
Συμφωνία με τον τεχνολογικό όμιλο Wärtsilä υπέγραψε η σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena Line, με στόχο -όπως επισημαίνεται- να μετατρέψει ορισμένα από τα πλοία του στόλου της σε πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, καθώς η μεθανόλη είναι ένα από τα βασικά συστατικά της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή η σύμβαση θα εξοπλίσει τα πλοία με ευελιξία στα καύσιμα, σηματοδοτώντας έτσι ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι της Stena Line για να γίνει ηγέτης στη βιώσιμη ναυτιλία. Οι μετατροπές θα περιλαμβάνουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και τις τροποποιήσεις του κινητήρα, καθώς και την ενοποίηση των νέων εγκαταστάσεων με τα υπάρχοντα συστήματα των πλοίων.
Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο
Η μετασκευή των πλοίων ώστε να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη θα τους επιτρέπει να συμμορφώνονται με διάφορους υφιστάμενους αλλά και επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), του FuelEU Maritime, αλλά και του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ΙΜΟ για το 2050.
«Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για την απομάκρυνση του άνθρακα από όλες τις δραστηριότητές μας, βλέπουμε τη μεθανόλη ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο που θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε αυτή τη φιλοδοξία. Η Wärtsilä έχει αποδείξει τις δυνατότητές της να πραγματοποιεί τις απαραίτητες μετατροπές. Αυτό φάνηκε πριν από οκτώ χρόνια όταν μετέτρεψαν το Stena Germanica ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη και η εμπειρία μας από αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία ήταν πολύ θετική», δήλωσε ο Ian Hampton της Stena Line.
Από την πλευρά του ο ο Roger Holm, επικεφαλής της επιχείρησης Marine Power της Wärtsilä σημείωσε: «Έχουμε στενή συνεργασία με τη Stena Line εδώ και πολλά χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να τους υποστηρίξουμε ξανά σε αυτό το σημαντικό έργο. Όπως η Stena Line, η Wärtsilä έχει δεσμευτεί να κάνει πραγματικότητα τις ναυτιλιακές δραστηριότητες με απαλλαγή από τον άνθρακα και έχουμε επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου κινητήρων μας ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και μηδενικού άνθρακα».
Το πλήρες εύρος του πακέτου προμήθειας της Wärtsilä θα περιλαμβάνει όργανα και βαλβίδες δεξαμενής, αντλίες μεταφοράς, μετατροπές κινητήρα και αναβάθμιση αυτοματισμού για το engine room. Σε κανονικές συνθήκες περιβάλλοντος, η καύσιμη μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στους υπάρχοντες κινητήρες πετρελαίου, καθιστώντας έτσι τη διαδικασία μετατροπής των κινητήρων λιγότερο δαπανηρή σε σχέση με εκείνη άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Όπως ανακοινώθηκε, οι μετατροπές έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν το 2025.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς