
Δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών οι Seaspan και Hapag-Lloyd, υπέγραψαν συμφωνία με τον σχεδιαστή κινητήρων MAN Energy Solutions για τη μετασκευή έως και 60 εκ των υπαρχόντων πλοίων τους, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η MAN ES δήλωσε ότι θα παραδώσει 15 λύσεις μετασκευής κινητήρων. Αυτές θα επιτρέψουν τη μετατροπή πλοίων που κινούνται με κινητήρες τύπου MAN B&W S90 που κινούνται με μαζούτ, σε κινητήρες διπλού καυσίμου ME-LGIM, οι οποίοι μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη, δήλωσε η MAN ES. Η συμφωνία καλύπτει προαιρετικές λύσεις μετασκευής κινητήρων για άλλα 45 πλοία. Κάθε μετατροπή μπορεί να προσφέρει μείωση του CO2 κατά 50.000 έως 70.000 τόνους κάθε χρόνο, όταν λειτουργεί με πράσινη μεθανόλη.
Ναυτιλία: Στο προσκήνιο η μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο
Ο Peter Curtis, εκτελεστικός σύμβουλος της Seaspan δήλωσε: «Η ανάπτυξη αυτής της λύσης με τη ΜΑΝ θα επιτρέψει στη ναυτιλιακή βιομηχανία να κάνει βήματα μπροστά στην απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω της βελτίωσης των επιδόσεων των εν λειτουργία συμβατικών πλοίων. Οι μελλοντικές προκλήσεις δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με τη ναυπήγηση νέων πλοίων. Πιστεύουμε ότι η αναβάθμιση θα αποτελέσει απαραίτητο και σημαντικό στοιχείο τόσο του δικού μας προγράμματος μείωσης των εκπομπών, όσο και του προγράμματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Επιπλέον, η λύση αυτή δημιουργεί έναν αποτελεσματικό τρόπο για την επιμήκυνση της λειτουργικής διάρκειας ζωής του υπάρχοντος στόλου, την παροχή ευελιξίας στα καύσιμα και την αποφυγή περιττών πρόσθετων νεότευκτων πλοίων.
«Ανάγκη για αυξημένη συνεργασία»
«Αυτή η κορυφαία στον κλάδο προσπάθεια μεταξύ της Seaspan, της Hapag-Lloyd και της ΜΑΝ καταδεικνύει την ανάγκη για αυξημένη συνεργασία σε πολλές πτυχές του κλάδου μας, καθώς αναζητούμε όλο και περισσότερο νέες και καινοτόμες λύσεις σε πιο σύνθετες και δύσκολες προκλήσεις από ό,τι στο παρελθόν. Η προνοητική σκέψη και η συνεργατική μας νοοτροπία, σε συνεργασία με τους πελάτες και τους τεχνολογικούς μας εταίρους για πολλά χρόνια, παρέχει σταθερά μια σταθερή βάση για τη συνεχή ανάπτυξη και την ηγετική θέση της Seaspan», κατέληξε ο Curtis.
Η Seaspan είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως ναυλωτής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που επικεντρώνεται κυρίως σε μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις με τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Με ένα πρόγραμμα ναυπήγησης 70 νεότευκτων πλοίων, η Seaspan θα ανεβάσει τον ιδιόκτητο στόλο της σε συνολικά 200 πλοία και χωρητικότητα 1,9 εκατ. TEU. Με στόλο 250 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνολική μεταφορική ικανότητα 1,8 εκατ. TEU, η Hapag-Lloyd είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών στον κόσμο. Στόχος της Hapag-Lloyd είναι να λειτουργεί τα πλοία της με κλιματικά ουδέτερο τρόπο, ώστε να καταστεί καθαρή μηδενική πηγή άνθρακα έως το 2045.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»