
Συμφωνία με τον τεχνολογικό όμιλο Wärtsilä υπέγραψε η σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena Line, με στόχο -όπως επισημαίνεται- να μετατρέψει ορισμένα από τα πλοία του στόλου της σε πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, καθώς η μεθανόλη είναι ένα από τα βασικά συστατικά της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή η σύμβαση θα εξοπλίσει τα πλοία με ευελιξία στα καύσιμα, σηματοδοτώντας έτσι ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι της Stena Line για να γίνει ηγέτης στη βιώσιμη ναυτιλία. Οι μετατροπές θα περιλαμβάνουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και τις τροποποιήσεις του κινητήρα, καθώς και την ενοποίηση των νέων εγκαταστάσεων με τα υπάρχοντα συστήματα των πλοίων.
Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο
Η μετασκευή των πλοίων ώστε να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη θα τους επιτρέπει να συμμορφώνονται με διάφορους υφιστάμενους αλλά και επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), του FuelEU Maritime, αλλά και του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ΙΜΟ για το 2050.
«Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για την απομάκρυνση του άνθρακα από όλες τις δραστηριότητές μας, βλέπουμε τη μεθανόλη ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο που θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε αυτή τη φιλοδοξία. Η Wärtsilä έχει αποδείξει τις δυνατότητές της να πραγματοποιεί τις απαραίτητες μετατροπές. Αυτό φάνηκε πριν από οκτώ χρόνια όταν μετέτρεψαν το Stena Germanica ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη και η εμπειρία μας από αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία ήταν πολύ θετική», δήλωσε ο Ian Hampton της Stena Line.
Από την πλευρά του ο ο Roger Holm, επικεφαλής της επιχείρησης Marine Power της Wärtsilä σημείωσε: «Έχουμε στενή συνεργασία με τη Stena Line εδώ και πολλά χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να τους υποστηρίξουμε ξανά σε αυτό το σημαντικό έργο. Όπως η Stena Line, η Wärtsilä έχει δεσμευτεί να κάνει πραγματικότητα τις ναυτιλιακές δραστηριότητες με απαλλαγή από τον άνθρακα και έχουμε επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου κινητήρων μας ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και μηδενικού άνθρακα».
Το πλήρες εύρος του πακέτου προμήθειας της Wärtsilä θα περιλαμβάνει όργανα και βαλβίδες δεξαμενής, αντλίες μεταφοράς, μετατροπές κινητήρα και αναβάθμιση αυτοματισμού για το engine room. Σε κανονικές συνθήκες περιβάλλοντος, η καύσιμη μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στους υπάρχοντες κινητήρες πετρελαίου, καθιστώντας έτσι τη διαδικασία μετατροπής των κινητήρων λιγότερο δαπανηρή σε σχέση με εκείνη άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Όπως ανακοινώθηκε, οι μετατροπές έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν το 2025.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X