποκτηθεί 6 πρατήρια στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη).
2. Στη σταδιακή μετατροπή πρατηρίων σε ενεργειακούς σταθμούς – Ανάπτυξη των non-fuel προϊόντων στο δίκτυο.
3. Συνέχιση του προγράμματος συνεργασίας με τη ΔΕΗ για τοποθέτηση φορτιστών σε 30 νέα σημεία.
4. Λειτουργία, μαζί με την BlueGrid, του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού LNG-CNG στο Θριάσιο.
5. Τρία φωτοβολταϊκά πάρκα.
«Παράλληλα, χωρίς να βιαζόμαστε, ερευνούμε τις νέες τεχνολογίες. Όταν οι συνθήκες είναι ώριμες και το τοπίο ξεκαθαρίσει, θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση του σχεδιασμού, χρηματοδοτώντας, ως επί το πλείστον, με ίδια κεφάλαια τις νέες επενδύσεις», τόνισε για να καταλήξει: «Όμως όλα αυτά προϋποθέτουν ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον, που θα λειτουργεί σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς. Η Πολιτεία πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε ενέργειες για έλεγχο της παραβατικότητας και όχι σε ενέργειες όπως η συνέχιση του πλαφόν που αποτελεί περιορισμό της επιχειρηματικότητας».
Latest News
Καλπάζουν οι τιμές στο φυσικό αέριο - «Βλέπει» τα 50 δολάρια το TTF
Το φυσικό αέριο αναμένεται να αποτελέσει διαπραγματευτικό χαρτί στους νέους εμπορικούς πολέμους επί Τραμπ
Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι γεωτρήσεις από την ExxonMobil στην Κύπρο - Οι νέοι στόχοι
Η Κύπρος εξετάζει νέο γύρο αδειοδότησης για υπεράκτια εξερεύνηση φυσικού αερίου - Πού εστιάζουν πλέον οι έρευνες της ExxonMobil
ΑΔΜΗΕ: Με 20% στο καλώδιο Κρήτης – Αττικής η State Grid – Η συμφωνία
Υπεγράφη από τον ΑΔΜΗΕ η συμφωνία διάθεσης του 20% των μετοχών της Ariadne Interconnection στην State Grid International Development
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ