Συμφωνία με τον τεχνολογικό όμιλο Wärtsilä υπέγραψε η σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena Line, με στόχο -όπως επισημαίνεται- να μετατρέψει ορισμένα από τα πλοία του στόλου της σε πλοία κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, καθώς η μεθανόλη είναι ένα από τα βασικά συστατικά της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή η σύμβαση θα εξοπλίσει τα πλοία με ευελιξία στα καύσιμα, σηματοδοτώντας έτσι ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι της Stena Line για να γίνει ηγέτης στη βιώσιμη ναυτιλία. Οι μετατροπές θα περιλαμβάνουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και τις τροποποιήσεις του κινητήρα, καθώς και την ενοποίηση των νέων εγκαταστάσεων με τα υπάρχοντα συστήματα των πλοίων.
Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο
Η μετασκευή των πλοίων ώστε να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη θα τους επιτρέπει να συμμορφώνονται με διάφορους υφιστάμενους αλλά και επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), του FuelEU Maritime, αλλά και του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ΙΜΟ για το 2050.
«Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για την απομάκρυνση του άνθρακα από όλες τις δραστηριότητές μας, βλέπουμε τη μεθανόλη ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο που θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε αυτή τη φιλοδοξία. Η Wärtsilä έχει αποδείξει τις δυνατότητές της να πραγματοποιεί τις απαραίτητες μετατροπές. Αυτό φάνηκε πριν από οκτώ χρόνια όταν μετέτρεψαν το Stena Germanica ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη και η εμπειρία μας από αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία ήταν πολύ θετική», δήλωσε ο Ian Hampton της Stena Line.
Από την πλευρά του ο ο Roger Holm, επικεφαλής της επιχείρησης Marine Power της Wärtsilä σημείωσε: «Έχουμε στενή συνεργασία με τη Stena Line εδώ και πολλά χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να τους υποστηρίξουμε ξανά σε αυτό το σημαντικό έργο. Όπως η Stena Line, η Wärtsilä έχει δεσμευτεί να κάνει πραγματικότητα τις ναυτιλιακές δραστηριότητες με απαλλαγή από τον άνθρακα και έχουμε επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου κινητήρων μας ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και μηδενικού άνθρακα».
Το πλήρες εύρος του πακέτου προμήθειας της Wärtsilä θα περιλαμβάνει όργανα και βαλβίδες δεξαμενής, αντλίες μεταφοράς, μετατροπές κινητήρα και αναβάθμιση αυτοματισμού για το engine room. Σε κανονικές συνθήκες περιβάλλοντος, η καύσιμη μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στους υπάρχοντες κινητήρες πετρελαίου, καθιστώντας έτσι τη διαδικασία μετατροπής των κινητήρων λιγότερο δαπανηρή σε σχέση με εκείνη άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Όπως ανακοινώθηκε, οι μετατροπές έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν το 2025.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023