Συμφωνία με τον τεχνολογικό όμιλο Wärtsilä υπέγραψε η σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena Line, με στόχο -όπως επισημαίνεται- να μετατρέψει ορισμένα από τα πλοία του στόλου της σε πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, καθώς η μεθανόλη είναι ένα από τα βασικά συστατικά της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή η σύμβαση θα εξοπλίσει τα πλοία με ευελιξία στα καύσιμα, σηματοδοτώντας έτσι ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι της Stena Line για να γίνει ηγέτης στη βιώσιμη ναυτιλία. Οι μετατροπές θα περιλαμβάνουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και τις τροποποιήσεις του κινητήρα, καθώς και την ενοποίηση των νέων εγκαταστάσεων με τα υπάρχοντα συστήματα των πλοίων.
Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο
Η μετασκευή των πλοίων ώστε να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη θα τους επιτρέπει να συμμορφώνονται με διάφορους υφιστάμενους αλλά και επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), του FuelEU Maritime, αλλά και του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ΙΜΟ για το 2050.
«Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για την απομάκρυνση του άνθρακα από όλες τις δραστηριότητές μας, βλέπουμε τη μεθανόλη ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο που θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε αυτή τη φιλοδοξία. Η Wärtsilä έχει αποδείξει τις δυνατότητές της να πραγματοποιεί τις απαραίτητες μετατροπές. Αυτό φάνηκε πριν από οκτώ χρόνια όταν μετέτρεψαν το Stena Germanica ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη και η εμπειρία μας από αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία ήταν πολύ θετική», δήλωσε ο Ian Hampton της Stena Line.
Από την πλευρά του ο ο Roger Holm, επικεφαλής της επιχείρησης Marine Power της Wärtsilä σημείωσε: «Έχουμε στενή συνεργασία με τη Stena Line εδώ και πολλά χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να τους υποστηρίξουμε ξανά σε αυτό το σημαντικό έργο. Όπως η Stena Line, η Wärtsilä έχει δεσμευτεί να κάνει πραγματικότητα τις ναυτιλιακές δραστηριότητες με απαλλαγή από τον άνθρακα και έχουμε επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου κινητήρων μας ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και μηδενικού άνθρακα».
Το πλήρες εύρος του πακέτου προμήθειας της Wärtsilä θα περιλαμβάνει όργανα και βαλβίδες δεξαμενής, αντλίες μεταφοράς, μετατροπές κινητήρα και αναβάθμιση αυτοματισμού για το engine room. Σε κανονικές συνθήκες περιβάλλοντος, η καύσιμη μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στους υπάρχοντες κινητήρες πετρελαίου, καθιστώντας έτσι τη διαδικασία μετατροπής των κινητήρων λιγότερο δαπανηρή σε σχέση με εκείνη άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Όπως ανακοινώθηκε, οι μετατροπές έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν το 2025.
Latest News
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW