
Σε αύξηση τζίρου μέσω «κλεψίματος» πελατών από τον ανταγωνισμό πρoσβλέπει η Jumbo, με τον Απόστολο Βακάκη να δηλώνει πως «κάθε μέρα κατεβάζουμε τιμές σε 100 με 150 κωδικούς προϊόντων», ανταμείβοντας τους πελάτες της αλυσίδας, καθώς «κανείς δεν είναι βιώσιμος αν αποξενωθεί από τα εισοδήματα των καταναλωτών».
Η εμπορική στρατηγική που επιλέγει ο ισχυρός άνδρας της Jumbo εστιάζει στις μειώσεις τιμών και παράλληλα στη μείωση του περιθωρίου κέρδους στο 54% από 56%, με στόχο τη διεύρυνση των μεριδίων.
Και με αυτό το «μείγμα» η διοίκηση επαναβεβαίωσε το αρχικό guidance για το 2023, το οποίο προβλέπει αύξηση τζίρου κατά 15% σε σχέση με τα 949 εκατ. ευρώ του 2022 και αύξηση καθαρών κερδών κατά 10% σε σχέση με τα 249 εκατ. ευρώ του 2022.
Ο «χρησμός» του Mr Jumbo και το αντίδοτο στην ακρίβεια…
Ίδιο μέρισμα
Σημειώνεται ωστόσο ότι ο επικεφαλής της Jumbo εμφανίστηκε βέβαιος για τη μερισματική πολιτική, δεσμευόμενος ότι οι χρηματικές διανομές προς τους μετόχους το 2023 και 2024 θα διατηρηθούν στο επίπεδο του 2022. Εντός του 2023, οι χρηματικές διανομές των μετόχων θα φτάσουν τα 200 εκατ. ευρώ.
«Ακόμη και αν για κάποιο λόγο δεν έχουμε τις προσδοκώμενες ταμειακές ροές, έχουμε κέρδη παρελθουσών χρήσεων και ειδικά αποθεματικά που μας επιτρέπουν τη διανομή μερισμάτων», υποστήριξε ο κος Βακάκης.
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος από τα κέρδη της εταιρικής χρήσης 2022 , 0,32 ευρώ ανά μετοχή (μεικτά). Η έναρξη διανομής του μερίσματος στις 29 Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2022 η Jumbo είχε προχωρήσει στην καταβολή ποσού μικτού 1,1550 Ευρώ ανά μετοχή με τη μορφή έκτακτων χρηματικών διανομών ενώ και τον Μάρτιο του 2023 η Jumbo προχώρησε στην έκτακτη χρηματική διανομή ποσού μικτού 1,1550 ευρώ ανά μετοχή.
Οι τιμές θα πέσουν
Αναφερόμενος στη γενικευμένη ακρίβεια ο κος Βακάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής ετήσιας συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, τόνισε: «Εκτιμώ ότι το 2023 και 2024 θα είναι δύο μεταβατικά έτη όπου θα κυριαρχήσει ο αποπληθωρισμός σε όλα τα αγαθά. Τα εισοδήματα δεν μπορούν να αντέξουν τέτοιο πληθωρισμό.»
«Όταν οι μισθοί αυξάνονται 10%, πως θα καλύψουν ανατιμήσεις 30% και 50% και 80%; Δημιουργείται, λοιπόν, τεράστιο χάσμα. Είναι θέμα χρόνου να συνειδητοποιήσει κανείς πως, και να θέλει ο άνθρωπος, δεν θα μπορεί να αγοράσει. Τα λεφτά δεν φτάνουν! Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα Βαλκάνια. Όταν όμως το συνειδητοποιήσουμε θα υπάρξει σοκ και αναδιάταξη των αγορών. Θα έρθουν ανακατατάξεις», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Νέα καταστήματα
Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της αλυσίδας, ο κ. Βακάκης ανακοίνωσε πως ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα η λειτουργία του eshop στη Ρουμανία, ενώ ως το τέλος της χρονιάς επίκειται άνοιγμα νέου καταστήματος στη Βουλγαρία.
Στην Κύπρο το νέο κατάστημα κατά πάσα πιθανότητα πάει για το 2024, ενώ για το Ισραήλ όπου φέτος ξεκίνησε η λειτουργία καταστήματος franchise ο κ. Βακάκης είπε ότι πηγαίνει πολύ καλά και αυτό είναι που δημιουργεί πρόβλημα διαχείρισης.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW